Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Groen en CD&V willen vanaf 2030 ALLE benzinewagens verbieden op de weg…
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 1 maand geleden door Kristof Van Hoof.
-
MakerDiscussie
-
7 december 2016 om 00:06
Die zijn goed zot! Ik kan er nog ergens inkomen dat je op termijn voor auto’s wil gaan op alternatieve energie maar om daarom alle bestaande en reeds gekochte auto’s te verbieden…bye bye klassiekers…bye bye weekends in je klassieke porsche
-
MakerDiscussie
-
Van biogas (installaties bij koeienboeren etc waar mest vergist wordt + ook vergisters van GFT afval) kan je dus ook perfect bio CNG (compressed natural gas) maken, waar voertuigen die op aardgas rijden ook mee kunnen rijden = dus 100% groene energie en dit bestaat al ! Dus zover van de werkelijkheid is het filmpje niet 😉
:happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy: :happy:
Hoeveel leden telt het Porsche forum eigenlijk in België ?
misschien inderdaad voldoende om een eigen partij op te richten :salut:Ik denk dat er wel redelijk wat consensus zou zijn over sommige actuele topics :driver:
Hier wordt op 7/12 naar een artikel van 17/11 verwezen. Ik lees alle dagen die krant en het artikel was ik al vergeten als ik het al gelezen heb. ‘Nuff said. Wat die Groenen en Woeter Beek uitkramen is gewoon niet relevant en daar wordt dan ook weinig animo aan verleend de dagen erop volgend. Het zijn partijtjes van 10%. Bij de enen moet ik altijd met leedvermaak terugdenken aan “Low Impactman” of hoe heette die malloot met zijn streven naar een kleinere ecologische voetafdruk. Stond zich te wassen in een teil lauw water om toch maar geen water te verspillen en dat soort miserie. De andere? Tja, ik beschouw iedereen die géén atheïst is als quasi of geheel achterlijk, dus…
Heb ik al gezegd dat de Amerikaanse boyfriend van mijn dochter na de eerste ontmoeting wist te zeggen dat hij vond dat ik nogal “judgemental” keek? Die gast weet dus al waar de klepel hangt.
Allez, herinner je met welk wrak van een auto Van Besien ooit kwam aankakken bij de koning? En die gast komt mij nu zeggen dat mijn auto niet proper is? Wat een grap! Hij had een statement kunnen maken en met de fiets komen, maar neen…
kort en bondig:
belachelijk ideeëngoed en geldingsdrang
beter : zulk n politiekers afschaffen die deze lulkoek verkopenWaarom probeert men in dit land steeds het wagenpark op zn kop te zetten ? of het krampachtig te willen veranderen door alles wat ook maar een verbrandingsmotor heeft te belasten, te bestempelen als duivels voor de planeet etc etc Ik ken persoonlijk niet veel politieke mandatarissen die met hun fiets of de trein pendelen….
Ik verfoei electrische auto’s, hybride-toestanden,… : peperduur voor de gemiddelde verdiener tov een klassieke wagen. Een renault Zoe : vanaf +/- 22k euro => koop ik me liever een leuke auto mee. En aub : hou op met alles te herleiden tot gemiddeldes…. dan verdient in belgië iedereen niet slecht zn brood, zou er gemiddeld geen gat in de begroting zijn etc etc dus promoot geen wagenpark op basis van gemiddeldes die willen aantonen dat electrische auto’s een alternatief zijn en de toekomst van de auto gaan uitmaken. Eén thesis staat in ons koninkrijk onmiskenbaar vast als een wiskundige definitie (hoeft niet bewezen te worden) : belgië staat sinds decennia in de top tien van de meest belaste landen. Gemiddeld? Nee… een “maximum”belasting voor vanalles en nog wat.[quote=”Godspeed” post=245498]Tja, niet teveel polariseren zou ik zeggen. De steun voor de firmawagens uit rechtse hoek zorgt er nu ook al voor dat we zelfs in het weekend met onze P in de file staan. Kerk in het midden is vaak het beste. Mijn idee is dan ook pleiten voor een sterk openbaar vervoer, lagere belasting op arbeid maar weg voordeel firmawagen en afschaffen van alle soorten verkeersbelasting (ook BIV) maar Europees een hoge accijns heffen op brandstof => verbruiker betaalt (hoog verbruik of veel kilometers zitten er meteen in vervat).
Ikzelf gebruik dagelijks de fiets+trein en doe amper 7.000km per jaar met mijn wagens maar zit wel met hoge jaarlijkse belastingen en druk verkeer in het weekend…[/quote]Enige oplossing is kilometerheffing voor al het gemotoriseerd vervoer. Op elke meter openbare weg, van veldweg tot autosnelweg. Of het nu benzine, diesel, LPG, elektriciteit of frituurvet is. Ongeacht leeftijd van dit vervoer en onafhankelijk van vermogen of cilinderinhoud. Kilometerheffing ook niet meer fiscaal in te brengen dus bedrijfswagens betalen mee zonder voordelen via achterpoortjes en slimme boekhouders. Ook vrachtverkeer dat nu al kilometerheffing moet betalen mag deze factuur niet meer in brengen. Want nu is het voor sommigen een winsituatie geworden (rijden langs kleine wegen maar rekenen aan hun klanten wel de kilometerheffing aan). En VEEL hogere accijnzen op brandstof maar dan in elk land dezelfde prijs.Zet dat maar gerust op 5 euro/liter. En ja ik rij met een mooie firmawagen en neen ik kijk niet naar een kilometer meer of minder privé. Rekenen ze mij morgen echter elke kilometer privé extra aan dan zal ik eens nadenken om de fiets te nemen als ik naar de bakker 500 meter verder moet. Zolang het mij en vele anderen met ene firmawagen toch niets kost zal er nooit een mentaliteitswijziging zijn.Heeft Antwerpen nu ook al een eigen regering 😯 ?? Man, man, man, miserie, miserie
Enfin, twaren in alle geval niet de groenen of de socialisten die het verbod voor oldtimers hebben ingevoerd in’t stad ……….de kracht van verandering …….+ 1
Bij mijn weten zit Groen noch in A’pen, noch federaal, noch regionaal in de regering.
Wel is er ene die ons nog aan 70 per uur wil laten tuffen op gelijkaardige wegen waar je in Duitsland 100 mag rijden.
:wtf:Het is weer een mooie illustratie waar het met ons overdreven linkse, naar het communistisch neigende, landje naartoe gaat. Extreme betuttelingen, alles verbieden, overal boetes op, krom-taxeren …
Heb ik iets gemist want ik dacht dat wij een “nogal” rechtse regering hebben, zowel Vlaams als federaal …….. 🙄
Sluit mij hier 100% bij aan, anders aggregaat achter in de auto laten draaien om nog ergens te komen, en waar loopt die weer op. 😉
Hebben nu al een verdrag gesloten om olie/benzinevoorraad te verminderen, en daardoor de prijs naar boven kunnen gooien, zou anders is te goedkoop kunnen worden.
Maar die arabieren willen toch hun prijs voor een vaatje, dus minder opbrengst is duurder en kan vadertje staat meer belastingen innen.Zullen echt niet zoveel risico durven nemen om dat te verbieden, want dan geraken ze niet meer van hun bodemproducten af.
Denk dat ze beter eerst efkes gaan nadenken waar ze al deze stroom gaan halen :popcorn:
Als het een week koud is spreekt men al over stroom tekort, ❗ waar gaan ze de extra stroom halen als we met zijn allen de wagen inpluggen. :coolness:
Kan de bedrading in het straatbeeld al deze extra stroom wel aan, denk dat er nog heel veel werk is voor we elektrisch gaan rijden :popcorn:
Dus gewoon lekker blijven :driver: :driver:Tja, niet teveel polariseren zou ik zeggen. De steun voor de firmawagens uit rechtse hoek zorgt er nu ook al voor dat we zelfs in het weekend met onze P in de file staan. Kerk in het midden is vaak het beste. Mijn idee is dan ook pleiten voor een sterk openbaar vervoer, lagere belasting op arbeid maar weg voordeel firmawagen en afschaffen van alle soorten verkeersbelasting (ook BIV) maar Europees een hoge accijns heffen op brandstof => verbruiker betaalt (hoog verbruik of veel kilometers zitten er meteen in vervat).
Ikzelf gebruik dagelijks de fiets+trein en doe amper 7.000km per jaar met mijn wagens maar zit wel met hoge jaarlijkse belastingen en druk verkeer in het weekend…Die linkse rakkers, het spijt me maar ik heb ze nooit gemoeten…. :censored:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.