type 2 heeft
-aluminium draagarmen , met vaste fusee (duur om te vervangen)
-vanaf MJ 87 heeft een andere ET waarde op de wielen
53 ipv 23 voor de type 1’s
dit wil zeggen dat je geen Fuchs kan monteren op type 2
-dus vanaf MJ87 ook andere schijven
– electrische stoelen, die hoger staan
– stuur staat ook iets hoger
– betere blower
– ander dashboard, veel moderner qua design, ook niet meer van karton dus minder snel kapot
-verzonken voorruit met geintegreerde antenne
-andere afwerking dakrails, modernere strip in koetswerkkleur
-grotere benzine tank
-nieuwere versie van Motronic met losse chip, gemakkelijker te chippen hoef je niet op solderen, Motronic componenten werken ook op ander voltage
-optioneel Climatronic
– betere oliepomp
– 6 L olie ipv 5,5
– 3 motor steunen ipv 2, dus iets minder trillingen
-standaard Servo
-optioneel , vanaf 87 ABS
-standaard electrische ramen
-Catalysators op bepaalde uitvoeringen
-88’ers hebben een 2.7 motor met evenveel pk, maar iets meer koppel
schijnen problemen mee geweest te zijn, zowieso, zeldzame uitvoering en koppen voor die motors zijn moeilijk te vinden
-optioneel Porsche Sound system met 10 speakers, tegenwoordig dure optie op ebay (zat al op de mijne, sweeeet 🙂 )
-optioneel 2delige achterbank, zeldzame optie, geen bagage rollo meer, maar een soort zwevend doek, dat meestal al is verteerd na vele jaren zon…
-zekerings kast zit niet meer onder stuur, maar in apart kastje onder de motorkap, tegen voorruit chauffeurskant
-motronic brein zit niet meer onder stuur, maar onder voetplank passagier(samen met alarm & abs computer en nog wat spullen)
-lichte wijzigingen in bumper en licht lijstjes
-betere motor voor opklap lampen, stiller en vloeiender als ie actief is
-ander mechaniek voor zonnedak