Groenere BIV en verkeersbelasting.

Home Forum Zeverhoekje Groenere BIV en verkeersbelasting.

• Maker
    Discussie
  • Ik zal wel niet de enige zijn die de beslissing om een groenere BIV en verkeersbelasting in te voeren gehoord heeft van Turtelboom! Wat zal dat voor gevolgen hebben voor de inschrijving en de jaarlijkse verkeersbelasting van oudere Porsches die nog geen oldtimer zijn? Ik vind het frustrerend hoe men in Vlaanderen de auto maar blijft zien als melkkoe. Ik heb juist mijn 993 gekocht en vrees dat het uiteindelijk een aderlating zal worden om hem op de baan te krijgen, en wachten tot hij 25 jaar is en hem als oldtimer inschrijven … niet als ze dat op trekken naar 30 jaar!
    En waarom? Er zijn hoge concentraties fijn stof in Vlaanderen! Hoe zou dat komen? Wanneer zal men de eigenlijke reden eens aanpakken? Alle vervuilende Oost-Europese vrachtwagens waar de normen veel lager liggen eens laten opdraaien, en de industrie.
    Ik herhaal het maar weer, Belgie is geen autoland, en ze halen het geld weer waar het makkelijkst te rapen is!

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 318)
    • Ik betaal je idd liever een pint dan het geld naar de staatskas te dragen :drink:

met 1000€ kan je ons wel jaarlijks op een pint trakteren hé :up:

Goed nieuws, de overgangsbepaling van de Vlaamse Belastindienst werd aangepast! Mss toch een gevolg van mijn betoog aan het adres van Minister Turtelboom met als voorbeeld mijn 993 die ik uit de Vs importeerde? Toen zei haar medewerker (met wie ik nog steeds contact heb) dat zij enkel rekening gehouden hadden met nieuwe voertuigen, omdat ze ervan uitgingen dat je bij aankoop van een 2de handsvoertuig, je deze onmiddellijk hebt. Hier een stuk van de tekst

“Overgangsbepaling
          Hoewel ingeschreven na 1/1/2016 kunnen (niet-leasing) personenwagens, auto’s voor dubbel gebruik en minibussen onder de oude tarieven van de verkeersbelastingen (louter op basis van fiscale pk, zonder ecoboni en ecomali in functie van CO2 en euronorm-brandstof) / BIV vallen als ze voldoen aan al volgende voorwaarden:
          Het voertuig werd vóór 31 oktober 2015 besteld.
          Het is een voertuig dat na 31 december 2015 voor de eerste keer ingeschreven wordt bij DIV (enkel nieuwe of ‘vers’ geïmporteerde voertuigen – geen andere tweedehandse voertuigen).
          Een kopie van de bestelbon wordt aan de Vlaamse Belastingdienst bezorgd vóór 15 januari 2016, samen met een door de betrokken belastingplichtige ondertekend aanvraagformulier”

Dit bespaart me toch jaarlijks iets meer dan 1000 euro verkeersbelasting!
          En ja, ik ben zo’n marginaal waarbij het op 1000 euro aankomt. Bij mij maakt het vallen in de oude regeling of in de nieuwe regeling het verschil tussen wel of niet Porsche rijden… :puke:

Ive

jammer dat de Porsche van mijn dromen altijd nét buiten bereik blijft, ……… door de fiscus

hahaha :happy:

Hoe lang nog al deze bla bla bla ?
              Vandaag is het vrijdag 22/01/2016.
              De maatregelen zijn van kracht sinds 01/01/2016.
              Wanneer heeft een regering/executieve een fiscale maatregel teruggedraaid? Juist …. Nooit als het hen niet uitkomt.
              Pijnlijk maar het is dus wat het is :bounce:

Wim, hierin volg ik je compleet… Zoekfunctie zal op het forum nog niet voldoende gekend zijn zeker.

Zag net ook het reeds gesloten topic. 😉

Wim

Dat klopt wat je schrijft, als het dan maar bij een draadje blijft.

Maar je moet de zoekfunctie eens gebruiken, dan zie je hoeveel van deze draadjes er zijn. 😯
                  En nog geen 8 uur terug is er weer een nieuw geopend, wat nu gelukkig gesloten is. :think:

Just my opinion. :salut:

Ik dacht dat een forum, of het nu porsche is of wat dan ook oa. dient om te informeren en geïnformeerd worden… De mensen die dit topic willen lezen, lezen het. Degenen die het niet willen lezen en graag taksen betalen die uiteindelijk niet gebruikt worden waarvoor ze dienen, hoeven dit topic toch niet te lezen… Just my opinion. :salut:

Wim

Ik vind dat iedereen moet stoppen met zich te moeien of iemand al dan niet zijn auto moet in en uitschrijven

Als ze er dan niet altijd maar over blijven zeuren en ze het doen zonder het hier te melden dat het allemaal zo duur is, zal er ook niet meer op gereageerd worden. 💡

Je moet eens zoeken hoeveel draadjes we hebben over dit onderwerp. 😯
                      We weten het ondertussen wel van collega Porschisten. :engeltje:

Goed gesproken Bccars!!! Leven en laten leven en vooral … Uw Eigen goesting doen!

[hide]Ik vind dat iedereen moet stoppen met zich te moeien of iemand al dan niet zijn auto moet in en uitschrijven ! Dat moet iedere Porschist individueel voor zichzelf uitmaken zonder al dat gezever en veroordelen van collega Porschisten ![/hide]

+1, Wim!

Wim

Het gaat daar niet om denk ik wat Rocco bedoel, en ik betaal ook liever minder dan meer belasting voor de staatskas. 💡
                              Maar als je een auto koopt van je dromen, en in dit geval Porsche, vind ik dat je dan niet over de bijhorende kosten moet lopen klagen, zoals verbruik, onderhoud en rij taksen, dit hoort er nu eenmaal bij.

En als mensen daar problemen met hebben, vraag ik mij af waarom je hem dan koopt. :think:
                              Anders zijn er genoeg alternatieven die zuinig (5 ltr verbruik) zijn en 3 jaar gratis onderhoud geven. 😉

Maar lekker genieten van je Porsche of andere luxe bolide, en de daarbij horende kosten voor lief nemen. :happydance:

Alvast bij Audi Vorst zijn ze blij met de 140 miljoen € die ze als steun opstrijken de komende 7 jaar voor hun e-quattro!

Als ik daarvoor met een 993 mag rijden dan kan die taks mij niet schelen, ik ga hem daarvoor niet verkopen of hem in mijn garage parkeren tot hij oldtimer is … laat staan dat ik die poepo, de zever of turteltrut mijn plezier ga laten afnemen, dat is iets dat je uiteindelijk jezelf aandoet 😉

Natuurlijk als je nooit tevreden bent en elk jaar een andere wilt dan is het een harde noot om kraken …

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 318)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.