Gloednieuw futuristisch Porschemuseum

Home Forum Porsche Talk Gloednieuw futuristisch Porschemuseum

• Maker
    Discussie
  • http://www.knack.be/weekend/nl/news/glo … listPage=1

Gloednieuw futuristisch Porschemuseum
    15/01/2009
    Goed nieuws voor autoliefhebbers. De bouw van het nieuwe Porschemuseum in Stuttgart is bijna voltooid. De futuristische stalen constructie opent op 31 januari officieel haar deuren en zal plaats bieden aan zo’n tachtig Porsches. Daarvoor is een expositieruimte van 5.600 vierkante meter voorzien. Het Porschemuseum steunt op drie pijlers, waardoor het lijkt te zweven. Het opzet is een ‘rollend’ museum. Dat wil zeggen dat de auto’s uit de collectie nog de straat op zullen gaan voor evenementen.

Liefhebbers zullen ook hun hart kunnen ophalen in de museumwerkplaats, waar de tentoongestelde auto’s onderhouden worden of de Porsches van klanten gerenoveerd, in de museumshop of de evenementenhal. Het restaurant en de koffiebar kijken uit op de Stuttgartse Porscheplatz en de museumexpositie.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
    • Prachtige foto’s Alain

Even de tijd gemaakt om de foto’s van het nieuwe museum online te zetten.
        Het volledige album vindt je op mijn BLOG

Hieronder enkele smaakmakers :

ik heb net een beknopt verslagje geschreven over mijn bezoek aan het museum en wat er zoal te zien is.
          Er zijn 2 paginas aangemaakt omdat het anders te lang zou kunnen duren om de fotos op te laden. Eerste pagina is gewijd aan de geschiedenis van Porsche , de evolutie van Porsche , Studies en Porsche Engineering.
          De 2de pagina aan motorsport.

In totaal bijna 250 fotos (ik moet toegeven dat ze niet allemaal van veel fotografisch talent bewijzen , sorry daarvoor).

Enjoy

ik ben net terug van het bezoek. Het museum opende op zaterdag zijn deuren. Vrijdag was er een jaarlijke aandeelhoudersvergadering in de Porsche Arena. Andere jaren kunnen de aandeelhouders na de vergadering een bezoek brengen aan het fabriek. Dit jaar stond er een bezoek aan het gloednieuwe museum op het programma.

Ik ben ook even de archieven bezocht, samen met Dieter Landenberger , leider van het Porsche Archief. En net zoals elke keer als ik daar een bezoek breng, val ik weer stijl achterover van wat er zoal in dat archief te vinden is… wat dacht je bv van 2,5 miljoen verschillende fotos !!!

Ik begin dadelijk fotos te selecteren om ze op mijn website te publiceren. Ik hou jullie op de hoogte

ken

amaai….. de droomfabriek voor iedere porscheliefhebber 😆

ik kijk al uit naar je verslagje en je foto’s alain!!!!

wanneer zijn we weg 😉 )
              ik hou het alvast in de gaten!

Ik voel me idd een gelukzakje. Ik heb het alleen zo druk nu dat ik geen tijd heb om verslag te schrijven en foto’s te plaatsen. Paar dringende projecten die af moeten tegen morgenavond. Dat is het nadeel van verlof nemen.

Wel ook al goede informatie gekregen als we samen met het forum willen gaan in juni. Moet wel nog beetje gesleuteld worden aan formule, want komt nogal duur uit.

Greets,
                Rufie.

Onze Alain is alweer geweest hoor .
                  De gelukzak treft het ook altijd 😉

Je zal ervan genieten. Het was de moeite.
                    Nu nog even de tijd vinden en de mogelijkheid om hier een verslag te posten.

Greets,
                    Rufie.

ik bezoek het museum volgend weekend. Ben maar gewone sterverling dus ik moet wachten op de officiele opening van het museum

Zodra ik fotos heb, zet ik ze op mijn site

Tim, en waar blijven je eigen foto’s na bezoek van afgelopen weekend?

Stefan

HIER nog een knappe link met hopen foto’s en alle info over het Museum

En hadden we hier op het forum het niet onlangs over deze wagen ❓ 😉

Laurent Missbauer, journalist en president van de zwitserse Porsche 356 club heeft als journalist een bezoek gebracht aan het Porsche museum.

Hieronder een voorproefje van wat er zoal te vinden is, meer fotos op Liebe zu Ihm

Enjoy

Oeps , foutjeuh 😕

Sorry 😉 😆 😆 😆

[quote=”911-lover”:2gi7bofy]Wil je een virtueel wandelinkje maken .
                                HIER een toertje in het nieuwe museum[/quote]

Dit is niet ‘het’ museum. Dit is de showroom met hystorische modellen in de fabriek te Leipzig… Ook mooi maar helemaal niet te vergelijken met het nieuwe!

aha, een echte liefhebber… 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.