gezocht : niet verkouden speurneus voor 911 targa

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht gezocht : niet verkouden speurneus voor 911 targa

• Maker
    Discussie
  • Hoi dag allen,

Graag had ik even beroep gedaan op jullie speurneuzen om een leek te helpen.
    Ik ben op zoek naar een gezonde en leuke 911 Targa, bouwjaar vanaf 74. (tot 86). Het is zeker niet dat ik twee linkerhanden heb, maar van auto’s ken ik maar weinig af.
    Dus beter niet teveel met mijn pollen aanzitten 😀

Wim heeft me al heel goed op weg geholpen (en al gespaard voor wat miserie en tijdverlies, dank je hiervoor Wim!! :respect2: ) maar ik moet eerlijk bekennen dat de moed mij een beetje in de schoenen aan het zinken is na het lezen van heel wat threads (en miserie 🙁 )

Vermits een goede raad goud waard is wil ik mij graag laten mede adviseren door jullie. (ik veronderstel dat jullie er toch stukken meer van weten dan ik 😀 )
    Dus :

911
    Targa
    Bj 74-86
    Motorisatie : 2,7L, 3L
    Geen US import, liefst met belgisch GVA
    Technisch ok
    Gezond budget.

Ik heb zeker tijd, maar zou niet graag iets interessants mislopen 😉
    Is er iemand zijn neus die hier kriebelt ? 😀 of heeft er iemand een interssante link/idee ?

Deze zal wschl wel bij wat mensen onder jullie bekend zijn 🙂 maar ik weet niet of deze wagen te vertrouwen is ? (gelet op wat feeback dat ik hier op het forum lees) :
    http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-sc-targa-bordeaux-83-57561091.htm

Lijkt mij vrij goedkoop, is wel een Belgische wagen met GVA volgens verkoper, Wim gaat jouw neus niet verkeerd kriebelen hierbij ?
    Anders rij ik wel eens tot daar om wat foto’s te nemen, maar loont het wel de moeite…

Alvast bedankt aan iedereen voor de hulp!

Groet,
    Henk.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 63)
  • Anoniem

… en ja hoor, dit was hem

Proficiat, al aan t’ vrouwke verteld???

:applaus: :driver: :first:

proficiat met de nieuwe wagen, binnenkort véél :driver: plezier

gefeliciteerd Henk :driver:

Gefeliciteerd :drink: mooie bak 8)

er moet niet echt heel veel aan gebeuren, maar onze vriend Johan heeft het heel druk. De wagen van Gentlemen was wschl net vertrokken voor zijn verjongingskuur, zonder botox 😀

Daarna ben ik aan de beurt! (hoop ik 🙂 )

proficiat met de aankoop. :first:

Moet er zoveel aan gebeuren dat je nog tot april moet wachten? 😥

Vandaag, op valentijn nota bene, de liefde van mijn leven gevonden :mrgreen:
                    Andermaal was Johan Dekens de chaperon :sarcastisch

Deze middag afgesproken met Wim om nog eens te gaan kijken na mijn eerder bezoek zaterdag en ja hoor, dit was hem. Er moet nog wat aan gebeuren, maar net zoals Gentlemen heb ik er alle vertrouwen in dat Johan dit tot een goed einde brengt.
                    Dus vanaf vandaag zit ik op hete kolen :happy: tot ik er mee kan rond bollen, wschl ergens begin april :driver:

Alvast enkele foto’s van de 911 Targa, 3.2 Turbo look :

Diegene die aan het zoeken is waar de motor gebleven is, is de Wim :first:

Voila, en nu een flesje open trekken. :drink:
                    Als ik foto’s heb van de restauratie zal ik die ook plaatsen.

Nogmaals dank Johan&Wim voor jullie hulp! Ik maak dit goed met een uitstapje met onze stoomlocomotief :relaxman:

vandaag een aangename morgen gehad ! Ik ben met Wim een 911 targa gaan bekijken en daarna nog een lekkere bak koffie gaan drinken (of twee drie :lekker: ) Jammer genoeg niet huiswaarts kunnen keren met een contract maar toch wel een super voormiddag gehad, de kennis, ervaringen en verhalen van Wim zijn werkelijk super :music:

ik blijf rustig op zoek naar mijn droomwagen ( cabrio of targa, daar ben ik nog niet uit na het gesprek met Wim, hangt natuurlijk allemaal af van het budget en wat aangeboden wordt) maar ben toch gelukkig huiswaarts gekeerd! Ondertussen een paar Duvels gekocht om het wachten wat te verzachten :drink:

Johan is steeds erg druk bezig .
                        Dat is dan ook het enigste nadeel dat ik aan hem kan toeschrijven , voor de rest enkel lof .
                        Bij Johan moet je meerdere malen contact nemen en er een beetje zelf achter zitten .
                        Anders wordt het door zijn drukke leven “vergeten” 😉

@Peter_Targa_84 : dank je voor je suggesties!

@gentlemen :
                          ik denk dat wij een beetje een overeenkomstig profiel hebben aangaande autozoektocht 🙂
                          Na het lezen van de thread over jouw aankoop had ik ook een mailtje gestuurd naar Johan Dekens. De man heeft nog niet gereageerd maar ik veronderstel dat hij waarschijnlijk geen gebrek aan werk heeft 😉 ik neem misschien in de loop van volgende week nog wel eens opnieuw contact op.
                          In ieder geval bedankt voor de feedback over de wagens, ik had min of meer een beetje hetzelfde vermoeden. Een wagen die lange tijd te koop staat is ofwel slecht ofwel zijn de biedingen ontoereikend. En de feedback van de leden hier is inderdaad super, ik hecht daar als leek veel belang.

cheers,
                          Henk.

Beste,
                            alle 2 de wagens hierboven zijn bij mij de revue ook gepasseerd en kwamen na wat info in te winnen niet in aanmerking. De wagen die onder het stof staat heeft niks van historie en een raam sluit niet goed. Is wagen van garagist die door een vriend verkocht wordt. De eerste weet ik niet juist meer waarom ik daarvoor geen interesse had, maar als je ziet hoeveel maal het topic bekeken is, en de wagen nog niet weg is, zegt genoeg. Heb er ook enkele in Nederland bekeken, doch daar zijn ze ongeveer 15% duurder, en je moet rekening houden (als Belg) dat de invoer/inschrijving voor dagelijks gebruik, redelijk vervelend kan zijn. Ik heb ook nog enkele wagens bij een handelaar bekeken, maar ofwel was de wagen weg, ofwel klopte er iets niet met kleur, bouwjaar, motor, ombouw (kelly)…

@Henk
                            : ik heb ook enkele maanden gezocht naar een 3.2, en verschillende auto’s bij de forumleden aangeboden. Het zijn hier hele toffe gasten die je altijd zullen zeggen waarop het staat. Uiteindelijk heb ik bij Johan Dekens in Hasselt een prachtige gevonden, nadat ik hem ook verschillende malen een auto liet beoordelen. Hij is hem nu in orde aan het maken voor dagelijkse keuring (zodat we hem nog voor 01/03 voordelig kunnen inschrijven) en daarna wordt hij gespoten. Kijk eens op zijn site naar de wagens die hij al verkocht, en je zal zien dat hij prijs/kwaliteit enorm goed zit. Maar je moet soms wel even wachten voor hij terug een goede in aanbieding heeft.

Grtz

XXX
                              XXX

Probeer dze eens; http://www.2dehands.be/autos/autos/porsche/911-targa-moet-weg-doe-94611852.html?auto_bj__tot=1985&list_cat=porsche&auto_carros=1
                                Lijkt op eerste zicht niet slecht. Een revisie bij ‘gerard deville de guyet’ lijkt me wel wat overdreven voor een Porsche als oldtimer ingeschreven maar als er al wat historiek aanwezig is.
                                Bij interesse altijd bij een goede gargist eens laten inspecteren desnoods bij Porsche.
                                Mijn ’84 targa (matching numbers) komt uit Wijnegem maar koste me een 10K€ om de carroserie te redden… Succes!

Wim

Zo te zien is het daarboven droog, dus dat kan enkel de pakking zijn waar de aanzuigbuis achterzit.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 63)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.