- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
24 augustus 2014 om 23:52
Hallo,
Ik ben momenteel bezig m’n spoiler te herstellen. Probleem was dat hij soms niet omhoog ging.
Zoals gedacht is het raderwieltje versleten (zie ook het schitterende Wheeler Dealers filmpje dat gepost werd door Deepee).Ik vroeg me echter af waarom dat raderwieltje zo kan verslijten en ik denk dat ik iets gevonden heb: aan de microswitch die normaal het signaal (spoiler down) moet geven ontbreekt het ijzeren lipje (ik heb geen betere naam;). Daardoor blijft de motor, via het kleine tandwieltje, kracht zetten op het grote tandwiel dat daardoor verslijt.
Ter vergelijking: de eerste foto toont de ‘spoiler up’ microswitch (met lipje), de tweede foto de ‘spoiler down’ microswitch (zonder lipje).
Ter info : de laatste foto toont een screen shot uit de Wheeler Dealers aflevering waar je het afgesleten tandwieltje ziet (bij mij is het zo erg niet, maar wel op dezelfde plaats).Naast een nieuw tandwiel lijkt het er dus op dat ik ook zo’n nieuwe microswitch moet aanschaffen.
Probleem is dat die bij Porsche (of Rose Passion ed) blijkbaar niet per stuk te krijgen zijn maar dat je meteen een onderdeel van zo’n 60 Euro moet kopen met beide switches en kabels ed (Porsche part nr 96461310701)
Beetje gek omdat het enige dat ontbreekt dat ‘lipje’ is !Weet iemand of er een andere manier is om dit te herstellen? Kan ik bvb ergens zo’n microswitch kopen (niet-Porsche) en dan dat ijzeren lipje gewoon gebruiken? Het lijkt erop alsof je dit er gewoon kan opklikken…
Alvast bedankt!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.