Groenere BIV en verkeersbelasting.

Home Forum Zeverhoekje Groenere BIV en verkeersbelasting.

  • Maker
    Discussie

  • peter
    Deelnemer

      Ik zal wel niet de enige zijn die de beslissing om een groenere BIV en verkeersbelasting in te voeren gehoord heeft van Turtelboom! Wat zal dat voor gevolgen hebben voor de inschrijving en de jaarlijkse verkeersbelasting van oudere Porsches die nog geen oldtimer zijn? Ik vind het frustrerend hoe men in Vlaanderen de auto maar blijft zien als melkkoe. Ik heb juist mijn 993 gekocht en vrees dat het uiteindelijk een aderlating zal worden om hem op de baan te krijgen, en wachten tot hij 25 jaar is en hem als oldtimer inschrijven … niet als ze dat op trekken naar 30 jaar!
      En waarom? Er zijn hoge concentraties fijn stof in Vlaanderen! Hoe zou dat komen? Wanneer zal men de eigenlijke reden eens aanpakken? Alle vervuilende Oost-Europese vrachtwagens waar de normen veel lager liggen eens laten opdraaien, en de industrie.
      Ik herhaal het maar weer, Belgie is geen autoland, en ze halen het geld weer waar het makkelijkst te rapen is!

    15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 318)
      • toen ik informeerde voor de invoer van m’n e-type begin dit jaar had ik hetzelfde idee.
        toch houdt men bij de technische keuring vast aan de oude werkwijze omdat je anders bij DIV problemen zou hebben. in jouw geval, met een COC reeds op zak zouden ze dus enkel het papier voor inschrijving van het voertuig moeten invullen zonder enige vorm van keuring (wel controle op authenticiteit van het voertuig, chassisnr en de buitenlandse boorddocumenten).

        laat ons aub weten hoe het afloopt 💡 ❓

          toen ik informeerde voor de invoer van m’n e-type begin dit jaar had ik hetzelfde idee.
          toch houdt men bij de technische keuring vast aan de oude werkwijze omdat je anders bij DIV problemen zou hebben. in jouw geval, met een COC reeds op zak zouden ze dus enkel het papier voor inschrijving van het voertuig moeten invullen zonder enige vorm van keuring (wel controle op authenticiteit van het voertuig, chassisnr en de buitenlandse boorddocumenten).

          laat ons aub weten hoe het afloopt 💡 ❓

            [quote=”cabrio wim” post=222807][quote=”Mikey” post=222771]@wim dit is een bericht van 2/10/2013[/quote]

            Weet ik, maar even doorstromen naar beneden, en we zitten in 2015 met dit bericht.
            Bedoelde maar dat daar al ruim 2 jaar gedonder over is dat ze hun niet aan de regelgeving van de EU volgen, terwijl hun dit opgelegd is.[/quote]

            Dat vraag ik me nu ook af, hoe dat nu eigenlijk in praktijk gaat : ik heb nu een wagen in NL geklocht met recente APK, wat gaan ze daarmee doen op de Belgische keuring ? Is deze gewoon geldig en wordt ze overgezet of hoe werkt dat (of zou dat moeten werken) ?

            Heb wel een CoC, want het is origineel een Belgische wagen 🙂

              [quote=”cabrio wim” post=222807][quote=”Mikey” post=222771]@wim dit is een bericht van 2/10/2013[/quote]

              Weet ik, maar even doorstromen naar beneden, en we zitten in 2015 met dit bericht.
              Bedoelde maar dat daar al ruim 2 jaar gedonder over is dat ze hun niet aan de regelgeving van de EU volgen, terwijl hun dit opgelegd is.[/quote]

              Dat vraag ik me nu ook af, hoe dat nu eigenlijk in praktijk gaat : ik heb nu een wagen in NL geklocht met recente APK, wat gaan ze daarmee doen op de Belgische keuring ? Is deze gewoon geldig en wordt ze overgezet of hoe werkt dat (of zou dat moeten werken) ?

              Heb wel een CoC, want het is origineel een Belgische wagen 🙂

                Heeft iemand wat meer info bekomen ivm de nieuwe BIV & VB voor 2016.?

                Wat ik vooral wens te weten is hoe volgend bericht op de officiele site van de Belastingdienst dient geïnterpreteerd te worden:
                De verkeersbelasting voor al ingeschreven wagens verandert echter niet. De aangepaste berekening van de BIV en de VKB geldt alleen voor wie een nieuwe of tweedehandswagen inschrijft vanaf 1 januari 2016.

                Wat de BIV betreft, kan ik volgen. Maar wat de VB betreft niet. En kan moeilijk geloven dat er met 2 maten & gewichten zal gewerkt worden. (Wagens van voor 2016 zullen de VB blijven betalen geldig tot 31/12/15 en nieuwe wagens 2016, de nieuwe VB).

                Ik heb met belastingdienst gebeld deze week en daar wisten ze me te vertellen dat er nog niets officieels kon meegedeeld worden.
                Zou pas voor mid december zijn… 🙁

                  Heeft iemand wat meer info bekomen ivm de nieuwe BIV & VB voor 2016.?

                  Wat ik vooral wens te weten is hoe volgend bericht op de officiele site van de Belastingdienst dient geïnterpreteerd te worden:
                  De verkeersbelasting voor al ingeschreven wagens verandert echter niet. De aangepaste berekening van de BIV en de VKB geldt alleen voor wie een nieuwe of tweedehandswagen inschrijft vanaf 1 januari 2016.

                  Wat de BIV betreft, kan ik volgen. Maar wat de VB betreft niet. En kan moeilijk geloven dat er met 2 maten & gewichten zal gewerkt worden. (Wagens van voor 2016 zullen de VB blijven betalen geldig tot 31/12/15 en nieuwe wagens 2016, de nieuwe VB).

                  Ik heb met belastingdienst gebeld deze week en daar wisten ze me te vertellen dat er nog niets officieels kon meegedeeld worden.
                  Zou pas voor mid december zijn… 🙁

                  Wim

                    [quote=”Mikey” post=222771]@wim dit is een bericht van 2/10/2013[/quote]

                    Weet ik, maar even doorstromen naar beneden, en we zitten in 2015 met dit bericht.
                    Bedoelde maar dat daar al ruim 2 jaar gedonder over is dat ze hun niet aan de regelgeving van de EU volgen, terwijl hun dit opgelegd is.

                    Wim

                      [quote=”Mikey” post=222771]@wim dit is een bericht van 2/10/2013[/quote]

                      Weet ik, maar even doorstromen naar beneden, en we zitten in 2015 met dit bericht.
                      Bedoelde maar dat daar al ruim 2 jaar gedonder over is dat ze hun niet aan de regelgeving van de EU volgen, terwijl hun dit opgelegd is.

                        Over de leeftijd is nog altijd niets te vinden.
                        Zou het nuttig zijn om nu al in te schrijven naar O-plaat? Want valt dit onder een herinschrijving? De regeling van 25j zal nog even blijven, dan maakt dat niet uit . Maar we moeten toch naar Waalse/Europese regeling.

                          Over de leeftijd is nog altijd niets te vinden.
                          Zou het nuttig zijn om nu al in te schrijven naar O-plaat? Want valt dit onder een herinschrijving? De regeling van 25j zal nog even blijven, dan maakt dat niet uit . Maar we moeten toch naar Waalse/Europese regeling.

                            @wim dit is een bericht van 2/10/2013

                              @wim dit is een bericht van 2/10/2013

                                Spijtig genoeg is dit idd door europa opgelegd, En bij de keuring geen probleem om de wagen te keuren zonder COC MAAR wat zeggen ze bij de DIV… zonder coc hebben we geen gegevens van die wagen over Co2..kw. Dus onmogelijk om deze in te schrijven.

                                  Spijtig genoeg is dit idd door europa opgelegd, En bij de keuring geen probleem om de wagen te keuren zonder COC MAAR wat zeggen ze bij de DIV… zonder coc hebben we geen gegevens van die wagen over Co2..kw. Dus onmogelijk om deze in te schrijven.

                                  Wim

                                    Buiten alle belasting prikkelingen toch een winst behaald. :popcorn: :popcorn:

                                    http://www.autofans.be/nieuws/overheid/26992-belgie-aanvaardt-buitenlandse-keuring

                                    Dus wat ik al vele malen schreef gebeurd nu dan eindelijk. 😉

                                  15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 318)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.