Gezocht 993 Turbo IN PERFECTE STAAT

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Gezocht 993 Turbo IN PERFECTE STAAT

• Maker
    Discussie
  • Hallo

Ben op zoek naar een 993 turbo in perfecte staat!

Mvg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Wim

We weten dat Ronvos een turbo zoekt, dus iemand die een mooie weet te staan kan hem een PB sturen.

En voor het hier uit de hand loopt, gooi ik dit op slot. 💡

egra schrijft:

ronvos schrijft:
        [quote]neen ik werk niet gratis, ben vrij beroeper maar wel correct!
        km terugdraaien, accident opmaken etc, ze zijn allemaal hetzelfde, geloof me

ik vind niet dat mijnheer de vrij beroeper de heren handelaars over dezelfde kam mag scheren (zeg ik dat goed?). Ik denk dat MIJNHEER de vrij beroeper beter op zijn woorden let. Ik denk dat een vrij beroep hebben u niet het recht geeft om over andere beroepen zomaar 1 mening te verkondigen.

🙄

ronvos schrijft:

neen ik werk niet gratis, ben vrij beroeper maar wel correct!

proficiat,

Ik heb al andere forums gelezen waar er kortzichtige mensen zijn maar jij spant toch de kroon,gelukkig voor jou ben je waarschijnlijk de enige met een vrij beroep op de wereld die recht van spreken heeft.(ik hoop voor jou dat je dat dan ook zelf geloofd)
          Je had beter in de middeleeuwen kunnen leven dan kon je [size=5]alle[/size] autohandelaars laten verbranden als heksen, snappe wie snappe kan.

+1 … right said Fred (euh yabba)!

ronvos schrijft:

Km’s terugdraaien: je moest eens weten hoeveel vragen ik van particulieren krijg of hun km-stand niet wat kan aangepast worden voor ze hem zelf willen verkopen. Door de invoering van de Car-pass kan dit gelukkig (bijna) niet meer zonder gepakt te worden, bij elk onderhoud, elke bandenwissel of wat dan ook wordt de km-stand steeds genoteerd en doorgegeven aan Carpass.
              De enige die nog zou kunnen foefelen hiermee is de particulier die ermee rijdt, al wordt dat een kostelijke zaak als hij telkens de km-stand ergens moet laten terugdraaien voor hij een garage binnengaat. Import-auto’s is iets anders, maar dan gaat het er meestal over dat je krijgt waar je voor betaald. Wil je zekerheid en service, dan kost dat wat. Wil je een koopje, dan draagt dat risico’s mee
              Accidenten opmaken: wacht maar tot je zelf een ongeval hebt, ga jij er dan op staan dat je wrak vernietigd wordt en je enkel nog de kiloprijs krijgt, of ga je voor de opkoper die het hoogste bod voor je wrak geeft? Al die schone ideologieen zie ik steeds verdwijnen als er geld bij komt kijken. Trouwens, vanaf wanneer is een wrak een opgelapt accident? als er een kras in de deur zit die gespoten moet worden?

als ik trouwens mijn ervaringen met bepaalde zogezegde “correcte” vrij beroepers moet nagaan, denk ik dat de meeste officiele autoverkopers nog brave lammetjes zijn, en hun winstmarges vergelijken wil je al helemaal niet, je mag niet vergeten dat bij dergelijke wagens de stock enorm veel geld kost, en het risico navenant.
              Op een wagen van 50.000€, waar als professioneel verkoper je nog een jaar alle garantiekosten moet dragen, moet een degelijke winstmarge zitten.
              Ik zie bvb een vastgoedmakelaar niet het hele bedrag van zijn portefeuille betalen aan de verkopers, en zelf het risico nemen. En garantie achteraf via de makelaar , laat me niet lachen. En de opgelapte accidenten dat die durven aanbieden met hun mooiste woordenschat…

+1

Anoniem

Hahahaha ! Goed dat ik dit topic ff heb doorgenomen… 😆

Dat S-tweelingbroertje 993 Turbo (op de kleur van mijn interieur na) ziet er i.i.g. niet slecht uit.
                  Wel duur maar eerlijk gezegd zou ik de mijne (non-S) ook pas tegen deze prijs weg doen. En moest het er op aankomen zou ik zelfs dan nog twijfelen om de eenvoudige reden dat ik mijn bakske liever in m’n garage of op mijn oprit zie staan dan bij een ander.

vawilliam2003 schrijft:

25000 🙄 km op 14 jaar

Als dat maar geen olie lekken oplevert als je er begint mee te rijden.
                  (Ik spreek uit ervaring)

Klopt en ik spreek ook uit ervaring want de mijne had maar een goeie 14.500 km toen ik hem op 11-jarige leeftijd heb gekocht. 1 van de turbo’s heb ik moeten laten reviseren en hier en daar iets moeten laten vervangen. Maar als resultaat heb ik nu wel een subliem machientje staan. En net als de 965 blijven ze in waarde stijgen, op vwde dat ze niet getuned zijn.
                  Zo raad ik ten stelligste af om een 993TT te kopen die een vermogens upgrade-kit heeft gekregen en +450 pk zou hebben. Een standaard turbo heeft 408 pk en een turbo S 430 pk. Dat is maar 22 pk meer maar naar het schijnt (ben er zeker van alhoewel ik het nooit heb uitgetest) is dit toch goed voelbaar. De reden waarom is omdat een turbo S een veel betere oliekoeling, andere turbo’s en nog wel een paar andere dingen heeft. Vandaar ook het prijsverschil toen ze nog bij de fabrikant (nieuw dus) te koop waren. Een non-S met een upgrade kit heeft al die mechanische verbeteringen niet met als resultaat dat je alles veel harder gaat belasten, verslijten en … ‘t vroeg of laat veel geld zou kunnen kosten aan reparaties.

Eigenlijk moet je bij de aankoop van een 993TT of 965 er altijd eens over nadenken waarom ze hem weg willen doen.
                  Ik heb het geluk gehad de mijne in Engeland te vinden. De eerste eigenaar (ik ben de 2de) was uiteindelijk in Engeland gaan wonen en heeft hem daar aan een garagist verkocht omdat het stuur langs de verkeerde kant stond. Hij had hem dus wel 11 jaar gehouden wat duidelijk aangaf dat hij er gek op was.
                  Een andere reden kan zijn omdat men geld nodig heeft. Maar buiten dat moet je eigenlijk gek zijn om zoiets weg te doen tenzij… er iets aan zou mankeren en/of er veel km’s op staan en er een hoop kosten zitten aan te komen.

Als ik je een goede raad kan geven : zoek er eentje waarvan het stuur links staat in de UK of bij een garagist die hem in de UK is gaan halen. En kijk na dat hij hogstens 2 eigenaars heeft gehad. De rest zou ik niet snel vertrouwen.

Anoniem

Ewel ik weet een prachtexemplaar, alleen ben er bijna zeker van dat die momenteel niet te koop is.
                    Is van “chris_lbr” hier op ‘t forum. Wil je info over het wat en hoe betreffende de 993 TT dan is hij de geknipte persoon!

Wim

Toch nog een klein beetje vertrouwen in de mensen blijven hebben hè, ze zijn niet allemaal het zelfde. 💡

En het kaf van het koren scheiden is juist het moeilijkste. 😉

ronvos schrijft:

IK zoek een particuliere wagen
                          Die handelaars vullen toch maar hun zakken op onze liefde voor Porsche

Mvg

Het is die mensen hun beroep, werk jij gratis voor je klanten of je baas?

En het voordeel van een handelaar is de garantie, bij een particulier is dat nihil.
                          Weet uit jarenlange ervaring ondertussen dat de meeste particulieren veel grotere zakkenvullers en bedriegers zonder scrupules zijn dan handelaars.(met natuurlijk uitzonderingen in beide categorieen.

Vaak doen ze misschien ook gewoon wat veel particulieren niet willen doen, namelijk onderhandelen over en leuren met wagens. Denk dat er nog een verschil is tussen handelaars die enkel wagens verhandelen, of zij die in hoofdzaak onderhoud doen en daarnaast wagens van klanten kopen en verkopen. Of vergis ik mij? In ieder geval veel succes gewenst met de zoektocht, en ben benieuwd naar wat het gaat worden.

IK zoek een particuliere wagen
                              Die handelaars vullen toch maar hun zakken op onze liefde voor Porsche

Mvg

http://www.fgporsche.com/nl/2dehands_detail.php?id=23

Hebben daar ook nog een donkerblauwe.

😈 😈 😈

OK , is een turbo S , maar wat een prijs 😯

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Het onderwerp ‘Gezocht 993 Turbo IN PERFECTE STAAT’ is gesloten voor nieuwe reacties.