Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

• Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

-Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 665)
    • Bedankt eum… Patricks…? Patricken…? 😐 :mrgreen:

Wes, voor banden moet je eens kijken op autoreifen.ag
        Ik heb er vorige week besteld voor de DD van mijn madam.
        Levering naar België kost 18 EUR.

PB

Toch nog eentje gevonden. :mrgreen:

@RODONDO: Ik ga wel naar de Brico… 😐

Vandaag nog eens een hele rit gemaakt met de P. Was sinds 12 januari geleden! 😯
            Wat blijft het toch een heerlijke ervaring, iedere keer weer… *luv

Ben dus een hele rit gaan rijden voor het volgende:
            Om een afspraak te gaan maken voor mijn zetels te laten herstellen. Normaal gezien kon het pas ten vroegste 10 mei maar omdat het dan P-days is wou hij me er op 8 mei wel tussen wringen. Tot nu toe ben ik dus al tevreden van zijn “werk”. 😀
            Beide zitvlakken van de voorste zetels gaan hersteld worden + de naden die nog niet gescheurd zijn ook al preventief herstellen. Ik houd jullie op de hoogte van het resultaat. 🙂 Met of zonder foto’s? :mrgreen:

Ook prijs gaan vragen voor mijn velgen te laten herstellen en spuiten. Ik moet hem morgen even bellen voor akkoord en ik hoop ook deze nog voor P-days klaar te krijgen.

Bij mijn garagist geweest omdat de lambdasonde van de Sub stuk is en van de gelegenheid gebruik gemaakt om achter nieuwe banden te vragen. Degene die ik wou kon hij niet aan komen maar natuurlijk wel aan andere. Maar zonder review koop ik geen banden. Er is genoeg troep op de markt… 😐 Dus voor banden zoek ik nog even verder. Ook deze hoop ik voor P-days te hebben aangezien ik geen oude banden op mijn “nieuwe” velgen wil leggen.

Er staan dus weer heel wat plannen last minute in het verschiet. Dus heren, brand een kaarsje voor mij. 😉 :mrgreen:

Wasbenzine is mss ook een optie, doe je nooit kwaad mee 🙂

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Heel simpel synthetisch thinner, wel voorzichtig te werk gaan, daarna inspuiten met siliconen spray.

Een gat in uw cultuur Wes 😉

Zaaageuh? Wat zaaageuh…? 😐 :mrgreen:

Waar is die “vind ik leuk” knop? 😉

:up: vergeet uw zaagskeuh niet dan !

HG zat al in mijn hoofd Rodondo. 😉
                        Hiervoor ga ik eens naar de Gamma, daar hebben ze de hele HG lijn. :up:

Je vindt wel op www waarmee je zeker niet mee moet proberen de lijmresten te verwijderen…. waarmee wel kan dan ook geen probleem zijn zeker ? :mrgreen: In het gamma van HG zit een milde lijmrest verwijderaar.

Zo’n grote velg onder ne buxus valt wel redelijk op, dus ja, snel gevonden. 😉 😆

Volgens het www is aceton op rubber een grote “NO-NO”.
                              Aceton smelt bijna alles wat niet metaal is, ook al vervliegt het zo snel. 😕

Smulders ken ik, maar of zij ook velgen herstellen en banden afnemen en dergelijke, weet ik niet… :think:

😆 had je ze snel gevonden in den hof?
                                ik gebruik nog al eens aceton om lijm te verwijderen daar het snel vervliegt en niet zo diep kan intrekken maar op rubber heb ik het nog niet gedaan.
                                test eens op de oude rubbers.
                                velgen heb ik al veel goed gehoord van Carrosserie Smulders BVBA te Peer
                                :drink:

Bedankt mijnheer de paashaas om 4 velgen in mijne hof te verstoppen. :first:

Jawel, na een lange zoektocht 4 Teledials gevonden in de 6j maat. *vreugdedansje* :relaxman:
                                  Nu zo snel mogelijk binnenbrengen ergens om op te maken die ze in de originele kleur kan zetten
                                  (iemand een goed adres hiervoor regio noord Limburg?).
                                  Banden kunnen nu ook besteld gaan worden bij mijn garagist. :up:

En wat lag er nog in mijne hof?

Een setje deurrubbers. Nog in mooie ongescheurde staat.
                                  Zitten wel nog wat lijmresten op maar die krijg ik er nog wel af met het één of ander productje (tips?)…
                                  Perfect zijn ze niet maar ze zijn door mij gezien en goedgekeurd en dat is nog strenger als TUV en GOCA samen. :mrgreen:

Wat een mooi Pasen dit jaar. 😀

15 reacties aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.