Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › Gezocht: 3.2 coupé
- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 2 maanden geleden door XXX.
-
MakerDiscussie
-
11 oktober 2014 om 18:52
Ik ben op zoek naar een Porsche carrera 3.2 coupé, G50. Ik ben al meer dan een jaar op zoek via internet en vaak gaan kijken, maar telkens teleurgesteld teruggekeerd.
Mocht er dus iemand overwegen een 3.2 coupé te verkopen, laat het maar weten. -
MakerDiscussie
-
[quote=”cabrio wim” post=185986]
Hoop dat jullie er allemaal iets aan hebben wat ik hier neer gepend heb. :idea:[/quote]Ik in elk geval wel, dus dank u wel!
Dat een luchtgekoelde 911 beter aan een treffelijk toerental (2500 t/min dus) wordt warm gereden dan aan zeer lage toeren, dat heb ik ooit al gehoord. Geldt dit ook voor de waterkokers? Een BMW verkoper raadde me ooit aan om 2000 toeren aan te houden zolang de watertemperatuur in de koude blauwe zone zit. Op de Cayman beschik ik nu voor het eerst over een juiste weergave en bovendien is er de olietemperatuurmeter. Ik heb al ondervonden dat het bij koude motor en buitentemperatuur van 8-9°C 10 km duurt eer het water aan de normale 90°C zit. Maar de normale olietemperatuur van 100°C wordt pas na 20 km bereikt. De blauwe zone wordt echter veel vlugger verlaten. Wanneer kan er volop in de toeren en plankgas gereden worden?
Bovendien heeft mijn Cayman PDK en heb ik tot nu enkel volautomatisch gereden. Die schakelt dus op bij een 2000 toeren met koude motor. Zelfs bij 1700 (!) toeren met warme motor. Bij 70 km/u wordt dan de 7de versnelling ingeschakeld. Is het dan beter om manueel op te schakelen?
Sorry om zover off topic te gaan!
is idd een mooie *porsche en correct van prijs, moest ik er eentje nodig hebben, ik zou niet aarzelen, als je dan ziet wat ze bij Deleon in Nederland durven vragen voor :puke:
Ik heb deze auto meerdere malen gezien en is zeker het bekijken waard!
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=43194
@cabrio wim: goed dat je dat hier eens uiteen zet. Mijn dagelijkse wagen is een diesel en je zou idd de neiging hebben om te rijden al met een diesel. Als ik de kanarie na de winter in gebruik neem, zal ik daar zeker rekening mee houden, gezien ik geen ervaring heb met een 915-bak, behalve die twee km om hem naar de garagehouder te brengen. (Al viel het schakelen toen goed mee)
[quote=”john.beton.” post=185976]een g50 is voor softies.
915 is genieten in mijn ogen[/quote]En dat is het probleem, de meeste kunnen er niet met rijden. 😳
Heb nu al verschillende klanten gehad die z.g problemen hadden met hun 915 bak, maar dan lag het meer aan de afstelling, dus daarna goed.
Maar als ik dan ga proefrijden met hun schrikken ze van mijn rijstijl en schakel gedrag.
Ik gooi dus een 915 bij 80 terug in 2 als ik even snel wil inhalen en houd bij schaken altijd de motor boven de 2500 tr/m als ik van versnelling wissel en bij terug schakelen wat tussengas geef.
En dan zien ze dat de bak ineens lekker schakelt en niet hapert in 2 of 3.
Wat de meeste dan ook vergeten is wat toeren te rijden met een Porsche, dus boven de 2500 tr/m en dat hoeft niet altijd met veel gas gepaard te gaan.
maar als ik soms mensen met een 915 bij ons zie wegrijden, heb ik het gevoel dat ze denken met een diesel te rijden.
Dit is zeer slecht voor de bak omdat hij onder de 2000tr/m gaat graven, en dat moet je voorkomen.
Velen vergeten dat ze een sportwagen hebben en die als zodanig te gebruiken.
Belangrijk bij een 915 bak is ook dat zoals je opschakelt ook terug schakelt, dus via alle versnellingen terug en op de motor laten afremmen.Nu ik hier toch aan het zeuren ben, een Porsche warm rijden is ook een kunst, en niet met weinig toeren in een hoge versnelling, maar beter rond de 2500 tr/m maar dan in bijna onbelast toestand.
Dus 70 is zijn 3 onbelast is beter dan in zijn 5. 💡
Slijt hij minder van en is vlugger warm.Hoop dat jullie er allemaal iets aan hebben wat ik hier neer gepend heb. 💡
De dag, hopelijk ooit, dat ik me zo’n beauty kan veroorloven zou het me begot niet kunnen schelen welke boite er in steekt. 😀
Onlangs reed ik voor de eerste keer met mijn 911 2.7. Volgens peter morgan zit daar ook een 915-bak in. Ook ik was eigenlijk op zoek naar een 3.2 g50, afgaande op al wat verteld wordt over een 915-bak. Ik moet zeggen dat dat eigenlijk goed mee viel, tenzij je een 3.2 met 915-bak niet kunt vergelijken met een 2.7 met 915 bak. Tot daar mijn vooroordelen over een 915-bak. Ik zou de raad geven om eens een proefrit te maken met een 3.2 met 915 bak.
Ahuum, in het boek van Peter Morgan wordt dit ook aangehaald.
Toen de 3.2 motor werd ontwikkeld gebruikte men de krukas van de turbo met langere slag maar de cylinders van de SC. Men had oorspronkelijk het plan om gewoon de motor van de turbo integraal over te nemen , maar dat was het een 3.3 geworden met iets meer van 231 Pk en dito koppel en dat zou de 915 boite niet aangekund hebben. Nu heeft men zelfs de 915 bak moeten voorzien van een aparte oliekoeler , en dat werd te duur. Vandaar de inkoop van de Getrag bak die goedkoper was en sterker zodat geen extra oliekoeler meer nodig was.Heb een jaar lang met een 915 woon-werkverkeer gedaan met dagelijks files.
Nooit geen spijt van gehad of problemen mee gehad.Ik heb ook al veel gelezen over de 915 en G50 boite en voor zover ik weet kan de 915 boite wel een stukje meer aan dan de 231pk van een 3.2. Natuurlijk, een 915 vraagt wat meer gewenning maar bij correct gebruik en onderhoud kan je daar net zoveel plezier aan hebben als met een G50.
Goed gelachen een 915 boite die het vermogen niet aan kan :popcorn:
Mijn Targatje van ’84 heeft daar geen probleem mee :ass:Wat voor stom antwoord is dat nu weer van die verkopers. :bounce:
Ik reed met mijn 3.2 cabrio dagelijks (15K per jaar) en nooit problemen gehad, en mijn vrouw (deed niet aan power training) reed er ook altijd in. 😉Dus inderdaad spookverhalen gehoord. 💡
Ik zocht altijd in mijn 3.2 Porsches (3) een jaartal waarin de 915 bak lag. :relaxman:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.