Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

• Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

-Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 665)
    • :mrgreen: Breek me de mond niet open, Wes. :sarcastisch

Bedankt voor de link R, maar vind er niet zo mijn smaak tussen. 😳

Vandaag mijn pakje van Rose Passion aangekomen. :mrgreen:
        Om Hannibal Smith te quoten: I love it when a plan comes together… :coolness:

Het enige wat me nu nog in de weg staat om tegen P-days mooie velgen te hebben zijn de centerkapjes… 🙁

Gisteren de velgen binnengebracht en vandaag zijn de bandjes geleverd. :happydance:

Wat mij verbaasde is dat de banden DOT 0514 zijn. ECHT nieuw dus. :first:
            Zeer tevreden klant van POPGOM. Thanks Rodondo. 😉

ik sta er ook elke keer van te kijken hoeveel mensen hier alles weten, top gewoon :first:

Die deepee weet en vind toch ook alles he…! :respect2:

volgens het www zou porsche zelf Glasurit Diamantsilber Metallic code 61M gebruiken
                  en een alternatief zou L980 van BASF zijn.

De spuiter kan ook de kleur “lezen” en dan gaat de kleur ook ongeveer wel juist zijn.
                    Maar moest ik de kleurcode weten is het natuurlijk helemaal juist. 😉

😳
                      Heb mijn wintervelgen gewoon “zilver” laten spuiten. EN het lijkt erop.

BILD1620.jpg

Bridgestone Blizzak LM32 winterbanden 195/65 R15 89H (dus met een 210 klever op het stuur), een goede tweede in alle testen, ex aequo met verschillende andere A-merken:

BILD1621.jpg

Ik dacht de jaren 60-70-80 Glazurit lak voor het koetswerk maar de velgen weet ik niet

Zover was ik ook al. 😆

Heb wel ergens gelezen dat Wurth vroeger een grijze lak zou leveren aan Porsche, Mercedes, BMW, Volkswagen voor velgen.
                          Maar vind hier nergens geen harde bewijzen van terug… :think:

Die weet ik ook niet, wel dat ze zilver waren.

En we blijven bezig… 🙄

Net op Rose Passion het volgende besteld:

– Opbergvakje (ipv een radio, luister te graag naar de 2500cc onder de kap. :music:)
                              – 2x pakking vooraan deurhandgreep (droogtescheurtjes)
                              – 2x pakking achteraan deurhandgreep (idem als hierboven)
                              – 20 zwarte wielbouten

Ondertussen nog steeds geen info gevonden over de Teledial kleurcode… 😕

Net terug van de wagen naar Olivier te brengen (+ een vluggertje Oostende).
                                Deed wel vreemd om haar zomaar achter te laten. Maar ze is in goede handen, daar twijfel ik geen seconde aan. 🙂

Op de heenweg nog een goedkeuring gekregen van een Duitse 991. :up:

Zoiets ja Hendrik. :mrgreen: 😉

Heeft er iemand een idee wat de kleurcode is voor de Teledials?

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.