Groot onderhoud

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Groot onderhoud

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Er heeft me vandaag iemand gezegd dat de motor er uit moest voor het vorige “groot onderhoud” op zijn 964 turbo die te koop staat (type van 1991, dus nog de 3.3 liter). Is dat logisch ??? Ik kan dat bijna niet geloven.

    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • ken

        [quote=”RSR”:hrgf2ftk]De kleppen vervangen ? geregeld zeker voor het groot onderhoud. Als je de kleppen wil vervangen moet de motor open en dan haal ik hem er toch wel graag uit. Trouwens waren deze dan verbrand of zo ?[/quote]

        Inderdaad Luc ik heb mij vergist van woord… ze zijn geregeld geweest…

          De kleppen vervangen ? geregeld zeker voor het groot onderhoud. Als je de kleppen wil vervangen moet de motor open en dan haal ik hem er toch wel graag uit. Trouwens waren deze dan verbrand of zo ?

          ken

            et voila Luc heeft reeds geantwoord 🙂 )

            bij het laatste onderhoud zijn de kleppen veranderd geweest, daarvoor is de motor er niet uit geweest, ze hebben wel andere dingen moeten demonteren, zoals de uitlaat en nog een paar andere dingen…

              [quote=”carrera 3.0″:2g5chdhz][quote=”RSR”:2g5chdhz]Ma nee die moet er niet uit dat was bij de 911 maar niet bij de 964[/quote]

              Amaaaai 😯

              Dus bij alle pré-964 wordt de motor van de versn.bak gehaald bij een “groot onderhoud”… of enkel de 930 ?

              Dan houdt het groot onderhoud toch meer in dan bougiekes, olie, filterkes ed. wisselen ?

              ➡ Of wat wordt dan verstaan onder “groot onderhoud” ❓ [/quote]

              Enkel bij de 930 en er zijn er nog enkele hoor zoals de 959 maar bij de 964 turbo zowel de 3.3 als de 3.6 mag de motor er WEL IN BLIJVEN.

                bij de 2.4-2.7,… kun je de kleppen met gewone regelen, deksels gaan er gemakkelijk af en op, bij mij toch 8)

                  [quote=”ken”:cmbt2x7u]

                  Bij een 964 (3,6 liter) moet er om de 20.000km de kleppen terug opnieuw afgesteld worden.[/quote]

                  Maar daarvoor hoeven ze toch de motor niet te lossen bij een 911, hoop ik ❓

                  Hebben ze bij Porsche geen speciaal ontworpen voelermaatjes om dit gemakkelijk te controleren/af te stellen ❓
                  Of ligt het probleem bij het demonteren van de kleppendeksels ❓

                  ken

                    [quote=”carrera 3.0″:3lj6cp9d][quote=”RSR”:3lj6cp9d]Ma nee die moet er niet uit dat was bij de 911 maar niet bij de 964[/quote]

                    Amaaaai 😯

                    Dus bij alle pré-964 wordt de motor van de versn.bak gehaald bij een “groot onderhoud”… of enkel de 930 ?

                    Dan houdt het groot onderhoud toch meer in dan bougiekes, olie, filterkes ed. wisselen ?

                    ➡ Of wat wordt dan verstaan onder “groot onderhoud” ❓ [/quote]

                    Bij een 964 (3,6 liter) moet er om de 20.000km de kleppen terug opnieuw afgesteld worden.
                    Op 160.000 km wordt er ook iets aan de boite gewijzigd als deze nog niet vernieuwd is natuurlijk.

                    Verder zal Luc het wel weten zeker wat er nog moet gebeuren…

                      [quote=”RSR”:1hnwac9m]Ma nee die moet er niet uit dat was bij de 911 maar niet bij de 964[/quote]

                      Amaaaai 😯

                      Dus bij alle pré-964 wordt de motor van de versn.bak gehaald bij een “groot onderhoud”… of enkel de 930 ?

                      Dan houdt het groot onderhoud toch meer in dan bougiekes, olie, filterkes ed. wisselen ?

                      ➡ Of wat wordt dan verstaan onder “groot onderhoud” ❓

                        Ma nee die moet er niet uit dat was bij de 911 maar niet bij de 964

                      9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.