Gezocht : (goed raad voor) windscherm voor Porsche 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Gezocht : (goed raad voor) windscherm voor Porsche 964

• Maker
    Discussie
  • Ik heb sinds het voorjaar een 964 C2 cabrio tiptronic. Eerste inschrijving in 1991 in Duitsland.

De auto heeft geen windscherm. Tijdens de zomer dit ook niet echt gemist. Nu begint het kouder te worden en nu missen we het wel.

Vandaar de vragen :

– waar kopen? Er zijn er een paar op het internet (Nederland) te koop, maar zijn deze goed? (trillingsvrij bv)
    – waar op letten bij aankoop?
    – wat is een normale prijs?
    – heeft er iemand een windscherm voor een 964 te koop? (ik doe een forumdonatie)

Vraagje in de zijlijn … heeft Porsche ooit special mutsen en/of handschoenen verkocht (of verkoopt ze nog en heb ik nog niet goed gekeken) voor die “gekken” die zoveel mogelijk willen open rijden? Zo ja, waar verkrijgbaar? Zo niet : idee voor het Porscheforum?

Met dank!

12 reacties aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
    • De omschrijving is het enige dat rammelt … :mrgreen: (opnieuw: die met die aflopende zijkanten)

Wim, zo mag ik ook graag rijden, met het achterluikje open. Maar had jij nog een fixeer truukje, zodat hij neerwaarts blijft ook op hogere snelheid?

windvanger1.jpg

windvanger2.jpg

Wim

Dit is een originele van Porsche en had ik ook in mijn cabrio, makkelijk te bevestigen en te verwijderen.

En als de kap open ligt sluit het vlakliggende deel mooi aan tegen afdekhoes zodat je onder ook geen luchtstroom krijgt.

ronde hoeken? :happy: , sorry, ik begrijp wel wat je bedoelt, gewoon grapje, hopelijk kan je er tegen.

Yep, voor 300 euro heb je een echte originele met de ronde hoeken, daar rammelt niks aan.

[quote=”Sensa911″ post=221161]… Lederen hoofddeksels zijn besteld … heb ik er ook nog 2 mutsen en een paar lederen handschoenen bijgedaan. Ik hoop dat alles past en dat het voor zaterdag wordt geleverd.[/quote]

en ik hoop dat ge uw schoonheid uw creditcard meegeeft om iets eleganters te kopen dan een lederen bivaksmuts 😯
              what happened with the good old days …

@ Sensa , gewoon een goeie klak kopen werkt altijd in de cabrio . :happy:

Leg je oor eens te luisteren bij een OPC, je zou er van versteld kunnen staan wat je nog allemaal kan bekomen. Ik ga de oefening maken voor de 944 die van 1990 is. Met de oefening bedoel ik prijs vergelijken met wat PCM opgeeft en wat ik via Rosepassion en aanverwanten kan vinden. Transport kost ook geld….
                  Als het via een OPC komt, mag je zeker zijn dat het zal passen….

Sensa911, als je het originele windscherm eens wil proberen, het mijne kan je altijd eens lenen.

Ik meen toch ergens gelezen te hebben dat je afkomstig bent uit het Limburgse, als je niet in Italië zit…

Geweldig bedankt Timpie!!

Lederen hoofddeksels zijn besteld … en omdat ik Saab zooooo graag zie (we hebben 2 – 9000 en een 9.3 gehad), heb ik er ook nog 2 mutsen en een paar lederen handschoenen bijgedaan.

Ik hoop dat alles past en dat het voor zaterdag wordt geleverd.

Merci!!

https://www.cardyourcar.eu/wp-content/uploads/2014/11/SAM_8419-03-07-150×150.jpg

Tim

[quote=”Sensa911″ post=221146]

Vraagje in de zijlijn … heeft Porsche ooit special mutsen en/of handschoenen verkocht (of verkoopt ze nog en heb ik nog niet goed gekeken) voor die “gekken” die zoveel mogelijk willen open rijden? Zo ja, waar verkrijgbaar? Zo niet : idee voor het Porscheforum?

Met dank![/quote]

Voor Porsche weet ik het niet maar Saab had dit, hier voor een prikje te koop (was veel duurder destijds)

https://www.cardyourcar.eu/shop/saab-expressions-leather-drivers-helmet-black/

F

Mijne zat er ook al bij toen ik’m kocht dus ik kan je geen advies geven waar je dit best kan kopen.
                          Ik heb nadien nog 2de-hands zoiets gekocht om over de zetels te spannen en dit werkt niet even goed als de echte winddeflector maar op die manier kan ik de kids nog achterin laten zitten (wat met zo’n echte winddeflector niet kan).

P.S. Ik veronderstel dat er geen verschil zit tussen 911/964/993 winddeflectoren
                          (voor de aftermarket modellen lijkt dit toch allemaal 1 pot nat te zijn)

Het mijne was erbij toen ik de wagen kocht, maar ik weet dat de vorige eigenaar dit origineel bij Porsche had besteld.

Hij had eerst een niet-origineel geprobeerd, dit was gespannen tussen beide voorzetels, maar dit was blijkbaar niks.

Volgens mij is dit originele nog steeds verkrijgbaar bij de P-dealer, ik kom er echter ook regelmatig tegen op marktplaats.nl .

Ik meen me iets te herinneren van een 300€ voor een origineel exemplaar.

12 reacties aan het bekijken - 31 tot 42 (van in totaal 42)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.