Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

• Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

-Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 665)
    • Daarnet de P weg gebracht om de zetels te laten maken. Morgen mag ik hem al terug gaan halen. 🙂

Ook een mailtje gekregen dat de centerkapjes vandaag verzonden zijn.
      Ik hoop dat deze zeker tegen vrijdag hier zijn. *duim, duim* 🙄

:up:

Blijft inderdaad zonde dat er “schade” geweest is (vrouwen :bounce:). Maar alles is wel netjes hersteld geweest.
          Hier en daar zie je wel een iets dieper schuurkrasje maar welke auto van die leeftijd zit perfect in de lak? 😉
          Nog een paar kleine puntjes wil ik in orde hebben en dan is ze voor mij perfect!
          Maar alles op zijn tijd. Het is nu wel even goed geweest… 🙄

PS: Je updates aan de Cup mag je altijd posten hoor. 😉

En zoals je zelf ook wist, veel werk was er niet meer aan, alleen nog maar de puntjes op de “i” zetten. 🙂

Het mooie aan de auto is dat de eigenaar van wie ik hem kocht hem (haar ?) +/- half jaren ’90 heeft gekocht en in de loop van de jaren heeft in orde gezet (was naar het schijnt zelf carrossier) maar er dus nooit mee gereden heeft. Hij was pas terug ingeschreven een klein jaar voor ik hem kocht in 2011. Half jaren ’90 heb ik de auto te koop weten staan bij ons in de buurt, hij zag er toen niet zo netjes uit, met veel deuken op de hoeken en krassen her en der. De dochter van de garage waar hij toen te koop stond had er een tijd mee gereden en het niet bekrachtigde stuur had z’n tol geëist. Het was dan ook een aangename verrassing om diezelfde auto zoveel jaar later, netjes opgeknapt terug te koop te weten, op praktisch amper een paar kilometer van waar ik hem zoveel jaar eerder (heel lang) te koop had weten staan en waar hij toen uiteindelij kwerd gekocht door de man die de carrosserie heeft opgeknapt. Door het lange stilstaan was er mechanisch wel eea te doen, maar nu is het echt wel een topper geworden !
            Ik blijf zin hebben om terug een mooie 924 te zoeken voor “erbij”, ik blijf ze heel mooi vinden met hun slanke lijn, maar ik hou me (voorlopig) in, ik heb nog werk genoeg aan de 944 turbo cup.

super gedaan, met veel liefde en passie, :first: :respekt:

:applaus: bling bling *luv
                ik moet mijn madam ook eens naar daar brengen om te laten blinken 😆

Amai , een heel verschil ..hij is pressies opnieuw gespoten 😯 :applaus:

[quote=”steri2311″ post=167696]Daar kan ik voorlopig van dromen, ziet er goed uit Wes :up:[/quote]
                    Komt goed hoor, nog even en de jouwe blinkt even hard. 😉

[quote=”Ghost” post=167757]Zeer mooi, mooie kleur, daar zou een oranje forum lanyard nogal in opvallen :wink:[/quote]
                    Weet ik. 😳 Moet er eens werk van maken om er één te bekomen. :up:

[quote=”Polanski” post=167758]Knap gedaan! Tot… ;)[/quote]
                    Tot P-days aanstaande weekend? :drink:

[quote=”kristof-vh” post=167762]Verdorie, waarom heb ik dat otoke ooit verkocht :bounce: ?? KNAP :up:[/quote]
                    Berouw komt na de zonde… :engeltje: Als het een troost kan zijn, ze is in goede handen. 😉
                    En zoals je zelf ook wist, veel werk was er niet meer aan, alleen nog maar de puntjes op de “i” zetten. 🙂

Verdorie, waarom heb ik dat otoke ooit verkocht :bounce: ?? KNAP :up:

Knap gedaan!
                        Tot… 😉

Zeer mooi, mooie kleur, daar zou een oranje forum lanyard nogal in opvallen 😉

:first: *porsche *luv

:wtf: :respect2: :applaus:

Daar kan ik voorlopig van dromen, ziet er goed uit Wes :up:

Bedankt Dirk. 🙂
                                  De kleur is Kopenhagenblau en is idd Uni. :up:

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.