Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 665)
    • IMG_0230.jpg

      Komt uit originele brochure, hier wordt ook gesproken over kinderzitten.

        Die van mij heeft 2 veiligheidsgordels achteraan, komt meer voor op pvg bij porsche 1+1 zeker bij de 911 types. Is gewoon fout op PVG of dat ze in de tijd bij porsche verkeerde info hebben doorgegeven bij de homologatie. Ik weet niet waar ge gaat op de keuring maar ze zouden het toch ondertussen mogen weten 🙄

          Tip 1: leg de achterbank gewoon plat.
          Tip 2: vraag aan de bij voorkeur fors gebouwde keurder om eens achteraan te gaan zitten.
          😉

            Dus… vandaag een beetje liggen sleutelen. De smoorklepbehuizing los gemaakt en gereinigd. TPS sensor ook eens naderbij bekeken en op het eerste zicht werkte deze mechanisch goed, elektrisch weet ik niet. Stationairluchtregelaar (stappenmotor / ICV) niet los gehad aangezien deze zich dus onder het inlaatspruitstuk bevind en ik hieraan niet zomaar ongeïnformeerd aan durfde beginnen. 😳 Leidingen allemaal eens bekeken en nergens zie ik (haar)scheurtjes of leidingen die losgekomen zijn. Anyway, het boeltje terug netjes in elkaar gezet en terug gestart. Onmiddellijk na het starten viel hij dus weer uit. ruzie Opnieuw gestart en ongeveer een minuutje 1100 toeren aangehouden, gas los gelaten en eureka! hij bleef draaien. 😀 Maar op slechts 750 toeren. Maar genoeg om me vertrouwen te geven om er een ritje mee te gaan maken. Na een paar kilometer rijden bleef hij bij stilstaan mooi op 900 toeren stationair draaien dus eens hij warm is, is er geen probleem. :up: Tijdens het ritje besloten om ook maar direct naar de keuring te gaan. Technisch volledig goedgekeurd! :up: Maaaar… ik heb geen veiligheidsgordel op de achterbank aan de bestuurderskant (kwam ik vandaag ook pas achter omdat ik de gordels allemaal vast moest maken). Deze heeft er ook nooit gezeten want er is geen bevestiging te zien in het leer of stof. Aan de andere kant (achter passagierskant) heb ik wel een gordel. Hier is dus een hele heisa rond ontstaan want vanaf 1984 moet elke wagen een gordel hebben voor al zijn passagiers. Na nader onderzoek via mijn PVG nummer blijkt dat mijn wagen ingeschreven staat als 1+1 passagiers vooraan / 0 achteraan. Volgens de keuring mag ik dus geen achterbank hebben. :wtf: Dus OF achterbank moet eruit OF ik moet een 2de gordel monteren + een nieuw PVG nummer aanvragen bij Porsche. 😕 Nu vraag ik me dus wel af wat er gebeurd is met mijn wagen. Want bij mijn weten is geen enkele 924S leverbaar geweest zonder achterbank, maar blijkbaar wel zonder gordels aangezien er geen enkel montagepunt te zien is. Dus vanwaar die 1+1 / 0 set-up vandaan komt? En waarom de wagen tot nu toe elk jaar wél goedgekeurd is? 😐 Maar goed dat de mannen op de keuring super vriendelijk waren en mij en mijn wagen netjes behandeld hebben. 🙄 Je zag hem praktisch een erectie krijgen toen hij me zei dat hij me ging afkeuren. Vuil keuringtuig. 👿 Maar goed dat de stationschef toch nog enigszins menselijk, vriendelijk en behulpzaam was.

              +1 of zelfs haarbarstjes vertonen. (eigen ervaring, lang gezocht)

                Controleer eens uw onderdruk leidingen, die dunne plastic leidingen. Zeker die onder het inlaatspruitstuk loopt, durft al eens los komen.

                  [quote=”WES-RS” post=179847]Denk je bully? Want heb geen zin om het erger te maken door te rijden.

                  [/quote]Als ie daarvoor goed liep denk ik eerder aan wat vuil-aanslag.

                    Benzinedruk wordt niet geregeld door de pomp maar door de drukregelaars op de injectierail. Op het einde van de injectierail zit een schroefdop waar je na verwijdering een drukmeter op kunt aansluiten en weet je het zeker. Nu ja niet iedereen heeft die. Informeer eens op het porsche944 forum daar zitten wel enkele krakken, maar vergeet u niet eerst voor te stellen 😉

                      Denk je bully? Want heb geen zin om het erger te maken door te rijden.

                      Misschien moet ik eens de tijd nemen om automechanica te leren… 🙄

                        Wes voor je overal aan gaat zitten kl#ten zou ik er eerst een flink stuk mee gaan rijden. Wie weet is je probleem dan ook meteen weg.

                          Dat heb ik ook al gevonden Rodondo. :up: Maar ik ben meer op zoek naar een tutorial…
                          Wel zo handig als alles stap voor stap uitgelegd staat. 🙂

                            [quote=”WES-RS” post=179821]Dat was ook mijn allereerste gedacht, de stationair regelklep (=ICV).

                            Ik zal eens zoeken hoe ik deze kan reinigen. :up:[/quote]

                            Er zijn er die met remmenreiniger te werk gaan….

                              Dat was ook mijn allereerste gedacht, de stationair regelklep (=ICV).

                              Ik zal eens zoeken hoe ik deze kan reinigen. :up:

                                Misschien heeft die gewoon te lang stil gestaan en zit je stappenmotor vast (Idle Controle Valve )
                                Probeer er anders eens wat WD40 door te spuiten .

                                  Dus de motor mag niet uitvallen met een TPS sensor die kapot is?

                                  Ik meen ergens gelezen te hebben dat als een TPS sensor stuk is, er altijd half gas gegeven word (dus hoog toerental) omdat de sensor niet kan aangeven hoeveel benzine er werkelijk nodig is. Het half gas geven zorgt er dus voor dat de wagen niet stil kan vallen.

                                  Zit hier iets van waarheid in? :think:

                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.