Gezocht : (goed raad voor) windscherm voor Porsche 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Gezocht : (goed raad voor) windscherm voor Porsche 964

• Maker
    Discussie
  • Ik heb sinds het voorjaar een 964 C2 cabrio tiptronic. Eerste inschrijving in 1991 in Duitsland.

De auto heeft geen windscherm. Tijdens de zomer dit ook niet echt gemist. Nu begint het kouder te worden en nu missen we het wel.

Vandaar de vragen :

– waar kopen? Er zijn er een paar op het internet (Nederland) te koop, maar zijn deze goed? (trillingsvrij bv)
    – waar op letten bij aankoop?
    – wat is een normale prijs?
    – heeft er iemand een windscherm voor een 964 te koop? (ik doe een forumdonatie)

Vraagje in de zijlijn … heeft Porsche ooit special mutsen en/of handschoenen verkocht (of verkoopt ze nog en heb ik nog niet goed gekeken) voor die “gekken” die zoveel mogelijk willen open rijden? Zo ja, waar verkrijgbaar? Zo niet : idee voor het Porscheforum?

Met dank!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
    • :think: hm, dat is nogeens een idee, Herman!

Maar terug on topic: ik vermoed dat die moeten passen….

Heb jij dan geen Duitse vriendin Gert ?
        Oeps nu krijg ik last met Annick :what: :bounce:

Zou het kunnen dat die van de 964 ook op de 944 past?
          Ik ben ook op zoek en tot nu heb ik de goedkoopste nieuwe in Oostenrijk gevonden. Leveren enkel in Oostenrijk en Duitsland. 🙁

[quote=”Jantje” post=234473] … iemand soms een idee waar ik voor een redelijke prijs de beschermkap voor het opengevouwen dak kan halen? …[/quote]

zoek eens op het WWW met de term “Porsche persenning” en dan kom je bijv deze tegen

Ik heb er nog een origineel gevonden in nieuwstaat voor € 200

Hellooo,

Iemand soms een idee waar ik voor een redelijke prijs de beschermkap voor het opengevouwen dak kan halen?

Greetzz

Zou het opklapbare windscherm van de 993 ook in de 964 passen

Die tas ga je niet nodig hebben Sensa. Je kunt het windvangertje er gewoon altijd in laten zitten, ook met de kap gesloten. Wel even los(een beetje naar voren) halen als je je kapje sluit/opent, daarna weer verankeren in de ‘montage’ gaten … Goeie keus ennuh Sweet Dreams!

Merci Merci Merci Mart … ik heb een paar nachten niet goed geslapen.

Alleen al de lederen zak waarin het windscherm zit kost bijna zoveel bij Porsche … nu nog hopen dat het netjes op de 964 past. Dat ga ik pas midden februari weten :bounce:

Die je daar laat zien Chivamonkey, die hebben we in de bmw cabrio ook gehad, maar dat is dus een universeel prut ding met klittenband en wapper constructie …

aan den drang voor nieuwe velgskes heb ik tot nu toe kunnen weerstaan, maar het originele windscherm en bijhorende tas Ben ik 2 weekends geleden gaan ophalen.

Ik Zal van ‘t weekend eens foto’s pakken als ik het niet vergeet…want die drang is soms ook aanwezig :loser:

@ sensa 911, jaja, blame it on den drang, den drang is den duvel :happy:

denk dat je hier HIER goedkoop gediend bent

De rugsteuntjes zijn dan naar beneden Wim, daar staat het windvangertje op, ook met gesloten kap altijd paraat. :mrgreen:

Velgjes, 17 inch zijn toch zo’n beetje optimaal voor d’n 964?

@Deepee … alles inbegrepen en is inderdaad zo’n 20% goedkoper en dit in een officiele P werkplaats (is geen garage).

@Bladerunner
                                  : velgskes

1. tja, ik moet toch eens winterbanden erop leggen misschien, ik was van plan om ‘m te laten staan in de winter, maar lukt mij niet…

2. er staan er hier op het forum zelfs te koop,

3. heb al wat fototruckage laten doen om te zien hoe ze onder de 964 staan,

4. maar ik ben bang van die 18″ … otoke is volgens TOTMBO nu met 16″ al hard, (eigenlijk ben ik nog banger van mijn vrouw dan van mijn rug :mrgreen: ),

5. prijs is ook nog wat hoog,

Vroeg of laat ga ik aan “den drang” toch niet kunnen weerstaan vrees ik …

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.