Harley G’s 944 S2 cabrio: stap voor stap

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Harley G’s 944 S2 cabrio: stap voor stap

  • Maker
    Discussie
  • Zoals reeds aangegeven start ik hierbij een nieuwe topic waarin ik mijn “knutselavonturen” wat probeer te verzamelen. De ’44 is 25 jaar oud en heeft op een steenworp of 4 na, de 200.000km bereikt. :driver: Hij is dus gebruikt en dat kan je merken. Er is ook jarenlang in gerookt en dat kan je ook merken :puke: Afgelopen weekend de wagen eens gestofzuigd van binnen en dan kan kom je toch een aantal verbeteringspuntjes tegen…. De lijst ga ik jullie besparen. Tweede werkje was er een goedkope radio in plaatsen en hopen dat alle luidsprekers zouden werken en dat was gelukkig een meevaller.
    nieuweradio-2.jpg
    Twee dingen die mij mateloos stoorden telkens ik in de auto stapte, waren de vieze asbak en de vieze onderkant van de centrale armsteun. Een gekend probleem bij de ’44 is het half afgescheurde deksel maar dat zal ik vervangen. (kost nog geen 20 euro)
    asbakjevoor.jpg
    Roest en asse
    onderkantarmsteunvoor.jpg
    Asbakje uit de wagen gehaald, plastiek afdekking verwijderd en azijn in gegoten.
    asbakjetijdens.jpg
    Het klepje heb ik met de Dremel en een zacht borsteltje zo goed mogelijk proberen proper te krijgen.
    asbakjena.jpg
    Het resulaat mag er zijn, vind ik. Het ziet er niet nieuw uit maar de hoeft ook niet in een 25-jarige auto. Het is wel properder en dat is wat telt.

    Er heeft ooit iets gekleefd tegen de onderkant van de armsteun maar wat is niet duidelijk. Wel lag er nog een zwart dun doekje in de middenconsole dat, toeval of niet, nagenoeg dezelfde afmeting had. Armsteun dus wat properder proberen te maken.

    onderkantarmsteuntijdens.jpg
    en dan het doekje erop gekleefd.

    onderkantarmsteunna.jpg
    Later ga ik er misschien wel iets anders (lees dikkere stof) tegen plakken maar voor op korte termijn is dit alvast een stuk properder.
    Het leder van de armsteun zelf had heel opvallende diepe krassen maar met wat zwarte schoensmeer is dat ook weer iets mer gecamoufleerd. (heb helaas geen foto’s) Nieuw vragen ze hier al snel +200 euro voor. 😯 Ooit zal ik mss eens proberen om het zelft van nieuw leer te voorzien.
    Nog een vervelend iets,was de niet werkende binnenverlichting. Eerste reflex is het lampje doormeten maar toen dat inorde bleek te zijn, ben ik op zoek gegaan naar de zekeringsdoos. En ja hoor, zekering nr 11 van 15A was stuk. Ik was aangenaam verrast door de ingebouwde zekeringtester in de zekeringsdoos. :up:
    Helaas ging het licht niet aan als de deur van de chauffeur open ging en wel als die van de passagier opende. Effe snel de deurkontakten omwisselen, dacht ik. Aheum, na een half uur (of zelfs langer) prutsen werken ze allebei en ik weet eigenlijk niet hoe ik het gedaan heb 😳
    Jammer dat het lichtje van het motorcompartiment niet werkt alhoewel het niet stuk is.

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 129)
    • Goe bezig Harley :up: en moest ge uw frustraties niet kwijt geraken ik heb hier nog een paar Boxsters staan om eens een toereke met te rijden . :happydance:

        Ieder geval zeer mooie auto die je daar hebt :up:
        Wat heb ik spijt dat ik men S2 weggedaan heb als ik dit zie :bounce: 😥

          Klopt. Vandaar ik zei dat het nog meeviel. :). Ik moet er wel nog bij vermelden dat er ook 2 kleine stukjes isolatietape zijn aangebracht op het meest smalle deel, links. Ik beschouw het eigenlijk eerder als een test om te zien hoe lang dit het volhoudt. Normaal wel een tijd. Om hem nog strakker te laten schakelen moet ik inderdaad nog wat beter mijn job doen. Bedankt voor de zeer nuttige info!


            Je ziet hier duidelijk dat de zijdelingse pin is afgesleten ,ze is niet mooi rond meer maar conisch wat maakt dat er teveel speling op zit .
            Je kan hem ook achteraan de versnellingsbak wat bijstellen.
            Hier wat meer info !

              Voilà! That’s the feeling.

                :first: :respekt:

                12011253_1092513200760156_8265740691014605030_n.jpg

                  :happydance: did it my way today! :coolness:
                  Was eigenlijk niet de bedoeling om iets aan den ’44 te doen vandaag maar ik moest hem effe uit de garage halen om aan een pomp te kunnen en dan ja….
                  Ik had het filmpje wel gezien maar had mijn twijfels bij de dikte van de kop van bout onderandere. Ben ook geen voorstaander om te slijpen in een auto.
                  Pookje dan maar verwijderd met behulp van een dopsleutel. 2 korte boutjes, geen werk.
                  image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13.jpeg
                  Je kan goed de slijtage zien op onderstaande foto aan de buitenkant.

                  image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14.jpeg
                  De bus zelf valt eigenlijk nog goed mee maar het rondelletje is wel wat vervormd.

                  image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15.jpeg
                  Vandaar dat ik met het idee speelde om eens met een dikkere rondel te proberen en het uitsteeksel dat steeds tegen het kader sleept, wat dunner te maken met de slijpschijf.

                  Eindresultaat

                  image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17.jpeg

                  image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18.jpeg
                  En in de verste stand heb ik nu voldoende ruimte zoals je hier kan zien.

                  image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19.jpeg
                  Voorheen was dit:

                  image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20.jpeg

                  En de testrit heeft geen enkel schakelprobleem meer gegeven.
                  Geeft dat een goed gevoel? Tuurlijk dat! Ben dan wel gene Fab of Wim maar heb er toch ook plezier aan en dat is wat telt, hé! :drink:

                    [quote=”Harley G” post=228033]Een nieuw kost 41,45 euro.
                    Ik ga deze demonteren en buiten de auto slijpen en wat prutsen. Als het niet lukt, koop ik mij wel een nieuw maar dan heb ik het tenminste geprobeerd.[/quote]
                    Voila, that’s the spirit :up: :up:

                    How to :
                    http://www.clarks-garage.com/shop-manual/trans-07.htm

                      Goe bezig kerel! Keep It up!

                        Een nieuw kost 41,45 euro.
                        Ik ga deze demonteren en buiten de auto slijpen en wat prutsen. Als het niet lukt, koop ik mij wel een nieuw maar dan heb ik het tenminste geprobeerd.

                          idd opletten met slijpen in de auto. zeker je voorruit afschermen want de gensters van de slijptol branden in in het glas !!
                          en zet een brandblusser klaar voor het geval je tapijt begint te roken.

                            28-01-201620-05-52.jpg

                              Zonet nogeens van dichterbij gaan kijken.
                              image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12.jpeg
                              Geprobeerd om wat te simuleren met tape op dat asje maar ik ben niet volledig overtuigd. Is volgens mij iets dat al jaren aan de gang was als ik naar de slijtage zie waar de hendel altijd tegenaan wrijft.
                              Zomaar beginnen slijpen in de auto :think: Heb er wa schrik van.
                              Slijpmachientje van papa gaan lenen want dat van mij is nogal lomp.
                              Wordt vervolgd….

                                Gekend probleem. Slijtage op de bevestiging van de pook.

                                DIY : https://www.youtube.com/watch?v=fWnC9gD1tic

                                  😳 al weken niks meer gedaan. Te druk en ff op vakantie geweest.
                                  Van mijn laatste ritten herinner ik mij het soms moeilijk schakelen naar 1° en 2° versnelling.
                                  Toen ik met Wim naar de autosloper bij CCR in de straat ben geweest, hebben ze ook een uitgesleten overbrenging laten zien.
                                  Heb daarnet effe snel de moffen weggehaald en wat zie ik…..
                                  image-2-3-4-5-6-7-8-9.jpeg

                                  image-2-3-4-5-6-7-8-9-10.jpeg

                                  image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11.jpeg
                                  Het mag wel duidelijk zijn dat de pook te ver naar links komt.
                                  Kan dit te wijten zijn aan slijtage van de overbrenging? Moet ik de hele versnellingsbak er onderuit (laten) zwieren of gewoon mijn interieur uit elkaar halen?
                                  Iemand?

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 129)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.