herstelling remklauwen (vooraan): waar vind ik de nodige parts ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 herstelling remklauwen (vooraan): waar vind ik de nodige parts ?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

volgende week gaat de stabilisator stang vooraan (zie eerdere post – ga ik nog met foto’s afwerken, maar toch alvast bedankt bompa voor de info) er terug in.
    In tussentijd ga ik de voorste remklauwen eens volledig restaureren, maar nu vind ik daar niet makkelijk de juiste parts voor.

RosePassion heeft wel een set P15500 om de zuiger af te dichten, maar ik zoek ook nog de 4 kleine dichtingen (10mm) die in de klauw zelf ervoor zorgen dat de remvloeistof mooi van de ene kant naar de andere kant vloeit, zodat beide zuigers in werking treden.

Heeft iemand eerder die restauratie al gedaan ? waar vind je alle nodige parts ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • remblokken zaten erin, bedankt voor de tip 

‘t is niet dat ik deze jaarlijks ga reviseren, maar gewoon dat ik nu sets moet kopen waar 90% van het setje, niet nodig is…en op internet vind ik wel genoeg foto’s van 
      die kleine ringetjes, maar in EU niet makkelijk zomaar een bestellink…
      dat was eigenlijk meer de opzet…als ik nu een tiental ringetjes kan vinden ergens, dan kan ik alles deftig reviseren om een paar jaren zorgeloos te gaan remmen…

soit, mocht het makkelijk te vinden zijn, had je me het geantwoord dus ook dat is een antwoord 

bedankt voor de vele eerdere tips, ik heb me geamuseerd tijdens het proces, én veel bijgeleerd !

Over kleuren gaan we niet discuteren , maar vergeet uw remblokken er niet in te steken 
        Ben je soms van plan om uw remmen wekelijks te reviseren !!! kostprijs voor revisie rubbers voor de 4 blokken kost u nog geen 80 € incl de kleine O ringen .
        Begin een beetje bang te krijgen , doe je de remklauwen open dan vervang je alles , anders ben je aan het prutsen .
        Beetje kopervet aan achterkant remblokken .en ge kunt 10 jaar verder .

remklauwen zitten opnieuw samen, nieuwe vloeistof gebruikt, en mooi ontlucht met behulp van de dochter…weet iemand waar je deze krengen apart kan kopen?

in US gevonden, maar aangezien standaard van ATE had ik gedacht: dat vind ik snel snel hier wel…tarara…

geen zin om altijd volledige sets te kopen met alle rubbers enkel voor een paar extra van die kleintjes die ik nodig heb…

OK OK over de kleur kan je discussiëren…

voor de volledigheid van de topic (and future reference voor anderen): dit heb ik ondertussen ook gevonden

https://pmbperformance.com/pages/the-ultimate-brake-caliper-restoration-guide

bedankt voor mooie filmpje ! 
              toch nog een vraag: die ATE rempasta…die gebruik je bij invetten van de binnenring én de remzuiger én de achterkant van de remblok (als anti-seize) ?

Gelukkig heeft onze Bompa veel geduld ,  en ga toch maar eens met een slis papiertje in de cilinders of uw ringen zijn al kapot voor ze goed en wel gemonteerd zijn .
                Groetjes van die ouwe hier .

[quote=”Drip post=289610 userid=6798″]Leuke Topic.
                  Al goed dat onzen Bompa er wat ervaring in heeft 
                  en da’s nog maar het rechter voorwiel…straks komen de mails over het linker voorwiel 

XXX

Leuke Topic.
                    Al goed dat onzen Bompa er wat ervaring in heeft 

ja, vraag omtrent die 2 extra zwarte dichtingen opgelost, nu nog de vraag ‘waarom 4 O-ringen ipv 2’ 🙂

OK…11:34 in het filmpje, ik begrijp wat je bedoelt, ga nog eens gerichter inspecteren…

het ding is dat mijn remklauw zo een tussenstuk boven en onder bevat (dus al goed voor 2 dichtingen), en die worden op hun beurt afgedicht door een rubber O-ringdie in het grotere massievere deel zit (waar ook zuiger in gaat)…dus 4 van die kleine krengen  (O-ringen) per klauw  

4 blauwe pijlen, waar die O-ringen zitten…

die grotere 2 ringen die in bestelsetje zitten en niet in die klauw…niet gevonden…strange dat het zoveel afwijkt…niet ?

Het setje dat ik op uw foto zie zitten alle onderdelen in die je nodig hebt voor 1 remklauw . Vergeet ook niet alles te monteren met speciaal vet voor remrevisie .
                            De 2 O ringen die je niet vind zijn deze die nog in je cilinder zitten denk ik . filmpje zal je duidelijkheid geven .

Ate Remcilinder montage pasta

Gek…alle setjes zijn anders dan wat ik nodig lijk te hebben…

ik heb 4 van die kleine dichtinkjes nodig, en de 2 dichtingen uit onderstaande foto heb ik bij demontage niet gevonden…
                              dus ik lijk andere remklauwen te hebben dan de standaard …very strange…

Kan iemand eens aanduiden hoe die gemonteerd zouden moeten worden ? zuigers zijn 48mm

ok bedankt alvast…Ook Alpo Parts kon niet alles leveren, enkel maar de uitwendige (zichtbare) onderdelen, dus ik neem de remklauw mee naar een degelijke autoshop om ‘on the spot’ te tonen wat ik nodig heb…wist niet dat dat kon, goede tip !

de zuigers zelf zijn 48mm en – in tegenstelling tot het uitzicht van de remklauwen – in super mooie staat…dus geen schuurwerk aan nodig (het mag al eens meevallen).

ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen van de werken, maar ‘t zal ten vroegste volgend weekend zijn helaas…dat verdoemde werk altijd in de week…(maar aan de andere kant…geen werk zou geen centjes zijn voor de Porsche…dus ja, ik ga niet klagen)

opletten met sommige remmenreinigers !!!
                                  een aantal ervan zijn kankerverwekkend https://www.oomt.nl/branche-start-campagne-tegen-kankerverwekkende-remmenreiniger/

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.