Gezocht: 914 2.0

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 Gezocht: 914 2.0

  • Maker
    Discussie
  • Een vriend van mij is op zoek naar een 914 met 2.0

    Moet zuiver zijn en dagelijks kunnen rijden

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
    • de carburatoren zijn idd niet origineel.
      Maar geven wel meer pk, alhoewel die soms wel moeilijk af te stellen zijn.
      Bij ritten die wij al gedaan hebben met de 914 kan de onze, met nog de origineele injectie goed mee, moet niet onderdoen hoor.
      Wij hebben 228000km met de 914 en nu pas de injectoren voor de eerste keer vervangen 😀

        hallo

        ziet er goed uit ,mijn eerste oldie was ook een 914 1.7 van 70 en had nog zijn injektie 😀

        914 is altijd al een van mijn favorieten geweest

        wat betreft de carbu’s, velen gooien de injektie er af omdat ze bang zijn van die injektiemotoren of problemen hebben (doet zeker geen afbreuk aan de wagen) , wat betreft die distributieketting daar moet je ook niet bang van zijn want er is er geen, het betreft hier namelijk een aangepaste type 4 motor van vw (althans voor de 2 liter de overige zijn vw motoren) en die hebben de nokkenas in het karter liggen en bedienen de kleppen via stoterstangen en tuimelaars
        dat blok is een zeer betrouwbaar blok en in vw middens zeer gegeerd om de makkelijke pk’s die je er kan uithalen, minpunt (nu ja) ze zijn iets duurder in herstelling dan een kever motor

        enkel de 1.8 was uitgerust met solex carb’s(sommige in amerika hadden ook injektie)

        in elk geval veel geluk met je wagen

        groeten erwin

          ik zou zeker proberen om hem te kopen gekeurd voor dagelijks gebruik

          dan kan je derna nog altijd zelf zien als je hem als oldtimer wil inschrijven

          maar zou misschien toch kijken voor ene van later bouwjaar (met de middenconsole met meters, nieuw type versnellingsbak,…)

            [quote=”stefx911″:nyda7e7i]Een ketting moet in principe niet vervangen worden, tenzij je ze begint te horen…

            Met die Carburatoren zie ik op de keuring geen probleem. Je motorkap moet daar ook niet open denk ik hé.

            En zo veel kennis hebben ze daar niet om te weten dat er standaard injectie opzit 😉 ) [/quote]

            inderdaad, webers / dellorto’s / … geven normaal gezien geen problemen op de keuring omdat:

            1) moet al iets van ne porsche kennen dan
            2) origineel bestond der ook nen 1800 met 2 webers op

            zijn der al veel die hun injectie deraf gegooid hebben om carbu’s derop te zetten omwille van pk winst + feit dat der veel 914’s niet mooi draaien door te lang stil te staan en zo

              Een ketting moet in principe niet vervangen worden, tenzij je ze begint te horen…

              Met die Carburatoren zie ik op de keuring geen probleem. Je motorkap moet daar ook niet open denk ik hé.

              En zo veel kennis hebben ze daar niet om te weten dat er standaard injectie opzit 😉 )

                Op foto ziet die er super uit.
                En die kleur 😯
                Veel properder dan een 914 2.0 die ik onlangs heb bekeken 😥
                En waarvoor die persoon quasi hetzelfde vroeg en zeker ervan is dat die het waard was want “de motor draaide mooi”

                S2

                  Toch nog enkele vragen over de 914 🙂

                  Heb een beetje het web zitten verkennen, en daar vind ik steeds terug dat de 2.0l altijd injectie is, hier zitten echter wel degelijk 2 carbs op. Is dit ooit origineel geweest?

                  Kan dit ervoor zorgen dat de wagen niet gekeurd kan worden voor dagelijks verkeer (indien dit later gebeurde).

                  Wat ik ook nergens terugvind is of de 2.0 uitgerust is met een ketting / dan wel met een distributieriem, en hoe vaak die moet vervangen worden.

                    ik had hem ook gezien en vind hem erg mooi, zeker voor die prijs…
                    ik had ook al interesse en ga misschien ook eens kijken voor een testrit, maar dat zal volgende week of zo zijn, als hij tegen dan al niet verkocht is hé 😉

                      bij tommy mag je echt gerust zijn, eerlijke mens.
                      Niet wonderlijk in zijn prijzen, je krijgt echt waar voor je geld.
                      Wil niet stoefen maar heeft schoone auto’s de onze komt trouwens ook van bij hem en is tip top in orde. 🙂
                      Ben wel niet zo voor de velgen ,persoonlijke keuze hé.

                      S2

                        Hij staat bij Tommy Criel 🙂 Die ken je wel veronderstel ik.

                        Stickers in de koffer vooraan waren aanwezig. Kleur is origineel, wel helemaal herspoten.

                        Er komen zowiezo al nieuwe banden op, en ik vroeg een extra originele uitlaat (ben niet zo voor het spagetti uitlaat gebeuren, iets te luid voor mij)
                        De koffer werd zowiezo al herspoten.

                          Voor die prijs ziet hij er goed uit…

                          let vooral voor roest (rotte plek) op de chassisbalk ONDER de battrijsteun.
                          Dus niet direct eronder maar zo diep mogelijk tegen de scheidingwand aan.

                          Hij is blijkbaar wel volledig herspoten. Heb je nog originele stickers gezien in de voorste kofferruimte ?

                          Persoonlijk ben ik wat tegen verkoop met oldtimerkeuring. Die van Tom stond ook zo te koop maar voor een kleine meerprijs heeft hij een gewone keuring gekregen. Daardoor heeft Tom gelijk twee nieuwe schokdempers in de wacht gesleept 😉

                          Zou dit toch proberen los te krijgen of anders een aankoopkeuring laten doen.

                          Natuurlijk is de prijs er ook wel naar om hem zo mee te nemen, dat snap ik ook wel.

                          Waar staat hij ergens ?

                          S2

                            Ben net gaan kijken naar deze auto.

                            Bumper is inderdaad ingewerkt in de carosserie, zonder dat er geslepen is echter (dus moest je dat willen kan je hem opnieuw origineel maken).

                            Koetswerk is roestvrij en in originele kleur.

                            Bodem zag er in elk geval gezond uit (voor zover ik dat kon beoordelen).

                            Interieur is nogal slordig “gerestaureerd”. Zetelovertrekjes, tapijt lelijk vastgezet.

                            Motor maakt door de open uitlaat en de nokkenassen nogal veel lawaai en blijft koud moeilijk stationair draaien (start wel bijna onmiddellijk).

                            Er is wel wat werk aan om hem in concoursstaat te zetten (zo is bvb de voorruit in rubbers ipv de aluminium bagetten), maar ik kan dit op mijn tempo doen.

                            En is inderdaad USA import, staaat nog niet op Belgische papieren. Wordt wel gekeurd als oldtimer voor verkoop.

                            En dan enkele eerste impressies:


                            Kofferdeksel is eraf om te herspuiten wegens krassen

                            En dan enkele foto’s voor de kenners:

                            Vloerplaat

                            Beetje nekoefening, maar je verstaat wat ik bedoel:

                            Morgen sta ik geboekt voor een testrit 🙂
                            Laat de reacties maar komen!

                              Ook ooit een amerikaantje geweest.

                              Is die achterbumper nu aangewerkt aan de carosserie ?

                              Prijs is wel laag vind ik.
                              Misschien de moeite om eens te gaan kijken ?

                              S2

                                Door de zoektocht vanTom blijf ik bijzonder gefascineerd door de 914, alleen is mijn budget een stuk beperkter.

                                DEZE zou anders wel mooi in het plaatje passen. Iemand die deze auto kent?

                                Is niet meer origineel, maar ziet er wel mooi uit.

                                  Merci voor de toffe reacties.Als nu alles gaat volgens plan hoop ik haar binnen dit en 2weken te gaan halen.Als we zover zijn laat ik het zeker weten.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.