gelijkvormigheidsattest

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen gelijkvormigheidsattest

• Maker
    Discussie
  • Hi,

Ik ben nieuw op dit forum (voorbije weekend kwam een jongensdroom uit 😀 ) en zit nu met een vraag over het importeren van een Porsche uit Nederland. Ik heb wat richtlijnen terug gevonden op deze site, maar heb de indruk dat er ofwel iets veranderd is, ofwel contacteer ik de verkeerde personen.

De Porsche 911 bj ’86 staat nog in Nederland -met exportkentekens-, en ik wou nu een afspraak maken bij D’Ieteren om een gelijkvormigheidsattest te verkrijgen.
    Maar welke d’Ieteren moet ik daarvoor contacteren? Ik belde naar d’Ieteren Drogenbos op 02 371 79 11, die me verwees naar de d’Ieteren Drogenbos op de 02 371 79 79 en die zei dan dat ik hiervoor terecht kon op de “aggregatie dienst ❓ ” op 02 556 23 79 … en daar pakt niemand op ..

En toen dacht ik .. heb nu genoeg van kastje naar muurtje gelopen .. effe aan een pro vragen. Weet er iemand raad? Dit lijkt me zo anders dan beschreven op deze site dat er misschien recent toch wel iets veranderd is. Wellicht heeft het iets te maken met “Europa” en is het nu nog eenvoudiger dan het al was …

Alvast bedankt voor reactie!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Iemand die de procedure kent “in andere richting” ?

Eind juni verhuis ik naar Parijs, om daar vanaf 01/07 effectief te gaan werken.
      De wagen moet hier dus uitgeschreven en daar ingeschreven worden, maar hoe/wat moet ik nog nagaan.
      De BIV die ik nu betaald heb, daar zal ik waarschijnlijk niks van recupereren omdat hij slechts 4 maand in Belgie is ingeschreven tegen dan ?
      Taks wel, maar die is peanuts tegenover die BIV 👿

bij mij heeft het 2 maand geduurd vooralleer ik een nummerplaatje kon aanvragen .
        Documenten waren verloren gegaan tussen Keuringstation en Goca dus alles herbeginnen van 0 en dan tot overmaat van ramp moest de wagen gekeurd worden als alleenstaand geval plezant is anders

Goedenavond,

Inderdaad hij is ingeschreven 😀 . Ik heb hem laten keuren (gelijkvormigheidskeuring) hier in Brugge bij de autokeuring. Die hebben dan alles doorgestuurd naar het GOCA.
          Daarna werd het ingewikkeld: er werd door de federale overheidsdienst voor transport en mobiliteit bij d’Ieteren (A. Voet, directeur Parts en service, D’Ieteren NV, Leuvenstesteenweg 639, 3071 Kortenberg) een attest ‘kleine serie’ gevraagd dat inhoudt dat de Porsche niet afwijkt van de eerder hier ingevoerde. Dit attest liet 13 dagen op zich wachten, maar het waren toen ook feestdagen. 22 (twee -en -twintig!) dagen 😡 nadat dit attest werd ondertekend, door A. Voet werd het bij de overheid afgestempeld, verwerkt en verstuurd een dag later naar het keuringsstation hier in Brugge.
          Die wilden me inlichten per brief (hallo telefoon?) maar schreven er de verkeerde huisnummer op (580 ipv 58 ), .. de facteur noemde de brief daarom ‘onbezorgbaar’ 😕 x en ja ze hadden mijn adres en ze hadden de brief teruggekregen en gezien dat ze een fout hadden geschreven, en ze hadden me zelfs kunnen opbellen maar ja meneer ge zijt daar niet voortdurend mee bezig hé … Maar hij is dus ingeschreven!
          Succes met uw procedure!

HI FERDINAND
            IK VEROnDERSTEL EN HOOP DAT JE ER INTUSSEN IN GESLAAGD BENT OM JE PORSCHE IN TE SCHRIJVEN ?
            ik ben ook bezig met mijn 928 in orde te stellen na invoer uit nederland.Ik heb gemakkelijk een afspraak verkregen in anderlecht (bergensesteenweg) en laat je nog weten hoe het mij zal vergaan zijn.
            groetjes,
            leo

Dienst homologatie van d’Ieteren levert voor ieder voertuig waarvan zij invoerder zijn een gelijkvormigheidsattest af, zolang dit voertuig voldoet aan het PVG-nummer dat zij van het Ministerie van Verkeer gekregen hebben. Indien het voertuig afwijkt van een origineel voertuig zoals het in België geleverd is (ander velgenmaat, andere ophanging, andere motor enz…) dan leveren zij GEEN gelijkvormigheidsattest af en kan je het nog steeds proberen via een keuringsstation. De keuring doet gewone gelijkvormigheidsprocedures maar doen voor afwijkingen ook een gelijkvormigheidsprocedure als alleenstaand geval, hiervoor moet het ministerie ook weer toestemming geven. Het wil dus niet zeggen dat alle afwijkingen geaccepteerd worden…

Voor wagens die een Europees goedkeuringsnummer hebben (dus in feite ook een Europees gelijkvormigheidsattest) kan je sinds enkele maanden niet meer bij d’Ieteren terecht, hiervoor moet je in het land van herkomst zijn (waar de wagen dus nieuw geleverd werd).

Rechtstreeks nummer van de homologatiedienst bij d’Ieteren: 02/556.23.35
              Bergensesteenweg in Anderlecht.

En werkt dit ook voor vbv Duitse wagens?

Anoniem

Nee, nee, in Anderlecht is een VW-Audigarage (Centre2), met boven de showroom in het voorgebouw langs de straat de homologatiedienst (of agregatiedienst, zoals je wil) van D’Ieteren, invoerder van VW, Audi, Seat, Skoda, Bentley,Lamborghini, Porsche. Die dienst werkt dus voor alle merken die door D’Ieteren ingevoerd worden en werden. 💡

@jo: Muchas gracias, muito obregado, dankjewel, merci beaucoup, vielen Dank, … 😀
                    Jij hebt het misterie ontsluierd … er is dus een Porsche center in Drogenbos, en er is er één in Anderlecht! En daar is dus die agregatiedienst .. Nu is het me duidelijk. Morgen direct bellen!
                    Goedenavond nog!

Anoniem

Je kan je wagen aanbieden na afspraak bij de agregatiedienst van D’Ieteren in Centre2 op de Bergense Steenweg 95 in Anderlecht . Telefooncentrale 02/556.22.11 en vragen doorverbonden te worden met de dienst van meneer Luxen. Je hebt alleszins je 705 van de doeane nodig, een uitvoerbewijs van de RDW en je twee luiken van het Nederlandse inschrijvingsbewijs. (naar ik mij herinner) 😕
                      Je krijgt, na controle van chassis en motornummer, een gelijkvormigheidsattest en een plakker van D’Ieteren op de B-stijl met de gegevens van je voertuig.

Groetjes & succes,

Jo 2.7 (die zijn auto ook zo uit Nederland gehaald heeft)

ps: de andere mogelijkheid, via de keuring, kan evengoed of nog beter zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ja , de gelijkvormigheidskeuring gebeurt na afspraak op de daarvoor bestemde keuringsstations (voor ons hier Alken en Geel)
                        Deze keuring duurt ongeveer 2 uren en kost (naar ik meen) 99€
                        Na een paar weken moet je terug voor een herkeuring en worden je nummers ingeplakt en krijg je de nieuwe papieren (mits je wagen technisch goedgekeurd is natuurlijk) 😉

Gelijkvormigheidskeuring .. dat is dan bij auto-inspectie?
                          Goed, ga ik morgen eens naar bellen. Zal misschien ook eens een meeltje zenden naar Johan Dekens .. merci voor de tip! 🙂

Als de wagen van 1986 is heeft dit dus nog geen Europees geldend gelijkvormigheidsattest.
                            Ik weet niet of Dieteren deze zo geeft.
                            Ik denk dat je na invoeren van de wagen een gelijkvormigheidskeuring moet ondergaan om langs die weg een nieuw gelijkvormigheidsattest te verkrijgen.
                            Zo heb ik het in elk geval steeds gedaan.
                            Doch er zijn hier ook handelaren die wel meer oudere Porsches uit het buitenland importeren en misschien een andere weg kennen. 😉

sorry zenne RSR da ik hier pas binnen ben en al meteen zo loemp ben om iet te vragen wat blijkbaar al 1000x gevraagd is 😳

Natuurlijk heb ik op forum gezocht naar “gelijkvormigheid” etc voor ik de vraag stelde .. geeft 3 “hits” .. gebruik ik een verkeerde zoekterm?

Ik lees dat je dit moet ‘aanvragen’ en je daarvoor ‘een afspraak moet maken bij d’Ieteren’, en daar liep het bij mij gisteren en vandaag al spaak.
                              Nu heb ik wel al vaker voorgehad dat ik iets ‘aanvroeg’ en het fout liep … maar dat is eigenljk een heel ander verhaal…

De vraag is al meerdere keren gesteld en is dan ook terug te vinden onder een forum post. Trouwens op de keuring leveren ze ook dit attest.

Lap zeg, al direct reactie.
                                  De 911 is gebouwd in 1986. Helpt dit?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.