HELP!!! Zoek dringend torsiestangen Carrera 3.0

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 HELP!!! Zoek dringend torsiestangen Carrera 3.0

• Maker
    Discussie

• Geert
    Deelnemer

Ik ben sinds een 4-tal weken de gelukkige eigenaar van een Carrera 3.0 Klik hier

Blijkbaar is het mij niet gegund om er veel mee te rijden: twee weken geleden zijn beide torsiestangen gebroken. Ik weet niet of ik de juiste term gebruik. Het zijn niet de stabilisatorstangen doch wel delen van de ophanging?

Probleem is dat deze niet op voorraad zijn bij Porsche en dat het wel 3 à 4 maand zou kunnen duren alvorens deze terug beschikbaar zouden zijn.

Wie kan mij helpen? Liefst nieuw, doch tweedehands is ook ok.

Ik zou deze wel zelf kunnen googelen, doch ken niet de juiste benaming, noch in het Nederlands, noch in het Engels

Dank voor jullie hulp

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Wim

Timo heeft voor mij snel even in het wijsheidsboek gekeken op de zaak, en je hebt gelijk, de ontsteking van een 3.0 Carrera moet op 5 graden ATDC staan.

Dus van mij krijg je de :first:

Wim

Weet je dit zeker, ik dacht doordat de motor van een 3.0 carrera scherper was en daardoor voor ontsteking had ten opzichte van de 3.0 SC, maar had het boek niet bij, en mijn hersenen weten ook niet alles. 😳

Maar dat het anders was wisten ze nog wel. 😉

je beredenering zou op die manier wel eens kunnen kloppen dan.

Carrera 3.0 heeft 5° NA BDP… dus 5° naontsteking bij 900 à 950 t/min Mét vacuumslang aangesloten 😛

SC heeft 5° voorontsteking (denk ik !!!)

Dus kan hij 10° verkeerd staan :wtf:

Wim

Let wel op, veel monteurs denken dat de ontstekingstijd gelijk is aan die van een SC, dat is niet zo, Carrera 3.0 staat vroeger.

Weet alleen niet uit mijn hoofd hoeveel, maar zou dus best die 10 graden kunnen zijn.

Net terug uit vakantie en naar garage geweest.
                We hebben toch nog origineel nieuwe gevonden.
                Auto stond weer netjes op zijn poten.
                Enkel de wielen dienen nog uitgelijnd te worden en dan kan ik eindelijk weer rijden :driver: ❗ :relaxman:

De garagist wist mij wel te vertellen dat “de onsteking wel 10° verkeerd stond”.

Nu twijfel ik niet aan zijn capaciteiten, want heeft een goede reputatie in de streek.

Doch een vraagje voor de kenners: staat de ontsteking van een 3.0 SC en een 3.o Carrera op dezelfde graden?
                Of waar kan ik deze informatie vinden?

Dank.

Wim

Helaas niet de goede meer liggen, dus zou Johan (AutoDekens) even contacteren dan.

Ik heb er ook nog liggen

Als Wim ze niet heeft even bellen met Alpo. Bestellen, dag erna in huis. klikhierop

Inderdaad vooraan. Merci!

Wim

Zijn het de torsie stangen voor of achter!!!
                          Maar als ik het zo lees, denk ik de voorkant, maar stabi zit achter ook. 😉

Dat ze breken is meestal door verkeerde montage, dus de linkse rechts en andersom.
                          Dan werkt de torsie verkeerd, en breken ze na verloop van tijd door moeheid metaal.

Zal kijken of ik er nog heb liggen.

Zal een ongelukkig toeval geweest zijn. 😥
                            In de garage waar ik kom stond een 3.0 SC met net hetzelfde probleem.
                            Schijnt niet veel voor te komen.

Da’s wel straf, torsiestangen gebroken? En je hebt hem nog maar juist, hoe komt zoiets? 😕 😕

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.