Heeft dit model echt bestaan ???

Home Forum Porsche miniatuur Heeft dit model echt bestaan ???

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • [quote=”911-lover”:328mktd6]Ja Lucske , gij hebt dat ook verteld

😆 😆 😆 [/quote]

Jaja Luc, maar geef toe, dat fotoke derbij geeft toch iets extra 😀 8)

Ja Lucske , gij hebt dat ook verteld

😆 😆 😆

Wat vertel ik hier nu eigenlijk ?? 😕 dit had ik toch al eens verteld

Dit model heeft wel degelijk bestaan. Het is een 550 die ook heeft deelgenomen aan de Carrera Panamericana.

Hier een kleine foto :

en meer info :
            http://www.jmfangio.org/gp1953panamericana.htm

Foto die ik genomen heb is inderdaad de Carrera Abarth.

heb het volgende gevonden op een Franse site

356 Carrera Abarth
              Type 756
              (1960/1961)

1960
              Désignation usine : type 756.
              Elle fit son apparition en Mars 1960, elle fut dessinée par Scaglione et construite par Abarth.
              Elle fut crée dans l’urgence, en collaboration donc avec Carlo Abarth, pour contrer la montée de certaines marques comme Lotus ou Alfa Roméo.
              La base était une 356 version B 1600 Carrera GS/GT (voiture déjà allégée d’origine), elle est plus basse, plus courte et plus légère, sa carrosserie est dérivée de celle de la Fiat 600 (en version aplatie), elle est construite en aluminium (poids : 780 kg), les vitres sont en Plexiglas. Le moteur n’est autre que le 1 600 cm3 dans une version 4 arbres de type 692/3A, puissance variant autour de 135 ch (en fonction des échappements).

Elle fut construite à 21 exemplaires de 1960 à 1961 pour le modèle 356 Carrera Abarth GTL, l’usine ne garda que deux exemplaires de cette époque. Une version GS/GT produite à deux exemplaires se distingue par un arrière totalement différent.

Les Carrera Abarth remportent de grandes courses dans leurs catégories : Nürburgring, Targa Florio, Sebring, Montlhéry et le Mans où elles atteignirent 222 km/h et 0 à 100 km/h en 9 s. En particulier en 1961, victoire de classe de l’équipage LINGE / PON, puis 1962 (photo ci-contre, n°34) il s’agit de l’auto engagée au 24 heures du Mans 1962, victoire de l’équipage: BARTH, HERRMANN, puis victoire aux 12 heures de Sebring équipage: GURNEY / HOLBERT, et enfin une victoire à la Targa Florio, pilotes : HERRMANN / LINGE.

greetz,
              lv 930

[quote=”911-lover”:3muibsd7]De Porsche 550 was er idd . oa de wereldberoemde Little Basterd van James Dean was er eentje.
                Doch de 550 is eigenlijk enkel gekend als Cabrio/Roadster
                Die zeldzame Coupé die er gemaakt is zag er dan ook nog eens heel anders uit dan het model dat hierboven getoond wordt.

En zie maar eens wat voor en lelijk model ze willen verkopen dat helemaal niet met de waarheid strookt[/quote]

Koen en ik denk dat dit een 718 GTR is van 1962

Nee Koen dit is geen 550 maar wel een 356B Carrera GTL Abarth en er zijn 21 stuks vervaardigd, het is een ontwerp van Franco Scaglione. De 356B werd ingezet in 1960 en de 550 1953.

Zou dit niet de 1:1 versie zijn van het “schaalmodel” ❓ ❓ ❓
                    Deze was afgelopen weekend in Francorchamps en is door RufieF6 gespot en gemaakt.

@Koen,

Die wagen was echt niet veel mooier dan het schaalmodel hoor. Juist vooraan klop er iets niet met die lichten onderaan.

@mcklusky

Het is echt geen carrera gtl (Carlo Abarth rebodied the 356B as a Carrera GTL.) het is dus wel een 550

Maar dus , om nog maar eens te heralen.
                        Al kloppen de nummers op de wagen ende geschiedenis die er aan gehangen wordt.
                        Het blijft een lelijk en slecht schaalmodel.

Het kan ook de carrera gtl zijn hé

de zesde wagen op deze pagina

http://www.pca.org/panorama/pano_gal_104.html

Dit model de 550 heeft de carrera panamericane meegereden in1953 en heeft dus wel duidelijk bestaan en zijn nummer 154 klopt ook. 4 cyl 1488 cc 75 ps,550kg,200km/u
                            Juist de onderste lichten waren er geen twee maar maar 1 stuks per kant

Luc

Lijkt me eerlijk gezegd ook geen porsche maar een abarth waar de porsche decals opgeplakt zijn , als je effe zoekt naar abarth afbeeldingen via google zal je het betreffende model wel tegenkomen.

Dat bedoel ik.
                                Dat schaalmodel is gewoon verschrikkelijk.

De 550 ken ik uiteraard.

Ik dacht al, zo een lelijke design kon toch niet van Porsche zijn ! Ik heb het hier dan over dat monsterlijk schaalmodel hé

Op de foto via jouw link ziet het er al helemaal anders uit.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.