Gezocht: Porsche 911 Targa

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Gezocht: Porsche 911 Targa

• Maker
    Discussie

• Tom

Beste,

Mezelf een voorstellen. Ikzelf ben nieuw op dit forum, toch ben ik al enige tijd aan het volgen om het reilen en zeilen van de Porsche te snappen.
      Helaas zie je door de vele modellen het bos door de bomen niet meer. Zelf heb ik ook niet de tijd om mij echt te gaan verdiepen in alle topics die hier online staan om zo een beter beeld te krijgen van originele modellen.

Daarom ben ik op zoek naar een Porsche 911 Targa, 1974-1984, waar weinig of geen werk aan is en waar de historiek van bekend is. Graag zo origineel mogelijk.

Het liefst zou ik van een forumlid kopen, daar de meesten steeds een verhaal bij zijn of haar auto hebben dat klopt en het mensen zijn die ik kan vertrouwen.

Online vindt je vele modellen, helaas zegt iedereen dat de auto volledig origineel is en dat alles klopt. Zelf kan ik dit moeilijk controleren.

Als iemand dus een persoon kent die zijn dierbare een nieuwe thuis wil geven dan kan deze mij altijd contacteren.

Alvast bedankt.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
    • Wim

Dat plekje zag ik dus ook, vandaar ik schreef “eens in het echt zien”
        Want bij mij was er nog niks te een aan de buitenkant, tot we de schade gingen repareren toen er iemand op gereden was.
        En dan was het zo.

Ik weet niet of er iemand een cabrio zoekt, want de huidige eigenaar die hem na de resto van mij gekocht heeft vroeg 2 weken geleden alle foto’s van de restauratie, en na een paar vraagjes blijkt dat hij dus te koop komt. 💡

Dit was toen eren nieuwe als hij klaar was.
        Zal de link hier nog eens plaatsen voor degene die het niet gezien hebben, en kunnen zien wat we gedaan hebben toen.

https://myalbum.com/album/5ToelEt1CCKm

En op een eerdere post hier terug te komen, viva de 915 bak. :up: :up:

Bi de mijne is de motorrevisie al gedaan… twijfel nog steeds om hem te koop te zetten…
          Voor een Targa mss sowieso beter in de lente hé

2017-07-0508.25.31(Large).jpg

2017-07-0508.25.25(Large).jpg

@wolf. De (vraag)prijs van €49.000,- (plus motorrevisie van € 10.000,-) maakt deze aanbieding toch ook geen echt koopje. Niet ALLE kilometerstanden van 150.000 km. – 200.000 km. zijn “bewerkt”. Het verschil tussen 150.000 km. en 250.000 km. is wel te zien aan de algemene toestand/slijtage van de wagen. De 3.2 motor is inderdaad de beste keuze maar waarom zou je je beperken tot de G50 bak, een 915 bak doet het ook goed en zo wordt jouw “visvijver” wat groter.

Zoals WIm beaamt, om de kilometers niet teveel zorgen maken. Je moet je zorgen maken als er maar 150.000 op zouden staan. Ikzelf heb een Targa G50 van 1987 met ongeveer dezelfde kilometerstand en hij rijd nog steeds als nieuw. Waar je wel op moet letten, bij mij was dit het geval, is dat er geen kopbouten afgebroken zijn. Dit merk je niet aan het rijden, dit zie je alleen bij controle van de motor. Dit is bij mijn weten het enige zwakke punt van de beste motoren ooit gemaakt door Porsche. 500.000 km met goed ondehoud is geen probleem voor een 3.2.
              Mijn motor is volledig open geweest om de bouten te vervangen. Op alle dichtingen en wat prulletjes na is er voor de rest aan de motor niets gedaan vermits hij er binnenin nog als nieuw uit zag.

Op foto’s ziet hij er niet slecht uit maar zoals Wim zegt, en hij is de kenner wat carroserie betreft, misschien eens naar die zijkant laten kijken. Ikzelf zie er niets verkeerd aan.

Als hij in orde is, is de prijs, met onderhandelingsbasis, zeker niet verkeerd. Een goede Europese Targa G50 is bijna niet meer te vinden.

Veel success. :driver:

Nog even de foto’s in het groot bekeken. Vraag eens een detailfoto van de rechterkant in de hoek met de deur. Daar staan precies wat blaasjes.

$_57.jpg

Wim

@Wolf, om km maak ik mij niet zo druk op een auto, ik vind dit beter als…….dat die op deze leeftijd maar weer tussen de 100 en 150K zou zitten.
                Waar ik mij meer om zou bekommeren is de rechterkant van de Porsche, zou ik graag eens in het echt zien. 💡

Motorrevisie bij een Porsche, kan beginnen bij 5 tot 16K, ligt eraan wat ze vinden als hij opengaat.

Tom

Beste leden,

Het is ondertussen al terug enige tijd geleden, maar de zoektocht is nog steeds niet gestopt.

Ik ben dus sinds de laatste post blijven zoeken en kijken naar porsche 911 targa met de G50 versnellingsbak.

Geen eenvoudige optie om iets te vinden dat zowel exterieur en interieur aansluit bij wat ik een mooie porsche vind.

Wat denken jullie van onderstaande? Ik moet nog contact opnemen met de verkoper maar wou eerst eens de betere porsche kenners hun gedacht horen.

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/porsche-911-urmodell-911-carrera-3-2-targa-g50-hohenbrunn/250981107.html#utm_source=www.ebay-kleinanzeigen.de&utm_medium=textlink_VIP&utm_campaign=partner_ad&utm_content=more_information_fsbo

De aantal Km schrikken me wel af. Ik vermoed dat hier nog een revisie van de motor zal bovenop komen, heeft er iemand een idee wat zoiets kost?

Groeten,

Tipex is your friend? :censored:

Stuur da attestje is door :think:

Indien van fabriek af met cat uitgerust > attest bij Porsche center aanvragen.

Deze heeft, tot enkele jaren terug, heel zijn leven in Californië vertoefd (Carfax check gedaan). Origineel Californische 911 code C03
                          Vandaar ook echt roestvrij 😉

Euro 2 attest voor carrera 3.2 ? Zeg eens wat meer daarover ?
                            :music: :music: :music:

Ik heb een 86, echt BEENHARD, nooit aan gelast en nooit ongeval gehad. NIKS roest, NIKS plamuur

Full matching numbers (chassis, motor en boite) en colors

Meteorgrau metallic met zwart leder interieur

Net uit rodage na motorblok revisie en heel origineel.

Met leuke originele fabrieksopties zoals oa Short shift, Sportophanging… etc

Zelfs met EURO 2 attest en LEZ (Antwerpen) goedkeuring tot 2025. 😉

Gisteren nog aan het twijfelen om hem eventueel te koop te zetten maar ben er nog niet uit. Dit weekend veel mee gereden en Targa is toch wel heel leuk bij goed weer.

Bij goed bod mag hij eventueel wel weg…

Contacteer me maar als je wil komen kijken: stefx911@telenet.be

[quote=”patrickvb” post=252101][quote=”De Wolf” post=252094]Wie had gedacht dat er in Erpe-Mere zo veel actieve Porsche forum leden zaten. Veel oldtimers zie je hier nochtans niet rondrijden. Of staan jullie paarden op stal?[/quote]

Als je in Erpe-Mere een Porsche hebt is het volgens het gemeentelijk reglement verplicht aan te sluiten bij Porschisten vzw
                                  :drink:[/quote]

Zelfs Aalst en omgeving !!!! :driver: :driver: :driver: :drink: :driver:

[quote=”De Wolf” post=252094]Wat vinden jullie van onderstaande:
                                    https://www.2dehands.be/autos/porsche/911/porsche-1976-targa-s-small-324718380.html
                                    http://www.thomasclassics.be/2017/01/11/porsche-911-targa-s-1976/

.[/quote]

Vind ik toch vrij prijzig voor een 2.7
                                    Als je 55K of meer kan uitgeven zou ik ook voor een 3.2 G50 gaan. Veel betrouwbaarder.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 53)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.