Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche filmpjes › GT3 bijna in het decor geduwd
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 11 maanden geleden door rjf.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Een forum lezen is een hele kunst blijkbaar. Een gouden regel: tenzij specifiek zo vermeld is een opmerking geen persoonlijke aanval en is er dus geen enkele reden om het zo op te vatten. De wereld is al verzuurd genoeg, dat we niet problemen moeten gaan zoeken waar er geen zijn. Respecteer ieders mening en probeer krachttermen en calimero reacties achterwege te laten aub 😉
Ik geef het ook op .
Ik wil enkel nog één klein ding zeggen .
Als jij vind dat dit op jou past terwijl ik het algemeen bedoelde daar deze dingen dagelijks overal opnieuw gebeuren , zegt dit meer over jou als mij .
Mijn tekst was zéér zeker niet persoonlijk bedoeld.
Ik heb niemand hier op het forum voor klootzak e.d. uitgemaakt .
Ik heb gewoon , mijn mening gegeven , voel je je aangesproken is dat natuurlijk jouw ding .
“Wie het schoentje past trekke het aan”[quote=”ralf996″:2o46ovly]Die reactie is op mij gericht neem ik aan?
Ten eerste zeer jammer van je reactie, op dit forum mensen voor klootzakken e.d uitmaken, jammer.
Zoals je las gaf ik al aan dat ik het niet zover zal laten komen dat ik op de rem moet voor een vrachtwagen, goed lezen is een goed begin 😐
Daarnaast rijdt iedereen zijn eigen route, en ik ga niet mijn rijstijl aanpassen zodat mensen die van de autobaan een racecircuit maken volle pin door kunnen gassen. Kunnen er wel populistische opmerkingen gemaakt worden van dat kunnen vrijwilligers zijn e.d, maar geloof je dat nou echt zelf?
Nogmaals: als ik KAN wachten met wisselen van rijbaan totdat de snelrijder voorbij is, dan doe ik dat, maar ik ga niet zolang wachten zodat die persoon geen enkele vorm van “hinder” (en dat moet je dus lezen dat hij gas terug moet nemen/bijremmen) van me heeft.[/quote]100% mee ééns!
[quote=”chris_lbr”:1wvfbdfc]Zucht ! Ik stop ermee… 🙄 [/quote]
Goed idee.
🙁 evil: 🙁
[quote=”ralf996″:2dqhhdhj]Kunnen er wel populistische opmerkingen gemaakt worden van dat kunnen vrijwilligers zijn e.d, maar geloof je dat nou echt zelf?[/quote]
Ouch, die komt aan. (Had hier een hele uitleg neergezet, maar heb hem opnieuw gedelete)
Die reactie is op mij gericht neem ik aan?
Ten eerste zeer jammer van je reactie, op dit forum mensen voor klootzakken e.d uitmaken, jammer.
Zoals je las gaf ik al aan dat ik het niet zover zal laten komen dat ik op de rem moet voor een vrachtwagen, goed lezen is een goed begin 😐
Daarnaast rijdt iedereen zijn eigen route, en ik ga niet mijn rijstijl aanpassen zodat mensen die van de autobaan een racecircuit maken volle pin door kunnen gassen. Kunnen er wel populistische opmerkingen gemaakt worden van dat kunnen vrijwilligers zijn e.d, maar geloof je dat nou echt zelf?
Nogmaals: als ik KAN wachten met wisselen van rijbaan totdat de snelrijder voorbij is, dan doe ik dat, maar ik ga niet zolang wachten zodat die persoon geen enkele vorm van “hinder” (en dat moet je dus lezen dat hij gas terug moet nemen/bijremmen) van me heeft.[quote=”S2″:3car9qso]Dan reageer ik toch heel anders, als ik 120 rijd en ik nader een vrachtwagen, terwijl ik op het 3de baanvak iemand zie aankomen aan een hogere snelheid (laten we dit 160 noemen) dan ga ik heel even van het gas (meestal is dit slecht voor enkele seconden, en rijd ik nog steeds 115 🙂 ). Dit is meer dan genoeg om de snellere deelnemer te laten passeren, en ik verlies er geen tijd (of toch heeeeeeeel miniem) door [/quote]
Identiek mijn manier van rijden .
Als ik iemand zie aankomen en ZEKER ben dat ik voldoende plaats heb en het inhaalmaneuver kan maken ZONDER dat de ander moet afremmen doe ik het (ik rijdt steeds krachtige wagens)
Zoniet of heb ik geen zin te versnellen ga ik van het gas en laat de anderen inhalen tot het vrij is alvorens ik ga inhalen .
Mensen die zoals boven beschreven rechts blijven tot ze bijna onder een truck hangen alvorens in te halen en dan voor een ander links vliegen omdat ze zelf niet willen afremmen zijn in imho associale egoistische klootzakken .
Helaas dat dat de huidige mentaliteit is en er daar te veel van zijn .
Mochten mensen begripvol rijden zouden er veel minder ongevallen gebeuren en doden vallen , want wees maar zeker dat (al zijn ze wettelijk misschien in hun recht ) door deze “chauffeurs” hopen ongevallen gebeuren die anders nooit zouden gebeurd zijn . En in hun recht of niet , ik hoop dat ze hun hele leven achtervolgd worden met de gedachte wat ze door hun toedoen aan leed hebben veroorzaakt . Neen , die klootzak die van links kwam en te snel reed heeft dit niet veroorzaakt , maar jij die even aan 110 naar links vloog omdat je niet wilde remmen voor een vrachtwagen (waar je al te kort achter hing alvorens aan een maneuver te beginnen).
En neen , “had die ander 120 gereden was dat niet gebeurd” , maar had jij menselijk gehandeld en even gewacht was dat niet gebeurd en die ander die sneller als de wet toelaat reed was gewoon kunnen passeren 💡 ❗ ❗ ❗fietsers zijn idd de zwakkere verkeersdeelnemers, en die dienen beschermd te worden.
Dat die beschermde status tot misbruik leidt is betreurenswaardig, maar zo gaat het meestalAnoniem20 februari 2010 om 19:09Ja, idd dat lees je hier goed. En blijkbaar is dat voor veel idioten niet eens zo vreemd. Moet je maar eens zien hoeveel fietsers er ongestraft door het rood rijden en met 2 naast elkaar buiten bebouwde kom. Maar owee als je eens claxoneert als ze je onterecht hinderen, zelfs al rijden ze door het rood. Al wel genoeg vingerkes gezien zeker…
Maar ja fietsers, dat zijn toch die arme schaapkes op hun 2 wielekes die zo zwak zijn in het verkeer é…
Lees ik dit goed? De ene mag wel een zware overtreding maken(overdreven snelheid) maar kan het niet verdragen van een ander!
Dag iedereen,
Graag maak ik de volgende opmerking ;
270 km per uur rijden tussen andere weggebruikers is onverantwoord en dan nog op een tweevaksbaan….doe dat op het circuit.
Al even berekend welke afstand en tijd je nodig hebt om van 270 naar 100 af te remmen ?
Men weet mij te vertellen dat wanneer je tegen zeer hoge snelheden een ongeval hebt de verzekering je aansprakelijk kan stellen …..ook op autowegen waar de snelheid onbeperkt is….zoals in Duitsland.
Dit filmpje doet zeker geen goed aan het imago van de Porsche rijders…..
Dit neemt niet weg dat ik ook al gezondigd heb, weliswaar niet aan 270 km/u maar toch….ik ga even in de spiegel kijken en twee keer nadenken voor ik me nog eens laat gaan….Dan reageer ik toch heel anders, als ik 120 rijd en ik nader een vrachtwagen, terwijl ik op het 3de baanvak iemand zie aankomen aan een hogere snelheid (laten we dit 160 noemen) dan ga ik heel even van het gas (meestal is dit slecht voor enkele seconden, en rijd ik nog steeds 115 🙂 ). Dit is meer dan genoeg om de snellere deelnemer te laten passeren, en ik verlies er geen tijd (of toch heeeeeeeel miniem) door en voel me ook niet opgejaagd doordat ik iemand ophoud.
Wat kan het leven toch simpel zijn.
PS: Mijn vrouw werkt op het OK (operatiekwartier) Hartchirurgie en heeft regelmatig dringende oproepen. Misschien is dit de reden waarom ik snellere auto’s meestal niet hinder? Misschien heeft 99% geen reden om te snel te rijden, maar ik wil die 1% die een heel goede reden heeft zeker niet hinderen. (En dat geldt ook voor vrijwillige brandweer, en zoveel meer vrijwilligers)
Denk dat we een kleine denkfout maken. Ik zal niet 10 meter dr voor invoegen, want als ik moet remmen voor een vrachtwagen zit ik er eigenlijk al te dicht op. Ik heb het er dus over dat ik iemand in de spiegel aan zie komen die snel naderd en makkelijk nog kan remmen. Wat betreft de voetganger die door rood loopt terwijl ik groen heb. Ik ga zeker rijden, maar ik zal de voetganger niet aanrijden, ik zorg er enkel voor dat de voetganger flink moet lopen. Een groot verschil is dat je bij voetgangers altijd fout zit, en tussen twee gemotoriseerde voertuigen ligt dat heel anders.
Even reageren op 2 posts hiervoor. Iets durven en iets doen zijn twee verschillende zaken.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.