Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 665)
    • Als je TPS-sensor losmaakt, zal hij (te snel) blijven lopen als die kapot is.

        Aangezien het een 924S is, is het eigenlijk een 944 type I, misschien ken je daar wel iets van? 🙄 😆

        Benzinedruk word geregeld door de pomp, en die is vorig jaar vervangen door een nieuwe. :up:
        De choke is automatisch.
        TPS sensor, smoorklep, vacuüm lek,… Dat zijn zo al wat dingen die in mijn hoofd schieten wat het misschien zou kunnen zijn.
        Op deze momenten wou ik dat ik er allemaal veel meer van kende… 🙁

          met mijn beperkte logica zou ik eerst de benzinedruk controleren. ik ken niet genoeg van de 924 om bijv te weten of de choke automatisch is? zo ja, dan kan ook daar het probleem zitten (en op nog vele andere plekken 😥 )

            Dit is dus geen goed idee… 🙄 😆

            OT: Als iemand van jullie handige Harry’s nog iets bedenkt wat het stil-val-probleem kan zijn, hoor ik het graag. 🙂

              Maar ook schoonmaakspullen kunnen siliconen bevatten. Als die niet grondig verwijderd worden voor het spuiten, kan je problemen krijgen. Spullen die je wagen even snel die bling-bling look geven zitten meestal vol met siliconen.

              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                ik denk vooral de sprays op basis van siliconen die we gebruiken als smeermiddel of om deurrubbers te behandelen. als er dan spuitwerk moet gebeuren in je deurkader krijg je visogen in het spuitwerk.

                  Wim zegt “Wij maken ook wel eens een fout, maar dat is dan meestal onbewust omdat er b.v met siliconen aan de auto is gewerkt, en dat is funest voor het spuitwerk, maar wordt dan opgelost.”

                  Oink, wat bedoel je Wim, schoonmaakspullen met siliconen?

                    Dat is net het probleem, dat gaat niet, ik moet constant gas geven anders valt hij stil.
                    En om hier uit de kelder te rijden ga ik 20 keer stilvallen voor ik buiten ben.
                    Aangezien ik niet juist weet wat er stuk is, ga ik dus ook niet zomaar wat doen om te testen.
                    Het moest maar eens erger worden of gevolgen hebben voor andere onderdelen… 😐

                      Is er mee te rijden?

                        Als het de TPS zou zijn, zou de wagen dan helemaal stilvallen?
                        En zou ik dit niet gemerkt hebben dat hij stuk aan het gaan was tijdens het rijden?

                        Zal eens opzoeken hoe ik de TPS-sensor kan nakijken.
                        Is dan een klusje voor morgen. 🙂

                          Dat stilvallen > TPS-sensor ok?

                            ‘T zal wss aan het leeftijdsverschil liggen, maar die smile van links tot rechts ben ik allang kwijt hoor. Ik start en vertrek, that’s it. Eigenlijk vind ik het wel spijtig…. maar het is niet anders. 😳

                              Das inderdaad klote Wes. :bounce:

                                Ja ik wil hem volledig origineel houden. 🙂 Er rijden al genoeg (enter dirty word here) 924’s rond. 👿

                                Ik heb hem de eerste keer al betaald. :bounce:
                                Hij is toen akkoord gegaan om ze gratis opnieuw te spuiten omdat ze gewoon niet goed gespoten waren.
                                Nu zijn ze opnieuw niet goed (naar mijn standaard).
                                Ik ga ze niet nog eens laten spuiten door hem want ik denk gewoon dat hij niet beter kan. 😐

                                *edit*

                                Dit is wat ik bedoel Wim, als jullie een fout maken (wat iedereen kan overkomen) lossen jullie het op.
                                Ik kan me niet voorstellen dat jullie iets maken, herstellen, spuiten,… met het idee: Het zal wel goed genoeg zijn.
                                En ik ga ervan uit dat dit wel gebeurd bij Smulders… 😕

                                Als jullie nu eens een 2de zaak zouden beginnen in Limburg, dan breng ik mijn velgen wel even tot bij jullie. 😉 :first:

                                Wim

                                  [quote=”WES-RS” post=179737]Daar heb ik alle begrip voor Wim, maar een beetje je best doen mag toch wel?
                                  Dat de kleur niet 100% gelijk te krijgen is, OK (ik ga ze nu toch zo laten).
                                  Maar spuitfouten of zwarte puntjes in de afwerking kan toch écht niet!? 😕 [/quote]

                                  Wij maken ook wel eens een fout, maar dat is dan meestal onbewust omdat er b.v met siliconen aan de auto is gewerkt, en dat is funest voor het spuitwerk, maar wordt dan opgelost.

                                  Maar als ik zie wat wij nu allemaal over moeten doen van mensen die eerst bij een ander geweest zijn, dan is dit werkelijk belachelijk dat ze het zo durven afleveren.
                                  En dat is in de auto branche echt vechten tegen de bierkaai om je te proberen te onderscheiden van de rest die zo snel geld willen opstrijken.
                                  Want de meeste (forummers neem dit niet verkeerd op) gaan toch voor de goedkopere garages of carrossiers.

                                  Even een klein voorbeeld van/over onderhoud: een klant komt met een auto bij ons en verteld dat zijn dif kapot is en de specialist dit wilt vervangen, en vraagt of wij ook eens willen kijken.
                                  Blijkt dat het geluid niet uit dif komt maar uit homokineten.
                                  Moet ik het verder nog toelichten. 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.