Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › gt2, turbo of 996
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door Anoniem.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Ik zou nog haast denken dat het éne is die ze nog in de kippestal van Uikhoven in elkaar hebben geflatst, zo van elke uitvoering wel iets gebruikt 🙂
Anoniem27 juni 2010 om 20:19Dit was wel een mooie discussie om te volgen ! Lijkt bijna op een quiz 😆
oke dankjewel allemaal de laatste reactie met prijsindicatie zit er boenk op
alleez het bovenste getal dan
mercikesin 1998 was er nog geen 996 turbo of gt2, dus dat kan sowieso niet. Dat het af fabriek die uitvoering was gaat dus ook niet.
Het is dus een kelly(ombouwert) uit 1998 met tiptronic en de ombouw zelf is niet geheel consistent. Vind hem overigens wel erg mooi, maar denk dat je niet veel meer dan 23-27k kunt vangen voor deze wagen(afhankelijk van de staat), vooral omdat het geen wide-body is.Dit is de kilometerteller van een 996 turbo,toerental gaat op 6800 in’t rood en bij een gewone 996 op 7000 toeren dus ’tis zeker een gewone 996.
[IMG]http://i196.photobucket.com/albums/aa35/dixie996turbo/IMG_5624.jpg[/IMG]
Een gewone omgebouwde 996,een turbo heeft altijd een electronisch ontgrendelingsmekanisme voor motorkap en kofferkap en als je nog twijfelt ga dan eens voelen in het ventilator rooster in de achterste bumper,bij een turbo kan je daar de intercoolers zien steken.
@ Reys:
Bangelijk mooie wagen, jouw 997 4S JP!
Ik had de eer er een paar weken geleden eens mee te rijden … manmanman … 😛 dat was fun!etieke schrijft:
zou af fabriek in deze uitvoering gekomen zijn 💡 ❓
Echt niet ❗
Anoniem26 juni 2010 om 02:56Zou het kunnen dat we hier op kennis getest worden 😉
Zoniet toch een raar verhaal, om te blijven volgen.Ene wat dat “zacht” prijsje betreft, doe gerust een bod, kan er nu trouwens toch bijna niet mee rijden (rug) je weet maar nooit 😉 wel rekening houden, er zitten geen achterzitjes meer in 😕
Persoonlijk zou ik zeggen de gemiddelde prijs dan van een ’98 en daar een serieus pak af. Maar dat is mijn mening.
En over ombouws, ik ben er niet voor maar zoiets is heel subjectief. Als morgen Reys zijn 997 4S zou te koop aanbieden en ik zou niet weten hoe of wat “hij bleef staan”. Maar nu je de historiek kent is het een heel ander verhaal, dan wil ik hem wel (voor een zacht prijske dan hé Reys 😉 )
effe misverstand ophelderen als dat er al is ,
tis ne kameraad die em gekocht heeft , niet ik , ikke tevreden met de mijne.
is ooit invoer uit duitsland geweest.
historiek vanaf invoer is bekend bij verellen,daarna jurgen bulen
carpass is er ook bij
komt nu uit de ongeving van st truiden .
zou af fabriek in deze uitvoering gekomen zijn 💡 ❓
heeft op papier nog 20.000 km motor garantie gekregen.
ik weet wat em gekost heeft maar zal niet worden geapreccieerd als ik dat opt net gooi
dus in de mate van het mogelijke , wat zou dat moeten hebben mogen kosten ?
ja het is waard wat de gek ervoor geeft maar zo ongeveer een schatting.
bwj 98
nu 105000 kmoptisch is ie nog zeer netjes
remblokjes zijn aan vervanging toe maar die heeft ie er nieuw bij gekregen.
voor de rest lijkt ie mij wel oke te zijn
alleen die dekseltjes in het dak moeten vervangen worden .
weet iemand uberhaupt waar die voor moeten dienen.het is te zien op de snelheidsmeter maar tot 300 en er staat geen vermelding van het model erop
er staat een display van de tiptronic op de wijzers
raar dat op de dorpels turbo staat en op de motorkap gt2
Het zijn geverfde klauwen en geen PCCB want het zijn stalen schijfremmen en geen keramische en dat zie aan de kleur en keramische roesten niet als je er water op doet
ik denk dat het een smalle body is en dus zeker geen turbo
ik heb wel niets tegen verbouwingen 😉 maar ik hoop dat de juiste prijs is betaald
ik ben wel geen diehard en het kan dus dat ik mis ben
zoals reys al aanhaalde moet er altijd gecontoleerd worden voor de aankoop
ander sis het zeker geen misse wagenDie deurdorpel kan sowieso niet. Maar alleen al het feit dat de deurdorpel niet juist is doet mij toch al erg twijfelen aan de echtheid..
De dials zijn niet correct voor een turbo, dus een turbo is het zeker niet, en dan dus ook sowieso geen GT2.
Wel heel erg bizat dat iemand een gt2 denkt te kopen en eigenlijk niet weet wat het is. Ik hoop maar dat je niet GT2 prijs hebt betaald…Anoniem25 juni 2010 om 15:25etieke schrijft:
moet je mij es vertellen waaraan je ziet dat dit een tip is ? ❓
het is wel zo ,maar das nie te zien op de foto 8)dacht ook een tiptronic, uiterste teller?
volgens mij geen keramische schijfkes?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.