gemballa uitlaten probleem keuring

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 gemballa uitlaten probleem keuring

• Maker
    Discussie
  • wie kan me helpen? heb juist 996 turbo gekocht met gemballa uitlaten en heb mij aangeboden op de auto inspectie voor controle en deze hebben mijn wagen afgekeurd,het kan toch niet deze uitlaten kosten een bom geld, wie heeft tips of een oplossing alvast bedankt

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Zo is het idd .
      Waarom denk je dat alle tuningsshops sluiten ❓
      Van kleine prul alleen verkopen kan men niet meer leven
      Je kan een GOCA attest aanvragen daar de TüV brief hier niet telt (één Europa , ja hoor , overal behalve hier in België)
      Dan moet je je TüV brief opsturen en met wat geluk krijg je een A4 briefje waarvoor je dan ettelijke tientallen Euro’s moet betalen dat dat onderdeel hier toegelaten is . Getest zoals in Duitsland wordt het onderdeel niet (daarom zijn zaken met TüV duurder dan zonder TüV) , dan is ineens de referentie van de TüV wel goed . Hier wordt dan op het GOCA papier naar verwezen .
      Eén geldklopperij dus 👿

Wim

[quote=”cabrio wim”:g4t96pcy]
        Of misschien bij hun zelf.[/quote]

Is dat bij jullie zo erg Koen, dat afzonderlijke tuners geen attest mogen afgeven. 😯

Irmscher is de officiele verdeler van Opel net AMG voor Mercedes en Abarth voor Fiat .
          Gemballa is geen officiele verdeler voor Porsche accessoires maar een afzonderlijke tuner .
          Dan kan dus hier in het apenland België wel degelijk een probleem opleveren 😥

Probeer eerst bij Gemballa. (Het attest moet zeker van hen komen)

De uitlaten moeten gehomologeerd zijn voor Belgische weg en zo een attest moet je afgeven (dan controleren ze nog net of het partnumber op het attest overeenkomt met het partnumber op de uitlaat)

Heb het vroeger ook gehad net Irmscher uitlaat… was al verschillende keren naar keuring geweest. dus dacht niet echt een probleem..
            dan plots afgekeurd…
            Mijn auto was toen van Opel uit nieuw geleverd met die uitlaat (uit hun officiele accesoires lijst) en Opel heeft voor mij het attest bij Irmscher aangevraagd.

Raad je wel aan om copy tenemen voor je je terug gaat aanmelden. Want ze houden het bij in de schouwing…

en jep, Belgie is een apenland op dat vlak

Je kan bij mij altijd een originele uitlaat komen halen en die er efkens ondersteken om naar de keuring te gaan….

Wim

In Duitsland mag ook niet alles hoor. 💡

Als je daar andere velgen (groter/breder) op je Porsche wil zul je er ook met naar de keuring moeten, en als het goed bevonden is/word krijg je een vermelding op je kenteken van goedkeuring.
                En zo is dat daar met alles wat je verandert aan de auto.

heb de auto in duitsland gekocht en daar mag alles blijkbaar,rolkooi was ook probleem maar da heb ik kunnen oplossen

Kan je geen attest vragen bij Uwe Gemballa ?

Wim

Daarom schreef ik ook, zou proberen bij Porsche. 💡

Of misschien bij hun zelf.

maar is dat mogelijk zo een attest aanvragen?

Wim

Typisch Belgisch, trappen daar echt door bij jullie. 💡
                          Mag van betere kwaliteit zijn als origineel, is er toch afkeur.

Zou proberen een attest van Porsche te krijgen, waar op staat dat deze aan de normen van Porsche voldoen.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.