Gezocht: Elektrische gegevens en schema van een Porsche 906

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Gezocht: Elektrische gegevens en schema van een Porsche 906

• Maker
    Discussie
  • Een kennis van mij wil een 906 replica bouwen.
    Daar ik hem al eens help met electra klusjes aan pre ’73 911-en, wil hij ook dit klusje aan mij toevertrouwen.

Daar ik totaal niet weet hoe aan de elektro van deze 906 te beginnen is alle info welkom.
    Voor diegenen die twijfelen hoe een 906 Carrera 6 er uitziet, hier een fotootje

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Ik zal bij de volgende gelegenheid eens wat foto’s maken.
      Zal tegen de kerstvakantie zijn denk ik.
      groeten,
      Fox30

De gunnaracing site ken ik al enkele jaren maar ik ben reuze beniuwd om deze opbouw te volgen, en de foto’s ervan aangezien ik ook een dergelijk project op stapel heb staan.

Intussen is de elektro naar de voorkant klaar.
          Dashboard is tijdelijk gebouwd, daar het koetswerk er nog niet opstaat. Alle schakelaars en lampjes zijn aangesloten, behalve ruitenwisser en pinkerschakelaar.
          ook bedrading naar achterkant is bijna klaar (lichten, benzinepompen, alternator en starter.
          We hebben een zekeringkast geplaatst achter de passagiersstoel volgens het originele schema. (Enkel origineel staan de zekeringen onder het dashboard, maar daar zie je niets van als er tijdens het rijden een zekering doorslaat.
          De motorelektronica komt achter de chauffeursstoel.

Daar volgende week het koetswerk voor de eerste maal op het chassis zal worden geplaatst, is alle nieuwe elektro er terug uit gehaald. De nieuw gemaakte kabelbomen zijn gebundeld en zullen later op 1-2-3 terug op hun plaats komen.

Binnen een maand gaat ook de geprepareerde motor er in. Dan willen we de wagen voor de eerste maal starten zonder koetswerk.
          Als alles draait, gaat de motor en elektro er opnieuw uit, zodat het chassis kan worden gepoedercoat.
          Pas dan begint de finale opbouw.
          Voor de kabelbomen zullen we speciale linnen isolatietape gebruiken om het wat ouder te laten lijken.

Oh, ja, intussen zijn we ook in het bezit van het originele schema. Dit mixen we met de 911-komponenten die we gebruiken.

Voor de geinteresseerden kan je op de volgende website de volledige restauratie van twee 906-en volgen
          http://www.gunnarracing.com/ en klik op projects
          Er is de 906-130, de 906-127 en de 906-138.

porschke,
            bedankt. Is al een goed begin!

Ik denk dat meerderen dit zouden willen volgen.
                Ondergetekende incluis 😉

ik zal aan mijn kennis eens navragen of ik de opbouw hier mag neerzetten met wat foto’s.
                  Het chassis en de ophanging zijn bijna klaar.
                  Ik heb in de hoek van zijn garage al een body gezien, maar die moet nog flink worden afgewerkt.
                  De planning wil dat tegen het einde van het jaar een rijdend onderstel af is.

Ik ben altijd gek geweest van dat model en ik weet nog zo een carrosserie te koop staan…

ik zou het apprecieren mocht je hier de verloop van de bouw posten…

alvast bedankt !

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.