Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

• Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

-Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 665)
    • Top dat je het geheel zo origineel mogelijk wil houden.
      Je hebt hem betaald voor velgen met zwarte puntjes erin?
      Van mij had hij ze nogmaals mogen doen.

Daar heb ik alle begrip voor Wim, maar een beetje je best doen mag toch wel?
        Dat de kleur niet 100% gelijk te krijgen is, OK (ik ga ze nu toch zo laten).
        Maar spuitfouten of zwarte puntjes in de afwerking kan toch écht niet!? 😕
        En mij niet contacteren omdat mijn nummer kwijt is, en dan mijn banden kwijt zijn,… :wtf:

Ja Dirk, ik weet het. Ik zou vaker moeten rijden. 😳

[quote=”WES-RS” post=179728]

Hij blijft dus niet meer stationair draaien. Lijkt mij de stationair regelklep die vast zit door het lang stilstaan. Iemand die me zekerheid daarover kan geven?[/quote]

*porsche ‘s zijn niet gemaakt om stil te staan hé, je moet daar mee :driver: :driver: :driver:

Wim

Het is ook soms ook niet makkelijk hè Wes. 😉

Maar begrijp je frustratie als het weer niet goed is.

Lange tijd dat ik hier nog iets neergeschreven heb. 😳

Ondertussen zijn de velgen terug van Smulders en laat het me zo zeggen; hij kan beter patatten gaan planten of koeien gaan melken want van spuiten kent hij geen hol! :bounce: Wééral komt de kleur niet overeen (nochtans had hij de kleurcode én een centerkapje wat hij maar gewoon moest “lezen”. En wééral zitten er fouten in het spuitwerk; kleine zwarte puntjes. Wat dus 1,5 week moest duren om ze opnieuw te spuiten heeft uiteindelijk bijna 4 weken geduurd want hij was mijn gsm-nummer kwijt en kon me daardoor niet verwittigen dat ze klaar waren. 🙄 Dus ik stond daar mijn velgen in te laden, komen ze me ook nog vertellen dat ze de banden die erop lagen kwijt zijn. :bounce: Daar gingen ze me nog voor bellen als ze die vonden (wat ze ondertussen ook gedaan hebben). Maar nu kunnen ze op mij wachten hoor, ik ga niet direct de auto inspringen om ze te gaan halen. Laat ze maar een tijdje onder de voeten liggen van die onbekwame boer. 😈 Daar zien ze mij dus nooit of te nimmer meer terug!

Dus… vandaag wou ik naar de keuring gaan voor zondag mee te kunnen naar de shoot met sommigen van jullie. :drink: Stap ik in de wagen, wat automatisch een glimlach tot achter mijn oren teweeg brengt, start ik en BROEMMM, onmiddellijk start hij. 😀 Maaaar… zo snel als hij startte, viel hij ook weer stil. Opnieuw gestart, identiek hetzelfde. Opnieuw gestart en gas gegeven, toen bleef hij draaien. :up: Ik liet de gaspedaal los en toen viel hij weer stil. 😕 Hij blijft dus niet meer stationair draaien. Lijkt mij de stationair regelklep die vast zit door het lang stilstaan. Iemand die me zekerheid daarover kan geven?

Daar ga ik van uit ja…
                Op alle 3 de sets (degene onder de wagen, de 4x 7j’s en de 4x 6j’s) zat/zit er precies geen vernis, daarom dat de velgen ook verkleurd zijn in een licht gele tint. Smulders zelf zei ook dat de velgen zonder vernis waren en ik veronderstel toch dat hij er wel iets van kent? :engeltje:

Wes, dan ga je er vanuit dat de lak die op uw “oude” velgen zit, de originele is, of wat bedoel je ?
                  Ik herinner mij dat ik destijds de indruk had dat ze toch ooit ook herspoten waren.

😆

Dat is toch wel de bedoeling ja. 😉

Ben er vandaag ook achter gekomen dat blijkbaar de velgen origineel helemaal niet vernist zijn?
                    Aan het denken om ze nu ook zonder vernis te laten spuiten… :think:

zou je de deze er dan wel ondersteken? 😀

Dat waren die niet Igor. 🙂 De opgemaakte velgen hebben nog geen band gezien dus…
                        De award heb ik op mijn “versleten” velgen gewonnen… 😉

Ge hebt er niet bij gezegd dat het pertangs “award winning” velgen waren? :mrgreen:

Daarnet eindelijk bij Smulders geraakt om iets proberen te regelen voor de velgen… De beste man heeft zijn fout toegegeven en gaat ze dus opnieuw spuiten. :up: Hij probeerde er eerst nog wel onderuit te komen met “Als ze onder de wagen zitten zie je het niet meer.” Maar toen is zijn geweten en eergevoel ertussen gekomen denk ik want bijna onmiddellijk erna was hij akkoord om ze opnieuw te spuiten. 🙂 We hebben afgesproken dat wanneer ik de bestelde centerkapjes binnenkrijg van Rose Passion hij daar de kleur van gaat lezen om de juiste kleur te bekomen. Heb ik de centerkapjes nog steeds niet van Rose Passion vraag je je misschien af? Jawel… Maar ze hebben de verkeerde geleverd. 🙄 Wel een beetje teleurgesteld in de gang van zaken daar bij Rose Passion aangezien ik de verzendkosten om het pakket retour te zenden op mij moet gaan nemen. 😕 Bij mijn volgende bestelling bij hun moet ik dan wel geen verzendkosten te betalen maar ja, wie weet wanneer dat gaat zijn… shrug.gif

[quote=”993″ post=169225]Ik heb je niet meer gezien op de receptie…als kersvers lid was je meer dan welkom voor een drankje en lekkere hapjes[/quote]

Ik ben nog even gebleven op het plein zelf met terrum en Mickey die net aankwam. Iets daarna ben ik vertrokken aan de tocht terug naar Limburg. Moest ook nog wat aandacht geven aan de misses, ze kon wegens omstandigheden niet mee dus… 🙂 Ik was ook niet echt op de hoogte van de receptie. Volgende keer dus… 😉

Aan die bel word nog wel eens getrokken Patrick… 😉 :drink:

Ja Wes, ‘t minste dat je kan doen is eens aan de bel trekken (je weet wel, die bel die hier en daar aan de toog hangt)

Prachtige prijs Wes! :applaus:

Die rode hierboven is ook wel *luv

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.