Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

• Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

-Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 665)
    • Hm. Om er iets positiefs van te maken, hoe lang gaan ze ongeschonden blijven als je er mee gaat rijden? Kweet het is een half zachte poging om er iets positiefs van te maken :engeltje:

Net de velgen gaan ophalen bij Carrosserie Smulders in Peer en hmhm… 😕 Zal ik de foto’s eerst maar laten spreken?

IMG_0371.jpg

IMG_0372.jpg

IMG_0374.jpg

IMG_0375.jpg

IMG_0376.jpg

IMG_0377.jpg

1. ENORM veel kleurverschil met de oude velgen. Aan wat kan dit liggen?
        – verkeerde kleurcode doorgegeven?
        – de lak die hij heeft laten maken (hij heeft dus niet de opgegeven lak gebruikt, maar “dezelfde” kleur laten maken), is dit gebruikelijk?
        De oude velgen zijn licht grijs en de nieuwe zijn fel metallic grijs met een blauwe schijn.

2. De velgen zijn gestraald, volgens mij met kiezelstenen want ze staan vol putten. Lijkt mij dus alsof ze niet bijgewerkt zijn naderhand en maar gewoon gespoten…

3. Overal fouten in de lak. Vlekjes, zwarte puntjes, stofjes,…

PS: Al deze fouten op de foto’s (zijn er slechts een paar, een heel deel kreeg ik niet duidelijk op de foto) zijn allen op één en dezelfde velg! 😯

In mijn ogen is dit dus duidelijk een geval van “Het moet nie goe zijn, ast maar af is…”. 🙁
        Natuurlijk ben ik dan weer veel te goed en braaf, en heb de man gewoon betaald. :bounce:

Niet voor niets dat we het ‘projectjes’ noemen toch … :bounce:

Wim

:up: Wes, want inderdaad lees je meestal de negatieve reacties.

Ik lig er niet te hard van wakker want ben vanavond de P terug gaan halen bij de stoffeerder. De zetels zijn weer mooi en netjes. :up:
              Ik ben een zeer tevreden klant en kan Concept Leathers zeker bij iedereen aanraden. Snelle afspraak, goede en eerlijke prijs, snelle aflevering, ik werd op de hoogte gehouden,… Jawel, als het goed is mag het ook gezegd worden. 🙂

het was ik niet maar den andere, te gemakkelijk tegenwoordig of als hij dat niet doet doe ik het ook niet. Nieuwe trend vrees ik.

+1

Tja, als zo’n firma afhangt van anderen dan kunnen ze het makkelijk daarop steken. Niet fijn natuurlijk.

Da’s ook de reden waarom ik in mijn job (architect) niet graag werk met algemene aannemers : die werken altijd met onderaannemers en dan heb ik zelf niks meer in de hand wat timing en afspraken betreft.

Het is niet dat ik over mijn toeren ben of kwaad, ik ben gewoon teleurgesteld. Afspraak is afspraak. Of moet ik nu ook minder betalen dan we overeen gekomen zijn…? 🙄 Het ergste van alles is dan nog dat er zo’n onvriendelijk vrouwke mij daarvoor belde om te zeggen dat het dan niet voor vandaag ging zijn. Toen ik haar zei dat dat wel niet de afspraak was en nu heel mijn planning in duigen viel, kreeg ik te horen “Tja, daar kan ik ook niets aan doen he.” 😐 De schuld zou nu opeens bij de straler liggen, daar zijn ze vandaag pas klaar ipv gisteren. Nochtans heb ik vorige week maandag de velgen al gebracht en heb ik de week ervoor gevraagd of ik desnoods zelf iets moest doen (naar de straler brengen/halen, banden af laten halen,…) en dat was allemaal niet nodig. Ik moest ze maar gewoon brengen en dan kwam alles in orde. Niet dus… 🙄 Ik hoop dat hun werk beter is dan de afspraken die ze maken anders zal het er mooi uitzien. :think: En aangezien ze maar 24u hebben om de velgen bij te werken, grondlak spuiten, in kleur spuiten, vernissen… Ben ik er een beetje bang voor. 🙁

[quote=”kristof-vh” post=168141]Cool Down Weske, er zijn erger dingen in ‘t leven dan met ouwe velgen en banden te moeten rijden :relaxman:[/quote]
                        +1
                        Komt wel in orde, even geduld.
                        (Dju, dat laatste heb ik ook niet :wtf: )

Is dat ooit anders geweest in de autosector (en den bouw) dan ? Niet dat ik mij herinner…..

Langs de ene kant: cool down, langs de andere: een woord is een woord en dat is tegenwoordig niets waard.

Cool Down Weske, er zijn erger dingen in ‘t leven dan met ouwe velgen en banden te moeten rijden :relaxman:

Ik haat het als mensen hun afspraken niet nakomen. 👿

De velgen gaan dus niet klaar zijn vandaag (wat me wel uitdrukkelijk beloofd was omwille van mijn strakke planning) maar pas morgen in de late namiddag. Wat dus wil zeggen dat de banden er morgen niet opgelegd gaan kunnen worden en dit pas zaterdag kan gebeuren.

Ik had het kunnen weten, ergens moest er iets mislopen… 🙄

ik duim voor jou mee :up:

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.