(Her)lakken van een miniatuurmodel

Home Forum Porsche miniatuur (Her)lakken van een miniatuurmodel

• Maker
    Discussie
  • Dag,

Ik bestelde zopas een witte 991.2 GTS in miniatuur (1/18) maar zou die in ‘mijn’ kleur (zwart metaal) willen laten schilderen/herlakken. Enig idee waar ik terecht kan om dit vakkundig te laten uitvoeren?

Groet,

X

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Bedankt voor de tip.

Ik heb vandaag de miniatuur GTS ontvangen. Jongens (en meisjes en genderneutralen): dat is een echt kunstwerk! Veel te mooi om aan te ‘smodderen’. Heb ‘m meteen tentoongesteld 😀

Kleur is overigens ‘crayon’-grijs.

IMG_0647.jpg

Wim

Ik had in mijn modelbouw periode een spuit installatie van Revell.

Dus als je het graag wilt, waarom dan niet een klein beetje investeren https://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=revell+spuit+compressor&ie=UTF-8&oe=UTF-8&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=So1pWoPWJIHSXsuCqJAL

Je kunt van Revell alles krijgen om een perfect model te bouwen, van schuurpapier tot afplak tape en zit je kleur er niet bij laat je wat maken bij een spuiter.
        Is leuk om te doen, en werkt ont-stressend.

Tip: als je het gaat doen gebruik dan ook de lijm en alles van Revell, heb je geen kans op opwerking.

Ik ga ‘m gewoon laten zoals ‘m geleverd wordt.

Dit is de auto, overigens interessante webwinkel waar ik nog al heb geshopt:

https://selectionrs.com/fr/miniatures-porsche/6178-porsche-911-carrera-gts-type-991-phase-ii-gris-craie-118-spark-wax02100032.html

Wim

Kan je dat zelf niet een beetje afplakken met tape dan en een busje lak kopen in een doe-het-zelf zaak?
            Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar 15 euro of 800 euro en zelf een uurtje tijd in steken, ik zou het wel weten…
            succes!

[quote=”bollocks” post=262215]Die 800€ steek ik liever in mijn echte bolide…. [/quote]

Voila 🙂

Idem hier, maar dan van een zwarte 911 naar een witte…; zelfde prijs….

Ik weet dat zo een miniatuurtje demonteren zonder brokken te maken niet evident is, alles opschuren met de hand, ook in de kleine kiertjes en spleetjes…. een heel aantal uren werk, maar ik vrees dat het bij mij ook een zwarte zal blijven….
                Die 800€ steek ik liever in mijn echte bolide…. heb ik meer geniet van….

Jammer dat het zo duur is….had nochtans mooi geweest… een kleine identieke mini 911 op de hoedenplank van grote broer….

Ik heb de miniatuurversie nog niet ontvangen maar ga er -zoals dat heet na wijs beraad- niets aan laten veranderen.

800€ 😯 heb je er een foto van, wil dit wel eens bekijken :popcorn:

Contact genomen. Dure aangelegenheid (€ 800). Ga ik niet doen.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.