handelaar

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen handelaar

• Maker
    Discussie

• jos vanbaelen
    Deelnemer

Heeft iemand ervaring met deze handelaar?Verkoopt o.a een 993 turbo van 1995 met 62000 km.De prijs is in elk geval niet verkeerd als je ziet wat ze voor zo een wagen in Duitsland vragen.
      http://www.francorchamps-racing.be

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Anoniem

verkoper (Thierry Meert) is vooral gekend in Ferrari milieu waar hij veel zaken doet. Heb nog geen negatieve verhalen gehoord via enkele vrienden die de Ferrari dealers/ handelaars kennen.

Zoals altijd, ter plaatse gaan en inspecteren is het beste…

Frank

het is inderdaad zeeeeer kalm op de tweedehandsmarkt (net zoals trouwens bij de nieuwverkoop!), MAAR het moet gezegd: van de door sommigen aangekondigde en voorspelde prijsdalingen (vanwege de kalmte op de markt) is anderzijds ook nog niet veel te merken… soms zelfs in tegendeel! Als je de prijzen van sommige okkazies ziet, heb ik soms het gevoel dat sommige verkopers denken dat alles een toekomstige collector wordt…

Realistische prijsetting helpt altijd, dat is mijn persoonlijke ervaring! Die bullshit van ‘ik zet zoveel om uiteindelijk maar zoveel te krijgen’ werkt niet, want als de prijs in de advertentie te hoog is, schrikt dat veel potentiële kopers dusdanig af, en bellen ze meteen naar die goedkopere.

Ik heb enkele weken geleden mijn BMW-moto, in alle eerlijkheid een niet zo bijster populair model, te koop gezet op Kapaza. Aan een heel raisonabele prijs, zowat 1000 euro goedkoper dan de tweede goedkoopste op de site (die wel al 120.000 km had), en gemiddeld 2000 euro of meer goedkoper dan de vergelijkbare anderen. Resultaat: 1 week later was hij verkocht! En uiteindelijk heb ik ook maar 300 euro minder gekregen dan ik er zelf voor betaald had eerder dit jaar bij de officiële dealer, met 1 jaar garantie!!

Dus ik wens al die andere verkopers zeer veel succes met hun overdreven hoge en optimistische prijzen… maar tegen volgende zomer, wanneer ik misschien al met een andere machine rijd, staan hun moto’s waarschijnlijk nog steeds te koop… De tijden dat men van superhoge restwaardes kon spreken omdat er BMW of Porsche of whatever op staat zijn helaas voorbij, vrees ik… Het aanbod is te groot geworden daarvoor… kijk maar eens naar de prijs van de Boxsters en de 996’s en zo verder…

Doch één troost, geloof me vrij; de kans is groot dat wat je nu minder krijgt voor je tweedehands (omdat je je prijs een beetje aanpast aan de marktsituatie) weer gecompenseerd kan worden door het feit dat je grotere kortingen kan krijgen momenteel op de verkoop van een nieuwe, omdat ook daar de prijzen wat moeten dalen… Dus zoveel schade lijd men niet in de gehele operatie…

[quote=”eric63″:1djjcj07]Wil dit zeggen dat de groene 993 verkocht is ❓

Inderdaad knap machien, enkel jammer van die antenne op het dak persoonlijke mening hé 😉

Succes met de onderhandelingen.[/quote]

Mijn 993 is nog niet verkocht.Crisis zullen we maar zeggen.Want met de wagen is niks mis,ook niet met de (bespreekbare)prijs.
            Sinds de laatste maanden verandert er weinig tot niks op de occasie-sites.Ook in Duitsland.

Wil dit zeggen dat de groene 993 verkocht is ❓

Inderdaad knap machien, enkel jammer van die antenne op het dak persoonlijke mening hé 😉

Succes met de onderhandelingen.

WB

wauww Jokke… ziet er een mooi exemplaar uit zo op het eerste zicht. 8)
                Heeft wel niet de luchtinlaten die jij zo graag ziet denk ik eh….. 🙁

[quote=”WB”:fymcye44]Ken ik niet…..wel spijtig dat er weinig fotookes bijstaan….. 😥 [/quote]

Staat ook op autoscout met 4 foto’s.
                  http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=145257327

WB

Ken ik niet…..wel spijtig dat er weinig fotookes bijstaan….. 😥

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.