Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 665)
    • Ondertussen nog steeds op zoek naar de 2 of 4 15″ 6j ET52 Teledials.
      Blijkbaar heeft niemand deze liggen en degene die ze wel heeft, denkt dat ze van goud zijn. 🙄

      Ook op zoek gegaan naar 4 nieuwe banden en denk dat het deze gaan worden: Goodyear EXCELLENCE 195/65 R15 91V N0
      Lees er alleen maar goede dingen over. Goede prijs, goed merk + de N0 codering. :up:
      En aangezien er niet veel keuze is in de 195/65/15 maat, toch niet iets of wat sportief (ECO banden genoeg)
      lijkt me dit wel een goede keuze.

      Dus… Snel ergens die Teledials vinden, laten opmaken, nieuwe bandjes eromheen = blingbling op Porschedays. 8)

        [quote=”WES-RS” post=158478]Staat inderdaad niet slecht python, heb ook lang getwijfeld over zo’n setje (6j voor en 8j achter, zou zonder problemen passen)
        maar uiteindelijk niet gedaan omdat het toch niet origineel is. 🙂

        Rodondo: Need a bumpersticker with that opinion? :sarcastisch

        [/quote]

        :mrgreen:

          Bwaah , oke misschien niet helemaal correct als je wil ziften maar ik merk dat ge dit type velgen wel eens voor weinig tegen komt en zolang je de originele velgen bijhoud zijn ze zo terug gewisseld . :coolness:

          Een setje voor door de week en een setje voor de weekends he! :sleep:

            Staat inderdaad niet slecht python, heb ook lang getwijfeld over zo’n setje (6j voor en 8j achter, zou zonder problemen passen)
            maar uiteindelijk niet gedaan omdat het toch niet origineel is. 🙂

            Rodondo: Need a bumpersticker with that opinion? :sarcastisch

            bumpersticker.jpg

              :sarcastisch

              Attachments:
              • al_draagt_een_aap.jpg

                964 velgen past op alles wat 944 onderstel heeft. Zilveren gezien op een omgebouwde 924, heel mooi, maar geen foto genomen. 😳

                  Dan kan je die van de vroegere 964 monteren: 6Jx16 ET52,3 (96436211201) met 205/55VR16

                    K’vin het nochtans nog niet slecht staan ! :up:

                      Volgens PET niet, wel op 944

                        En deze velgen ?
                        Hebben die standaard ook onder de 924 gezeten ?

                          Bedankt Hendrik. :up:

                          Ik wou sowieso niet breder gaan vooraan want zonder stuurbekrachtiging is het op lage snelheid (parkeren) al zwaar genoeg. 🙂

                          Nu nog een leuk bandje vinden in die maat… :think:

                            Ik heb de oorspronkelijke Fahrzeugbrief nog.
                            Zum Glück! De Nederlandse papieren zijn ingehouden.

                            Het betreft Betriebserlaubnis D989 mit Nachtrag IV van 05-06-87; Dus de 924S gebouwd in de tweede helft van 1987 voor het allerlaatste modeljaar 1988.

                            Er moeten overal dezelfde banden op, behalve natuurlijk het “stalen opvouw-noodreservewiel” 😉 hihi. De achterste staan dan wat breder op de 7J velg, je merkt het misschien wel onbewust, zelfs als je het niet weet.
                            De voorgeschreven banden zijn vier dezelfde

                            ofwel:
                            vooras én achteras 195/65VR15, op velg 6J vooraan en achteraan naar keuze velg 6J of 7J;

                            ofwel:
                            205/55VR16 voor én achter, op velg 6J vooraan en achteraan naar keuze velg 6J of 7J;

                            De mijne is uitgeleverd met 6J velgen voor, 7J achter en 195/65 radiaalbanden (“VR” in 1988), die naar mijn bescheiden mening een 924 nodig heeft. Dat mogen vandaag ballonbanden zijn, in 1988 waren ze “brede banden” en vooral, ze geven wel betere wegligging.

                              In het boek over de 911 van Peter Morgan wordt vermeld dat de 2.7 RS destijds in ’73 de eerste auto was die goedgekeurd werd met verschillende bandenmaat voor en achter.
                              Gewoon ter info, maar dat wil m.i wel zeggen dat de fabrikant zulks moet voorzien in zijn homologatie.

                                Dat is ’em! :happydance:

                                  net te laat 😀

                                15 reacties aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.