Haperend Electrisch zijraam!

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Haperend Electrisch zijraam!

• Maker
    Discussie

• kurt
    Deelnemer

Aan de kant van de passagier gaat mijn electrisch zijraam moeilijk naar beneden.
      De eerste 3 cm gaat vlot en dan de volgende 10 cm moet hij veel moeite doen om het
      venster omlaag te trekken. Iemand een idee wat hier het probleem zou kunnen zijn?
      Als ik mijn *porsche pas gewassen heb is het probleem nog erger.
      Ik had gedacht om eens de geleidingsstijlen in te smeren met iets, misschien staan die
      veel te droog waardoor het venster maar moeilijk kan zakken.
      Iemand een idee wat het probleem hier zou kunnen zijn, en eventueel een oplossing?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • @Wim sewwes ga ik 😳

Rubber spant gewoon in het raamprofiel

Wim

Weet ik niet uit mijn hoofd en heb het niet gecontroleerd, maar aan Bert zijn kunde en know how twijfel ik niet.

Is dit het juiste ondedeel Wim die Bert voorsteld?
            Hoe wordt deze rubber dan gemonteerd? De oude uitsnijden met een breekmes en dan de nieuwe
            plaatsen met lijm? Of spant deze rubber zodanig dat je hem niet hoeft te kleven?

Wim

Je vraag is al opgelost lees ik. 😉

ik zou ook eens informeren wat het kost bij je lokaal OPC.
                als je de verzendkosten meetelt bij RP kom je denk ik al duurder uit (bij zo’n goedkope onderdelen).

Even nummer opzoeken op de pet van Porsche :popcorn:
                  911 542 905 00 Window guide // Rose Passion P16640 16,36€ 😉

Dag Wim,

Heb zopas zitten zoeken op rosepassion voor die raamrubbers maar ik vind het onderdeel nergens.

http://www.rosepassion.com/media/schema/911848680400.png?w=370&z=35295&format=gif,32

Ik dacht dat het op deze onderdelenlijst stond maar ik kan het niet aanklikken, ik heb het over dat
                    U-vormig onderdeel.

Wim

Waarschijnlijk is de stof in de geleiders weg geschuurd doordat ze slecht afgesteld waren.
                      En dan moet het raam over droge rubber heen, en dat gaat stroef zoals we weten. 😉
                      Dus nakijken of de geleiders goed afgesteld staan eventueel inwrijven met smeermiddel, maar zal maar tijdelijk zijn.
                      Dus het beste is om nieuwe raamrubbers te kopen.

Als je er wat ver aansmeert gaat het al stukken beter!

Bij mij is de soldering op de printplaat eens doorgebrand omdat de raammotoren teveel stroom trokken doordat die te hard moesten werken!

de geleiders en binnenwerk met motor eens laten afstellen door een kenner vb Timo van CCR is daar goed in of aan Wim vragen als hij nog eens inlogt

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.