Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

    Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

    -Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

    Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 665)
    • Deze heb ik van de bibliotheek

      9038906919.jpg

        Het is deze:

        PM.jpg

        Is in het Nederlands. :up:

        Is wel niet meer nieuw te krijgen, enkel tweedehands. Dus goed zoeken is de boodschap. 😉

          Of het is deze die ge bedoelt misschien, want die heeft meerdere boeken.

            Dan moet ge zeker deze hebben:

            71t0S0GArLL._SL1500_.jpg

            Enig nadeel enkel duitstalig, tenzij ge perfect duits kunt lezen. Engels lees ik vlot maar duits pfff

              Bibliotheek? Bestaat zoiets nog? 🙄 😆

              Is toch wel een héél interessant boek wat je eigenlijk wel zou moeten hebben als Transaxle eigenaar.
              Heb er enorm veel in gelezen en nog meer uit geleerd. 🙂

              Heb vandaag ook “ontdekt” dat mijn 924S nummer 547 is die van de band gekomen is.
              Nutteloos feit, ik weet het. 😐 Maar ik dacht, ik deel het even… :mrgreen:

                Haha die boek heb ik net vandaag in de bibliotheek gehaald 😀

                  Thanks Steri. :up:

                  Je bespaart mij de rest te lezen van het 924S hoofdstuk in de Peter Morgan Transaxle-bijbel. 😀

                    Deze zogenaamde “Le Mans” wijkt af van de normale ‘S’ door de speciale grijze bekleding. Bij de witte was die bekleding voorzien van een okergele krijtstreep, bij de zwarte van een turkoois krijtstreep. Andere aanpassingen waren onder meer een dikke stabilisator voor en achter, verlaagd onderstel, Turbo-stoelen, elektrisch bediende ramen en spiegels, Targadak en iets bredere achterwielen met overigens wel dezelfde bandenmaat als voor. Qua uiterlijk hadden de Britse versies met het stuur rechts Le Mans-striping op de flanken (okergeel bij de witte, turkoois bij de zwarte) en sommige telefoonwielen in koetswerkkleur met oker of turkoois accenten.

                    Even opgezocht op wiki voor en achter zelfde bandenmaat maar achter alleen bredere velg.

                      deepee: 16j was enkel in optie (gullideckel van 928) 6j rondom. De 15j (teledial) was standaard 6j rondom.
                      In optie was ook 15j, 6j voor en 7j achter te verkrijgen (optiecode M396).
                      Maar of op de 7j ook een bredere bandenmaat lag, weet ik niet. 😕

                      Als er nergens vermeld staat dat achter een bredere band mag dan voor, dan keuren ze bij mijn weten wél af.
                      Dat was ook de reden waarom ik vroeger met mijn Corsa niet door de keuring kon geraken (voor: 7,5j 195/40 achter: 9j 215/35).
                      Hoewel ik de bandenmaat wel mocht hebben, mocht de combinatie dus niet.

                      Kristof: De reden dat er tuning op je keuringspapier staat kan zijn omwille van een afwijkende bandenmaat.
                      Dus wel een legale maat (anders is het sowieso afkeur) maar een maat die niet op je gelijkvormigheidsattest staat.

                        Kan wel zijn dat ze er een opmerking op geven, maar afkeuren ?
                        Bij mijn 944 turbo cup staan de velgen vermeld als tuning : zijn 8j + 9J fuchsen, terwijl standaard op een turbo 7J + 8J ligt.

                          yep: 205 55 16 rondom op voorschrift van Ferres Fabrik

                          Attachments:
                          • 16inch924.jpg

                            Misschien kan Hendrik op deze zaak wat licht schijnen?
                            Aangezien hij ook 6j en 7j heeft.

                            Het was allesinds niet mijn bedoeling om op de 7j’s dezelfde maat banden te leggen. 😳

                            PB

                              Zolang de bandenmaten gelijk zijn, zullen ze het niet zien. 😉

                                Ja, enkel wanneer je verschillende bandenmaat voor en achter hebt en dit niet op het PVG staat dan heb je een probleem.
                                Maakt dit dan zoveel verschil 7j t.o.v. 6j achter?

                                  Wes, ben jij er zeker van dat je met verschillende velg breedtes op een 924S door de keuring geraakt ?

                                15 reacties aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.