Gezocht: Porsche 911 Targa

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Gezocht: Porsche 911 Targa

  • Maker
    Discussie

  • Tom
    Deelnemer

      Beste,

      Mezelf een voorstellen. Ikzelf ben nieuw op dit forum, toch ben ik al enige tijd aan het volgen om het reilen en zeilen van de Porsche te snappen.
      Helaas zie je door de vele modellen het bos door de bomen niet meer. Zelf heb ik ook niet de tijd om mij echt te gaan verdiepen in alle topics die hier online staan om zo een beter beeld te krijgen van originele modellen.

      Daarom ben ik op zoek naar een Porsche 911 Targa, 1974-1984, waar weinig of geen werk aan is en waar de historiek van bekend is. Graag zo origineel mogelijk.

      Het liefst zou ik van een forumlid kopen, daar de meesten steeds een verhaal bij zijn of haar auto hebben dat klopt en het mensen zijn die ik kan vertrouwen.

      Online vindt je vele modellen, helaas zegt iedereen dat de auto volledig origineel is en dat alles klopt. Zelf kan ik dit moeilijk controleren.

      Als iemand dus een persoon kent die zijn dierbare een nieuwe thuis wil geven dan kan deze mij altijd contacteren.

      Alvast bedankt.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 53)
      • Een 2.7 is een zeer leuke motor.
        Kas dan best wel origineel.

        Dit is wel een kelly he

          Lijkt mij eerder eentje voor het BDB topic. 😥

            vroeg of laat staat er bij toch ook nog een targa in de garage, dus af en toe kijk ik wat rond. Ik kwam deze tegen :

            https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=50122

            Is nog we wat werk aan vermoed ik.

            Wim

              Wel leverbaar is sport O matic, en die O deed het hem nu net, ohohoh. :sarcastisch
              Want zo gauw je met de hand op/aan de pop kwam ging hij in vrij.
              Dus pook vasthouden van een naar twee was funest.

              Hoe ze dit ooit bij Porsche kunnen verzinnen hebben, was werkelijk waardeloos om met te rijden.
              Zo eentje is misschien nu veel geld waard, want zullen er niet veel meer zijn, de meeste werden omgebouwd.

                G15, G50 kan daar geen PDK op gemonteerd worden :mrgreen: :mrgreen: :happy:

                Wim

                  [quote=”bladerunner” post=257385]heb ooit met de 915 gereden en dat was toch altijd even zoeken en soms tussengas geven[/quote]

                  Dan heb je net de verkeerde gehad om met te rijden. (lees verkeerd afgesteld en speling)

                  In mijn Karmann had ik de Doglegg 901 versnellingsbak, is nog fijner om met te rijden als de 915, maar kunnen de meeste ook niet met overweg. 💡

                    zoals hierboven reeds gezegd beter een goede 915 dan een minder goede G50.
                    (en bijgevolg ook beter een goede G50 dan een minder goede 915).
                    ik volg Wim’s beredenering wel 100%

                      Sorry gasten, voor mij overduidelijk de G50, heb ooit met de 915 gereden en dat was toch altijd even zoeken en soms tussengas geven terwijl de G50 toch zo smooth is. :first:

                      Wim

                        Nog even 915 bak, dan gaat hij lekker twijfelen wat te doen. :mrgreen:

                        915 bak is sterker als de/een G50 bak, sneller in schakelen (mits hij overal speling vrij, en goed afgesteld is)
                        Verhoudingen van versnellingen zijn beter op de PK’s afgestemd, en is daardoor sneller in optrekken als een G50 bak.

                        De reden daarvan is dat ze versnellingen van de G50 anders gemaakt hebben, en door het vermogen ook iets op te schroeven ze de 250 km/h aantikken, wat toen bij vele merken de magische grens was.

                        Moet je ooit moeten werken aan de versnellingsbak, dan kun je beter ook met een 915 bak te maken hebben, is net allemaal wat eenvoudiger, en wat eenvoudiger is, is beter. :sarcastisch

                          Dit

                          Porsche034.jpg

                          Tim010.jpg

                          is dit

                          IMG_1076-kopie-2.JPG

                            Voor de G50 wordt een ‘premium’ gevraagd, zal ook makkelijker doorverkopen

                            Heb zelf eentje gereden vorig jaar en was inderdaad een plezier, vorige (SC & Magnus) met 915 is wat meer werken & begeleiden maar is dit dan niet deel van de charme van zo’n “klassieker”‘ :popcorn: ?
                            En idd qua koppeling niet echt verschil ervaren (bij de 964 ook nog zwaar genoeg, toch iets zwaarder dan bij een 944 of 968)

                            Soit, doe mij maar liever een goede met 915 bak dan een twijfelachtige met G50

                              Ik rij er zeer weinig mee, te weinig, vandaar dat hij mits goed bod wel weg zou mogen.
                              Staat nog nergens echt te koop

                              Het is een 915, bj 86

                              Ik betwijfel zeer sterk of de koppeling van een G50 soepeler is, volgens mij hetzelfde.
                              Toch geen verschil met die van mijn 964…

                                G50 of 915 versnellingsbak ?
                                Een G50 wordt vaak als pluspunt “aangeprezen” en zou daardoor een (prijs)voordeel moeten opleveren.
                                Maar is hij dan ook beter ? Ik denk het niet.
                                De 915 is wat Spartaanser en in de file kweek je wel wat kuitspieren.
                                Ook moet je wat “fingerspitzengefühl” hebben bij het schakelen in de lage versnellingen (bv van 3 naar 2), wat je trouwens snel onder controle hebt. Bij de 915 bak zou de gewichtsverdeling ook gunstiger zijn.
                                Hoe dan ook kwalitatief moet de 915 bak, die 100% door Porsche werd ontwikkeld, niet onderdoen voor de G50 bak van een toeleverancier (Borg & Wagner)

                                  Ziet er prachtig uit. Voor een Targa hoef je niet te wachten tot de lente.
                                  (maar als je reeds de indrukt wekt dat je hem eigenlijk niet kwijt wil …)

                                    Dat zijn de zwakke punten hé Wim.

                                    Je weet waar je begint maar iet waar het eindigt.
                                    Vandaar dat ik steeds ga voor een echte superharde kas… waar nog niet aan gelast is. Niet iedereen is een goede stielman 😉

                                    ivm de boite, heb ook een G50 gehad… maar een goede 915 is zeker niet te versmaden.
                                    Hoe lang heeft Porsche de 915 gebruikt?

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 53)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.