Groenere BIV en verkeersbelasting.

Home Forum Zeverhoekje Groenere BIV en verkeersbelasting.

  • Maker
    Discussie
  • Ik zal wel niet de enige zijn die de beslissing om een groenere BIV en verkeersbelasting in te voeren gehoord heeft van Turtelboom! Wat zal dat voor gevolgen hebben voor de inschrijving en de jaarlijkse verkeersbelasting van oudere Porsches die nog geen oldtimer zijn? Ik vind het frustrerend hoe men in Vlaanderen de auto maar blijft zien als melkkoe. Ik heb juist mijn 993 gekocht en vrees dat het uiteindelijk een aderlating zal worden om hem op de baan te krijgen, en wachten tot hij 25 jaar is en hem als oldtimer inschrijven … niet als ze dat op trekken naar 30 jaar!
    En waarom? Er zijn hoge concentraties fijn stof in Vlaanderen! Hoe zou dat komen? Wanneer zal men de eigenlijke reden eens aanpakken? Alle vervuilende Oost-Europese vrachtwagens waar de normen veel lager liggen eens laten opdraaien, en de industrie.
    Ik herhaal het maar weer, Belgie is geen autoland, en ze halen het geld weer waar het makkelijkst te rapen is!

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 318)
  • Ive

      youyou: een Porsche op aardgas??? shame on you :what: 😀

        heb eigenlijk een vraagje. Wat als… je je wagen op aardgas zet? Welke taks en biv?
        Let the game begin… :sarcastisch

        Ive

          @Ducuzzi: Dat zou mij verbazen, want op de website van de belastingen zijn deze aangepast vanaf 1 januari.

          https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top

          :bounce:

            ik heb mijn CJN nog ingeschreven in DEC 2015, maar nog geen site of info gevonden wat ik nu bespaard heb…

              Ik heb vernomen dat de aanpassingen BIV en Verkeersbelastingen zouden uitgesteld zijn tot april 2016!!

              Weet iemand hier iets van? :salut:

                het zou vooral voor stoomgeneratoren gebruikt worden en de uitstoot zal gebruikt worden om meer algen te produceren. Voor in de auto is het nog niet voor vandaag, of morgen, of overmorgen, of…..

                  interessante evolutie. al zal de olielobby veel geld veil hebben om dit te patenteren en op te bergen.

                  nadeel van deze groene brandstof: het voedt verbrandingsmotoren waar de groene jongens zo tegen gekant zijn

                  voordeel: het maakt Europese landen minder afhankelijk van Arabische Olie en Russisch gas wat de geldstromen in de wereld drastisch kan veranderen en dus ook de wapenhandel – militaire verhoudingen – economische migratie – ….

                    voor wie de Franse taal machtig is,
                    https://www.youtube.com/watch?v=K1wIbxXU8UQ

                    wat gaat onze regering hier op vinden om de accijnzen te compenseren 😀

                      Oké er zijn meer wagens maar er zijn ook meer wegen. De regering wil iedereen in de bus, tram of trein. Hier rijdt alles normaal indien ze niet staken. Nu MET de staking staat alles vast, kilometerslange files. Een uur langer over gedaan (3 km) dan de 15 minuutjes normaal. Conclusie, de treinen zitten al vol, de bus doet er, bij staking van de trein, langer over dan de wagen (stopt overal). Laatste redmiddel is mijn fiets maar daar krijg ik stoflong van doordat ik langs die vervuilende software gemanipuleerde file moet rijden, stijf bergop!!! Te voet dan maar zoals alle ministers, lager kan ik niet meer vallen.
                      :happy: :happy:

                      Wim

                        [quote=”Mushroom” post=225845]
                        Ofwel moet iedereen maar eens stoppen met er maar blijven kinderen uit te persen… :idea:[/quote]

                        Dan worden we nog eerder overspoeld door de Islam, want die persen er gemiddeld 5 of 6 uit. :mrgreen:

                          [quote=”Ive” post=226069]en dan spreken we nog niet over ons online-koopgedrach dat de laatste jaren extreem de hoogte inschiet, hetwelk tot gevolg heeft dat er nu al 14 keer per dag een koerierdienst door de straat passeert.
                          en die zie je tegenwoordig ook veel op de autostrades staan :geek:[/quote]

                          Is iets van, ik ben zelf ook een fervent internet-shopper.

                          In praktijk is het wel zo dat zo’n camionetje veelklanten voorziet van hun bestelling (geen idee hoeveel, d’r kunnen toch een heel pak pakketjes in zo’n camionet ?!), dus vb ipv 50 auto’s op de baan die de baan op gaan om een wafelijzer te kopen is er nu 1 camionetje die 50 wafelijzers levert aan de deur 🙂

                          Pol

                            Rekening rijden ( nieuwe belastingen ) allemaal goed en wel, misschien minder wagens op de baan maar voor wie zakelijk de weg op moet (zoals wij met vrachtwagens) zal alles terug moeten doorgerekend worden.

                            Dus Jan met de pet zal moeten betalen op de baan + moeten extra betalen in de winkel …

                            Is dit de oplossing ??

                            Ive

                              en dan spreken we nog niet over ons online-koopgedrach dat de laatste jaren extreem de hoogte inschiet, hetwelk tot gevolg heeft dat er nu al 14 keer per dag een koerierdienst door de straat passeert.
                              en die zie je tegenwoordig ook veel op de autostrades staan :geek:

                                [quote=”Ghost” post=226066]
                                Dus als we met minder zouden zijn reden er zeker minder wagens, ook al heeft iedereen en 10 :happy:
                                [/quote]
                                Dit :up:
                                De rest is uit den ouwen tijd toen alleen Meneer Doktoor een auto had.
                                Als je 10 kinderen hebt dan is de kans groot dat die -eens volwassen- alle 10 met een auto gaan rondkarren. Als ik 10 auto’s heb en geen kinderen dan rijdt er één auto rond.

                                  Ik weet het allemaal zo nog niet hoor.
                                  Ik heb bij momenten 6 wagens tegelijk gehad.
                                  Er waren er wel max 2 tegelijk op de baan hoor, ik en mijn vriendin.
                                  Dus als we met minder zouden zijn reden er zeker minder wagens, ook al heeft iedereen en 10 :happy:

                                  Het grootste probleem zit erin dat we allen beloont worden om ons te verplaatsen.
                                  Auto van het werk, verplaatsing onkosten voor zij die geen wagen krijgen van de baas.
                                  Voor zelfstandigen gaat het nog verder, daar is zelfs de wagen aftrekbaar van de belastingen.
                                  Hier wil ik absoluut niet opnieuw over van alles beginnen hoor.
                                  Ik weet ook wel dat het laatste jaren fel veranderd is ( VAA )
                                  Misschien is dat wel het begin van het einde van de files.
                                  Neem nu rekening rijden. Ik ben 100% voor. Dat haalt wagens van de baan.
                                  De km heffing voor vrachtwagens zal dat zeker doen. Ik ken hier in de regio al vele kleine zelfstandigen die hun vrachtwagen hebben verkocht en bieden geen levering service meer aan klanten. Ik ga hen volgen vanaf April.
                                  Plus mensen die dagelijks alle wegen overbelasten voor hun werk, zoek iets korter bij huis of verhuis.
                                  Voor mij mogen ze alle voordelen die ik in het begin noemde omdraaien. Betalen in plaats van te krijgen voor die woon werk verplaatsingen, Zou veel oplossen. Plus zou onze staat ook eens mogen werk maken van spoor en water wegen voor die elle lange file vrachtwagen dag en nacht.

                                15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 318)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.