Gezocht : (goed raad voor) windscherm voor Porsche 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Gezocht : (goed raad voor) windscherm voor Porsche 964

• Maker
    Discussie
  • Ik heb sinds het voorjaar een 964 C2 cabrio tiptronic. Eerste inschrijving in 1991 in Duitsland.

De auto heeft geen windscherm. Tijdens de zomer dit ook niet echt gemist. Nu begint het kouder te worden en nu missen we het wel.

Vandaar de vragen :

– waar kopen? Er zijn er een paar op het internet (Nederland) te koop, maar zijn deze goed? (trillingsvrij bv)
    – waar op letten bij aankoop?
    – wat is een normale prijs?
    – heeft er iemand een windscherm voor een 964 te koop? (ik doe een forumdonatie)

Vraagje in de zijlijn … heeft Porsche ooit special mutsen en/of handschoenen verkocht (of verkoopt ze nog en heb ik nog niet goed gekeken) voor die “gekken” die zoveel mogelijk willen open rijden? Zo ja, waar verkrijgbaar? Zo niet : idee voor het Porscheforum?

Met dank!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
    • @Deepee … alles inbegrepen en is inderdaad zo’n 20% goedkoper en dit in een officiele P werkplaats (is geen garage).

@Bladerunner
      : velgskes

1. tja, ik moet toch eens winterbanden erop leggen misschien, ik was van plan om ‘m te laten staan in de winter, maar lukt mij niet…

2. er staan er hier op het forum zelfs te koop,

3. heb al wat fototruckage laten doen om te zien hoe ze onder de 964 staan,

4. maar ik ben bang van die 18″ … otoke is volgens TOTMBO nu met 16″ al hard, (eigenlijk ben ik nog banger van mijn vrouw dan van mijn rug :mrgreen: ),

5. prijs is ook nog wat hoog,

Vroeg of laat ga ik aan “den drang” toch niet kunnen weerstaan vrees ik …

Nu nog een mooie set velgskes. :engeltje: :engeltje:

Nu nog een mooie set velgskes. :engeltje: :engeltje:

[hide]amai da’s snel gerekend 20% goedkoper. zeker dat Corleonesi-tax erin is meegerekend?[/hide]

[hide]amai da’s snel gerekend 20% goedkoper. zeker dat Corleonesi-tax erin is meegerekend?[/hide]

[quote=”Boxsterwalter” post=221477]@ Sensa , wat prijs betreft klopt dit wel maar vergeet dan niet de tas er bij te kopen om dit windscherm in te steken .

Scherm : 000 043 202 50 ( 352,60 € + Btw )
                Tas : 000 043 202 11 ( 94,95 € + Btw )

:up:[/quote]

[hide]De prijs van Boxsterwalter klopt helemaal … tenminste als je bij Porsche in Belgie koopt. Prijs in Belgische euro’s : 541.54 euro BTW incl

Prijs in Italiaanse euro’s … alwaar de BTW toch 22% is … 421,75 euro BTW inclusief (ook de inclusief de originele tas). Ik heb dus bij de Porsche garage in Italia besteld …sorry Belgische economie … .
                [/hide]

[quote=”Boxsterwalter” post=221477]@ Sensa , wat prijs betreft klopt dit wel maar vergeet dan niet de tas er bij te kopen om dit windscherm in te steken .

:up:[/quote]

[hide]De prijs van Boxsterwalter klopt helemaal … tenminste als je bij Porsche in Belgie koopt. Prijs in Belgische euro’s : 541.54 euro BTW incl

Prijs in Italiaanse euro’s … alwaar de BTW toch 22% is … 421,75 euro BTW inclusief (ook de inclusief de originele tas). Ik heb dus bij de Porsche garage in Italia besteld …sorry Belgische economie … .
                  [/hide]

Wim

Als je het open ritst kun je het dan niet achter de leuning leggen van de achter zitjes, en die dan terug rechtzetten.
                    Dan zit het toch op gesloten.

Wat ik bedoel Wim qua omhoog komen.

Als ik dus rij met de cabriokap dicht, maar met het achterste geritste plastic raampje open (het achterluikje). Dan boven de 100 of stevig optrekken krijg je zoveel aanzuiging achterop dat dat plastieke achterraampje vanzelf dicht trekt, waardoor zodoende de volle sound mij nog niet geheel ter ore komt …. 😉

Oplossingen niet echt:
                      – Zij raampjes open, waardoor verse lucht kan worden aangezogen (maar dat kan tochtig zijn).
                      – Het open achterluikje een beetje fixeren/klemmen met spullen op de achterbank en/of achter het windvangertje (maar dat is ook een beetje behelpen).

Misschien een idee om iets met klittenband te doen, maaruh het is geen boot he, waar je met professorische oplossingen mag werken …

Wim

@Mart, als staande deel plat naar achter geklapt ligt, zit dit ongeveer 1cm onder de cover rand.
                        Dus heeft de terug slaande wind daar geen vat op.

Hier ogenschijnlijk nog eentje voor 300 …

Porsche 911/964 origineel windscherm

Inderdaad Wim, ik zie op plaatje hierboven ook dat het scherm iets dieper staat. Ik zal um nog es opnieuw afstellen als het zo hoort.

@ Sensa , wat prijs betreft klopt dit wel maar vergeet dan niet de tas er bij te kopen om dit windscherm in te steken .

:up:

Zaterdag is werkendag voor mij, spijtig genoeg! :bounce:

[hide]Ik ben een kieken … alles aan mijn 964 is nog origineel, waarom een risico nemen en een niet origineel overwegen. Prijs bij PC Paal is 427 euro incl BTW. Ik heb ondertussen ook nog prijs gevraagd hier in Italie, ik ben benieuwd naar hun offerte.

Ollie, wij hebben inderdaad ons huis in Limburg nog, bedankt voor het aanbod dat ik eigenlijk had kunnen aannemen was het niet de volgende dagen die we daar zijn, helemaal vol gepland zijn. Alhoewel, op zaterdagnamiddag rijden wij naar Scherpenheuvel … ge kunt altijd afkomen!!! :drink: :drink: Ik betaal er ene als je komt! :first:
                                [/hide]

Wim

Ik had geen trucje, bleef gewoon liggen of staan.
                                  Maar als ik je onderstaande foto zie, lag die bij mij iets dieper, dus net onder rand afdek hoes.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.