Groeten?

Home Forum Zeverhoekje Groeten?

• Maker
    Discussie
  • Wanneer ik met de Lotus een andere Lotus tegenkwam was het gebruikelijk om te groeten, met de hand of de lichten, net zoals bij de motards.
    Bij de Porsches is dat ‘not done’ lijkt het..
    Er rijden er wel veel rond en niet iedereen is er met passie mee bezig zeker?
    En gaat bvb een 911-rijder een Macan-rijder groeten?
    Misschien moeten we een rode stip op de voorruit plakken om andere forummers te herkennen onderweg?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Touché
      Was afgelopen weekend in de Ardennen met de GT86 en kreeg een enthousiaste begroeting van een andere GT86-rijder. Was wel leuk.
      Met de 968 CS krijg ik meer duimpjes etc. van andere automobilisten dan van Porschisten. Onlangs ook gezwaaid naar een 924 en die keek me ook verbazing aan… 🙂

Leuk topic. Op motor-forum iets soort vergelijkbaars. Ik schreef toen dit:

Ik groet nooit. Behalve als ik iemand zie op exact dezelfde moto. Dan is er een connectie. Net zoals Defender-rijders of MX5-rijders naar mede-eigenaars groeten, maar daarom niet naar elke Landy of Mazda.

Waarom?
        We zijn allemaal 1 grote familie, maar van zodra de helm wordt afgezet (bijvoorbeeld op de Honda CB-day onlangs in Antwerpen), dan zie je hoe “de mens” onverdraagzaam en egoïstisch is, geen rekening houdt etc etc etc. Probeer maar eens vriendelijk iets te vragen, even langs de doorgang willen gaan, een goedemiddag knikken of vriendelijk aankijken… Maar als we onze helm op hebben, is het grote liefde en kunnen we zwaaien naar elkaar?

Fuck off, sukkelaars. :+:]

123

vrijdag avond op retour van Stuttgart een Bordeaux 924S met Duitse Export plakken.
          Reed er naast en tuutte en stak mijn hand op. maar hij leek beetje in de war..

924’s zijn da niet gewend zeker?

Deze morgen op pad geweest met TAZ. De groeten gekregen van een peuter op zijn fiets en een zwarte X5, beiden beleefd gegroet. Per definitie groet ik P’es, meestal aircooled en transaxles. Cheers, Sharkey.

Ik groet iedere Porsche, echter krijg ik ook zelden reactie terug.

Onlangs nog een GT3 tegengekomen, handgebaar gedaan, maar geen reactie terug.

Als je blond bent en een paar lekkere bumpers erop heb zitten, zwaai ik altijd terug, met 2 handen zelfs, maakt niet uit in wat voor auto ze zitten, zelfs op de fiets …

Tijdens een champagnetripje vorig jaar ben ik 2 andere 911’s tegengekomen waarvan de bestuurder even de hand opstak.
                  Uiteraard groet ik dan terug.

Voor de rest groet ik alleen andere motorrijders wanneer ik met de brommer onderweg ben 🙂

123

[quote=”Dominique” post=277132]Ik betrap me erop dat ik ook eerder groet naar luchtgekoelde elfjes dan naar watergekoelde of Caymans. Nog maar zelden een groet teruggekregen echter..[/quote]

ik krijg er geen terug van de luchtkoelers met mijne Cayman

Als ik ons Maria tegenkom
                      Zeg ik altijd Wees Gegroet Maria

Ik betrap me erop dat ik ook eerder groet naar luchtgekoelde elfjes dan naar watergekoelde of Caymans. Nog maar zelden een groet teruggekregen echter..

+ 1 😆

[hide]Ikzelf probeer altijd te groeten naar Porsche en andere sportwagens met een hoog petrolhead gehalte als ik zelf met een sportwagen onderweg ben. Ik groet geen macan, cayenne of panamera, en binnenkort ook geen taycan. Als ik met een daily driver onderweg ben groet ik niemand.[/hide]

Ik doe het altijd naar andere aircooled P’s.
                              Lijkt gewoon raar om het naar een nieuwe Cayenne te doen ?

afgelopen zondag in een groepje op weg met nieuw engels tuig in de streek rond Huy. we passeren een clubje oude TVR’s en er werd hartelijk gegroet. in het algemeen wordt dit in onze streek ook nog gedaan onder oldtimer liefhebbers.
                                als het octaangehalte in je bloed hoog genoeg is dan wordt er gegroet naar degenen die jouw passie delen.
                                maar helaas (vooral onder 4-zits P’s) is het een zeldzaamheid geworden.

Ca depend!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.