Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

• Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

-Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 665)
    • :up:

:driver: :driver: :driver: , that’s the spirit !

0

:up:

:driver: :driver: :driver: , that’s the spirit !

0

Het niet starten lag aan de snelheidsensor. Misschien beter bekend als Hallsensor?

Het olielek is hersteld, nazicht is gegeven en onderhoud. :up:

Wat nog niet gebeurd is, is de versnellingsbak. Dit probleem zou de hoofdlager zijn, en om dit op te lossen zou het nog makkelijk een maand kunnen duren voordat ik de wagen terug had. Nicolas heeft me echter wel gezegd dat het geen kwaad kan om hiermee verder te rijden aangezien het nog niet zo erg klonk als ik had laten overkomen. Maar, aangezien ik dit toch zo snel mogelijk wil laten herstellen, zal dat deze winter of begin volgend jaar gebeuren (in de winterperiode kan ik haar makkelijk een maandje missen). Nu is het rijden nondedju! :mrgreen: :driver:

0

Het niet starten lag aan de snelheidsensor. Misschien beter bekend als Hallsensor?

Het olielek is hersteld, nazicht is gegeven en onderhoud. :up:

Wat nog niet gebeurd is, is de versnellingsbak. Dit probleem zou de hoofdlager zijn, en om dit op te lossen zou het nog makkelijk een maand kunnen duren voordat ik de wagen terug had. Nicolas heeft me echter wel gezegd dat het geen kwaad kan om hiermee verder te rijden aangezien het nog niet zo erg klonk als ik had laten overkomen. Maar, aangezien ik dit toch zo snel mogelijk wil laten herstellen, zal dat deze winter of begin volgend jaar gebeuren (in de winterperiode kan ik haar makkelijk een maandje missen). Nu is het rijden nondedju! :mrgreen: :driver:

0

toch benieuwd welk onderdeel gezorgd heeft voor die talloze weigeringen … wedden dat je de :mrgreen: niet van je gezicht kan vegen vanaf de eerste meters die je weer kan :driver:

0

toch benieuwd welk onderdeel gezorgd heeft voor die talloze weigeringen … wedden dat je de :mrgreen: niet van je gezicht kan vegen vanaf de eerste meters die je weer kan :driver:

0

Morgenmiddag is het dan zover, ik word weer herenigd met mijn geliefde. 🙂

Ze staat al op me te wachten, klaar om buiten te rijden…

Haveaniceweekendall.jpg

0

Die belofte wordt zeker gehouden deepee. 😉

0

[hide]komt allemaal goed. autorijden met een bovengemiddeld fun-gehalte kost wat, maar je krijgt er dan ook veel voor terug.
                      en straks zeker zorgen dat hij blijft bollen want je hebt een belofte open staan tegen midden september.[/hide]

0

Jazeker Igor. 🙂

Het niet starten wordt opgelost, nieuwe pakking voor een klein olielekje (van te lang stilstaan vermoed ik), en de versnellingsbak wordt nagekeken en hersteld. Uiteraard daarbij een onderhoud en algemeen nazicht aangezien hij toch daar is.

Is inderdaad te lang geleden. 🙂

Maar komt helemaal goed, als mijn job het toelaat zal ik zeker van de partij zijn. Dan kan ik meepraten over mezelf. Lol. :-p

0

Blijkbaar is de WES zijn 924 in diverse groepjes besproken.
                          Tja hoe gaat dat, je ben in Limburg en dan worden de Limburgers paraat verwacht.
                          Zal voor een volgende keer zijn hé WES.
                          Is alweer te lang geleden dat we elkaar zagen.

0

Gaat weer genezen terugkomen. 🙂

0

Awkward.jpg

Heren, jullie zetten me in een situatie waarin ik niet weet of ik mij geflatteerd moet voelen of mij moet schamen. Lol. :-p

0

Ik kan officieel attesteren dat er over wes-rs en zijn 924 is gepraat !

0

Ik weet het deepee, maar hoe gaan zo’n dingen. 🙂 Je wilt het zelf oplossen, je wacht tot je tijd hebt om eraan te beginnen, je vindt het probleem niet, weer dingen opzoeken, weer wachten tot je ergens tijd vindt,… Dan zijn de wintermaanden nog geweest, rijden doe ik dan toch niet dus wordt het een beetje op de achtergrond geschoven want prioriteit heeft het niet dan. Je hoort het, ik heb genoeg excuses om het voor mezelf goed te praten. :-p

Anyway, nu wordt het opgelost en komt alles in de pocket.
                                  Of komt alles uit de pocket… want ik verwacht me wel een heuse rekening! 🙂

Aaaah, vandaar dat mijn oren begonnen fluiten. Er werd over mij gepraat. 😉

0
                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.