grootste kost Porsche is donatie aan vadertje staat

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen grootste kost Porsche is donatie aan vadertje staat

• Maker
    Discussie
  • Wel ik dacht (hoopte 😉 ) dat ik em nooit zou krijgen maar 42dagen na het inschrijven van mijn wagen heb ik dan toch mijn briefje van FOD Financiën dienst belastingen voertuigen ontvangen.

Moet zeggen ze zijn wel correct, ik dacht dat ze moeilijk gingen doen want mijn inschrijving heb ik exact tot op de dag berekend zodat ik hem 132maanden na de eerste inschrijving in Frankrijk hier in België op de baan wilde hebben. Dat is dus perfect verlopen 🙂

Wel leuk is dat ik nog tot 10 augustus 2005 mag wachten om dit bedrag te betalen, ik wist niet dat je dit zo lang mocht uitstellen maar is wel mooi meegenomen natuurlijk, en zoals ik mezelf ken betalen we dat natuurlijk geen dag vroeger, de intrestjes zijn lekker voor mij 😀

Nu weet ik ook wat voor fiscale PKs en KW ik officieel heb. (niet echt naar gekeken op dat roze formuliertje)

Een 993 3,6l van 272PK en 200KW heeft dus 18 (fiscale) PKs

Welke fiscale pks hebben jullie wagens eigenlijk (ik ben vooral benieuwd naar die van de 964 3,6l)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
    • Dan zit je natuurlijk aan de overkant van de straat hé, daar kom ik dan weer niet… Mijn financien laten ook enkel bezoekjes aan het magazijn toe 😉 )

Die verkopers lopen natuurlijk wel met hun neus in de lucht.

Zoals ik al zei hebben die mekaniekers mij al een paar keer goede raad gegeven en verder geholpen zonder de minste scrupules.

Idd soms staan er veel Cayennes en 996’ers binnen ook, waarschijnliijk wegens hun electronische problemen 😉 )

Anoniem

Als je dan ziet wat er op dat moment in hun garage staat voor onderhoud: meestal de helft 911’s van voor 89.

Ik kom daar ook geregeld over de vloer om stukken te halen maar ik denk dat ik op andere dagen kom dan jij. Telkens ik er kom staat het vol met cayennes, boxsters en 996’s (in die volgorde). Heel af en toe een ouder modelleke.
        Wat ik daar al wel meegemaakt heb is hetvolgende : ik stop met mijn lagunaake en zie dat de showroom open is. Ik stap er binnen en heb er op mijn gemakske een 20 minuten rondgelopen met het water in de mond. Geen verkoper die maar op keek (hoefde van mij ook ni…kan da toch ni betalen).
        Een maand later kom ik er met mijn cabriooke aangetuft en was het net de voorstelling van de nieuwe boxster. Mijn oud bakske was net in de wax gezet en zag er goed uit (al zeg ik het zelf) en heb hem zonder scrupules voor de deur gekwakt. Ik stap naar de deur en….een lieve dame opent de deur en 2 seconden later stond ik daar gelijk nen onnozelaar met een glas champieter in mijn handen. De verkopers hadden plots wel in de smiezen dan ik “eventueel” een potentiële klant kon zijn en stevende resoluut op me af. Heb een babbeltje geslagen en boxsters van binnen en van buiten kunnen bekijken. Die kerel moet gedacht hebben….als die ooit poen heeft dan komt die terug (en gelijk heeft hem) want hij is nu reeds content met een ouder P.

Gr
        Dakke

Ik had gisteren ook pech, kwam terug van bbq in onze straat en mijn vader zei later op de avond tegen mij dat toen ik vertrok er ineens nog een zilveren 993 Cabrio de bocht rond kwam achter mij maar ik was te rap weg en heb hem niet gezien 😥

ik kom nooit zoveel volk tegen zenne 😥
            ik herinner mij ene 964 uit het jaar 2001 en nen bmw z3 coupé een paar maand terug
            that’s it…

Anoniem

vanmorgen op de noorderlaan in a’pen, ferre 360 spider naast mij. Ne kerel van mid 30 met kostuum erin en direct thumbs up naar mekaar. Toen we splitsen op de autostrade een toeterke en thumbs up. Knappe bak maar de sympathie van die kerel was echt fun (made my day). Nen bak van +150.000€ maar geen scrupules, zo moet het!!

Héla,héla…niks van de boxstermannen hé…!! 8)

Nu moet ik wel zeggen dat bij Porsche center Antwerpen er zeker niet scheef gekeken wordt als ik daar met mijn 28 jaar oud elverke aankom hoor.

Als je dan ziet wat er op dat moment in hun garage staat voor onderhoud: meestal de helft 911’s van voor 89.

Er is daar ook een mekanieker die meestal aan de oude Porsches werkt, en daar dus echt veel van weet, en die is al heel behulpzaam geweest ! Net als de rest van de mekaniekers daar.

Ik ga daar tenslotte enkel stukken halen maar die gasten voelen zich echt niet te goed om mij wat uitleg en raad te komen geven als ik dat vraag.

Nu ja, die gasten hebben ook geen pre om nen nieuwe te kopen hé.

Trouwens, als het volk dat in zo een garage werkt en hun neus ophaalt… wel grappig eigenlijk, hoeveel daarvan kunnen zich een nieuwe Porsche permiteren ?

Enfin, zal ook mijn hand eens opsteken als ik een collega rijder tegenkom. Jullie waaien toch terug hé 😉 )

Het triestigste van heel de zaak is nog dat Porsche net die mensen het meest nodig heeft om hun nieuwe wagens te verkopen (anders hadden ze hun fabriek al kunnen sluiten) en ze dus ook het best behandelen. Ga maar eens met een ouder modelleke naar de dealer, dan kun je aan hun gezicht zien dat ze denken : ventje ga jij niet better op een ander met uw karreke ?

ken

ook toch eventjes op reageren 😆

Vorige week in Vilvoorde kwam er langst de andere kant en zilvere 996 af, hij stak vriendelijk zijn hand omhoog, dan heb ik dat ook gedaan natuurlijk 😀

da was dan een uitzondering 😉
                        tja, ik had het ook liever anders gezien hoor…

Ik was vorige week op de terugweg met een 964 die ik net gekocht had, kwam een spiksplinternieuwe boxster mij voorbijgestoken, 2 mannen erin vriendelijk hand omhoog…

klopt, het overgrote merendeel vd 996-ers, boxtermannen enz… kopen die auto’s niet uit passie maar uit ‘ik heb wa geld om te spenderen,kga mij der ne sjieken bak mee kopen’.hoe komt dat? geen verbeelding door niet gepassioneerd te zijn en ne liefhebber wel,daarom koopt die een iets ouder modelleke, een model dat hem echt bevalt en niet gewoon ne nieuwe zonder na te denken.
                            ik steek nooit mn polleke op, je ziet toch het meeste nieuwe porsches rijden en die doen daar niet aan mee door de reden hierboven vermeldt.
                            maar ook 993’s en ouder doen zo’n dingen niet hoor, geloof me, teken doen is een zeldzaamheid.

das een theorie waar ik me volledig bij kan aansluiten !

Er zijn mensen die met Porsche rijden omdat het duur is en ermee gezien willen worden
                              En er zijn mensen die met Porsche rijden omdat ze gebeten zijn door de microbe…
                              Die laatsten kennen hun wagen dan ook meestal erg goed.

Dat dikkenek gedoe is ook niet aan mij besteed hoor.

Soms krijg je idd van die domme reakties als mensen horen dat je een Porsche hebt. Die denken direct dat je veel geld hebt en daarmee wil stoefen.

Echte autoliefhebbers daarentegen waarderen dat meestal wel.

Nu ja, ik trek me er weinig van aan, zolang IK er maar plezier van heb hé

Een Porsche wordt, spijtig genoeg, door de meeste mensen bezien (en gekocht) als een status-symbool. Dus als ze dan met hun “symbool” van 100.000 Euro onderweg zijn gaan ze zich niet “verlagen ” door hun hand op te steken naar al wat in hun ogen minderwaardig (lees minder duur) is.

Natuurlijk zitten de echte Porsche-rijders hier op het forum en wij weten beter!!!

Als je het mij vraagt is iemand die zijn hand opsteekt (of met de lichten knippert) een echte Porschist, Porsche liefhebber. Als ik zie dat er een Porsche afkomt steek ik altijd mijn hand op, alleen jammer genoeg nog niet zoveel tegengekomen als ik met mijn eigen Porsche onderweg ben en met mijn Rover dat doen is maar beetje raar 😆 Iemand die dat niet doet is iemand die veel geld heeft en dit gewoon wil laten zien (dikke nek zoals we hier zeggen). Zij kennen ook meestal niets van hun wagen.
                                  Er rijden teveel BMWs en Mercedessen rond dus kopen zij een Porsche om meer op te vallen. Is jammer genoeg begonnen met de 996 🙁

In Wallonie ben ik ook ééntje tegengekomen, nen wat oudere grijze gast in nen 964, ik stak mijn hand op maar ik zag aan zijn gezicht dat hij niet goed wist wat doen, zeker iemand die nog niet op forums zit of in een club 😮

Motards doen dat ook 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.