Gps routes/ Gps houder

Home Forum Porsche Talk Gps routes/ Gps houder

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • PM

ik zou graag binenkort wat voorgeprogrammeerde routes rijden. Mijn vraag ik tweeledig: 
      1) hebben jullie ervaring met gps routes via een iPhone? Apps?
      2) welke systemen gebruiken jullie om de gsm vast te zetten in de wagen?

Alvast bedankt!

1. OSMAND geeft bij mij het minst problemen. Slaat waypoints over zonder problemen. Stuurt je ook niet terug wanneer je route kruist (Garmin wel)
             Onlangs MyRoute geïnstalleerd > waypoints slaat hij niet over, enerverend > stuurt je altijd terug (beta fase -> je kan het aanvinken in de settings maar doet niks uit)
             Sygic werk ook goed.

2. Zuignap met zwanenhals > mobiel in het positioneren van de smartphone, maar als je hem niet blokkeert op je dashboard >> trillen.
            Klikmontage in het rooster van de verwarming, ook last van trillingen

Ik kreeg http://www.kurviger.de/nl door van Bladerunner.  Echt heel makkelijk om routes te maken, ik heb ze op mijn oude Garmin gebruikt..  Ik heb geen idee welke apps allemaal compatibel zijn.

PM

Liefst van al zou ik mijn aifone gebruiken. Blijkbaar zijn er weinig goeie apps voorhanden.

[quote=”PM” post=284885″]Liefst van al zou ik mijn aifone gebruiken. Blijkbaar zijn er weinig goeie apps voorhanden.[/quote]
              Sygic en OSMAND

Ik heb laatst nog een route gereden via curviger op de android phone.
                Wanneer je ” erg bochtive weg ” aanduid krijg je een hele mooie route. 
                Het mooie is dat curviger ook rondritten berekent. 
                Gewoon een afstand en eventueel een richting ingeven en klaar. 

PM

Super, daar kan ik even mee aan de slag. Wie gebruikt een gsm houder, zonder zuignap aan het raam?

ben ook zoekende en niet echt tevreden van wat ik al gezien heb of op de markt is.
                    ik ga er zelf eentje bricoleren uit rvs of alu en bevestigen in de roosters boven de PCM; voorzien van zo’n zelfklevend siliconenmatje om de gsm op z’n plaats te houden.

In 718 plaats ik de phone in de uitklapbare bekerhouder, de voeding komt dan vanuit het handschoenvak uit de usb poort via een klaarliggende uittrekbare usb kabeltje.
                      Route gereden en de bekerhouder is zo ingeklapt en het draadje terug in het kastje. 
                      In de 964 gebruik ik een heel klein mooi geborsteld magnetisch houdertje van Ali… op het daschboard
                      In de cover van de phone zit dan een metalen plaatje waardoor de phone vast op het houdertje komt te zitten. Kost een euro of twee…. 

mijn gsm is te breed om in de bekerhouder te plaatsen

Zo kan het ook

​​​

Sygic; gemakkelijk om thuis op je pc een route uit te stippelen, inclusief waypoints en dan up te loaden naar je smartphone. Sygic slaat niet automatisch waypoints over doch je hebt al rijdend de optie om “huidig waypoint” te verwijderen en automatisch word je naar het volgende waypoint geleid.

PM

Ok, bedankt voor de tips allemaal. Hier kunnen we even mee verder!

Net deze houder aangekregen

PM

Ziet er best ok uit. Heb je misschien ergens een link naar de details van deze houder?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.