Het 924S verhaal…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 924 Het 924S verhaal…

• Maker
    Discussie
  • Vandaag de (reserve)sleutels gaan halen bij Kristof. :relaxman: Voelt echt vreemd zo P sleutels in mijn handen, waarschijnlijk omdat het mijn droom is die eindelijk in vervulling gaat. 😀 Alle facturen meegekregen van de onderdelen die Kristof zelf al vervangen heeft + een leuk Duits magazine uit ’88 waar de 924S en de 944 eens met elkaar vergeleken worden. Nogmaals bedankt Kristof, is echt super! :up:

Vandaag dan ook maar naar Patrick 911 Motors geweest ( Na een hele zoektocht van bijna 1,5u! Op zijn site staat een oud adres, 1207 heeft een oud adres, eigenaar + klant van een tankstation in de buurt hadden nog nooit van hem gehoord dus stuurde mij naar een andere garage om daar info te gaan vragen. Daar kende ze hem wel van op zijn oud adres maar wisten niet waar hij nu zat. Uiteindelijk contact met Patrick gehad en bleek dat hij nog geen 2km van dat tankstation af zat. :bounce: Ik was voor vandaag nog nooit in Zoersel geweest, maar heb het nu wel volledig gezien. 🙄 ) Eens op het juiste adres aangekomen, hebben Patrick en ik even snel de punten overlopen die gedaan moesten worden alvorens naar de keuring gegaan kon worden.

-Nieuwe remleidingen voor + achter.
    -Nieuwe remolie.
    -Nieuwe versnellingsbakolie.
    -Pinkerhendel word nagekeken (slaat niet meer automatisch af).
    -Grootlicht werkt niet meer (waarschijnlijk door defekte pinkerhendel).
    -Riemen worden nog eens gecontroleerd en bijgespannen indien nodig.
    -Algemene controle voor keuringsklaar te zijn.

Maandag gaat Patrick de wagen halen bij Kristof, echter kon hij volgende week nog niet aan de werken beginnen wegens te druk. Werken beginnen pas in de week van 6 mei. Dus wachten… 🙁 Wel een beetje een wrang gevoel, ik heb de wagen gekocht, zelf nog niet mee gereden, maar moet hem nu al in vreemde handen toevertrouwen. 😕 Ach, zal wel allemaal goed verlopen. Ik hoop gewoon dat ze op tijd klaar gaat zijn voor Porschedays, want daar wil ik toch écht wel aanwezig zijn! 😀

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 665)
    • Ik weet het Dirk, ik ben wat te druk bezig met andere zaken waardoor ik mijn forumvrienden al eens durf te vergeten. *oops* *blush*

Jazeker, binnenkort rijdt ie weer lekker rond. 😀 Dan alleen nog naar de keuring (hatelijkste tijd van het jaar) en nog achter mijn gelijkvormigheidsattest duplicaat aangaan bij Porsche. Of best mijn COC eerst aanvragen voor ik naar de keuring ga… 🙂

Grappig dat je over stof begint Dirk.

IMG-20150620-WA0000.jpg

Zo staat ie nu bij PR911. Je ziet de handafdrukken in het stof staan, zo erg is het. 🙁 Ik zou hem eigenlijk een mooie binnencover moeten zorgen, maar tot op heden heb ik nog geen deftige gevonden.

0

[hide]je hebt volgens mij de enige juiste beslissing genomen Wes, alleen wat lang gewacht om de knoop door te hakken. we hebben je vandaag gemist op de koffie ! het is alsof je ons gehoord hebt vandaag want jouw 924 is daarstraks op de C&C nog even aangehaald.[/hide]

0

Inderdaad goed nieuws Wes !
          Blij nog eens iets van je te horen.
          Binnenkort snort ie dus weer vrolijk over de Vlaamsche wegen 😉
          Diene Porsche is toch veel te mooi om in een kelder stof staan te vergaren 🙁

0

Goed nieuws: binnenkort kan ik weer met mijn geliefde P rondrijden! 🙂

Ze is gisteren opgehaald en staat nu bij Porsche Rescue 911. Het liefst had ik het zelf opgelost maar tijdsgebrek en niet de geschikte ruimte om te werken hebben voor deze beslissing gezorgd. Nu ja, zolang het resultaat maar hetzelfde is. 😉

IMG_20150620_081733.jpg

0

Waar is de tijd heen dat het nog simpel was , ne carburator en een paar contactpuntjes …Pffff 😉

0
              Wim

Oké, en bedankt python.
                Zit ook nog niet zolang in het waterwereldje (oops)

0

Ja klopt maar die hebben het al een nieuwer injectie systeem met AFM en elektrisch aangestuurde injectoren .

De gewone 2.0l 924 motors die hebben nog wel het oudere CIS (K jetronic) met WUR en luchtweger 😉

0
                  Wim

Maar dat is toch dezelfde motor als de 944 type1 achtklepper.

0

Goede tip Wim maar een 924S heeft geen WUR 😉
                      Je hebt hem waarschijnlijk verward met de gewone 924.
                      @wes
                      Je zou eerst moet kunnen uitmaken of het een ontsteking hetzij benzine probleem is.
                      Je zou bv. er eens een bougie kunnen uithalen en tegen de massa leggen ,iemand laten starten en kijken of er ontsteking is .
                      In de eerste seconde als je start moet de toerenteller een minuscuul sprongetje naar omhoog doen dit geeft aan dat de speedsensor zijn werk doet .
                      Claks Garage is best een vrij nuttige site om info over de 944 motor .

0

goede tip Wim, maar remmenreiniger is een agressief spul (perchloorethyleen heeft een sterk ontvettende eigenschap en wordt daarvoor in de droogkuis gebruikt, maar het tast rubber, pvc en plastics aan …). er bestaan in de vakhandel ook spuitbussen om elektrische onderdelen te reinigen zoals deze bijv. en de werkwijze blijft natuurlijk dezelfde …

0
                        Wim

Er is nog een ding niet vernoemd en dat is de wur
                          Haal die er eens af en kijk of de Bi-metalen strip werkt met spanning erop.
                          Als dat werkt blaas dan eens op de aanvoer opening en kijk of dat makkelijk gaat, gaat dit moeilijk dan er flink wat reinigingsmiddel inspuiten, remmen reiniger of zoiets.
                          Dan even laten liggen om te weken en eventueel herhalen.
                          Dan daarna goed doorblazen met perslucht zodat alle vuil eruit kan, en dan nog een bazen met de mond.
                          Gaat dit nu makkelijker is je probleem waarschijnlijk opgelost.

0

Ja, door te overbruggen. Werkte goed. 🙂

Ale, nog meer elektronica om te controleren. En laat dat nu net datgene zijn waar ik het allerminste vanaf ken.

0

Wes ,
                              Het DME relais heb je gecontroleerd met deze te overbruggen ?
                              Het contactslot (massa) zoals hier al een paar keer is aangehaald is zeer goed mogelijk maar ook de speed en reference sensors die achteraan het blok zitten.
                              De goede afstelling ervan is cruciaal en de meeste problemen beginnen na een langere stilstand , het vliegwiel word wat roestig en de sensors kunnen hun signaal niet meer oppikken.

0

Het was een paar weken geleden dat ik hier nog geweest was. Met al die “problemen” tijdens de werken aan het forum heb ik me even op de achtergrond gehouden tot alles weer op wieltjes liep. 🙂

Dus… Ondertussen nog niet veel tijd gehad om aan de P te werken, staat dus nog steeds stof te vangen in de kelder. 🙁
                                Wel heb ik al eens gekeken naar de DME relais en die werkt gewoon. Het probleem zit dus elders…
                                Waar? Dat is een goede vraag… 🙂

Het is ondertussen lente… het zonnetje begint weer te schijnen,.. ik wil rijden!

0

Deze nummers vind ik nergens terug voor de 924S dus ik denk dat het anders is bij de 944S2. 🙂

0
                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 665)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.