Het begint weer…

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Het begint weer…

  • Maker
    Discussie
  • Inderdaad….het begint weer.
    Blijkbaar komt het alle drie jaar terug….de kriebels.
    Op het moment heb ik een nogal saaie DD voor het dagdagelijkse vervoer en enkele geweldige bolides om af en toe mee op de bochtige weggetjes te gaan scheuren. Heel plezant….af en toe.
    Ik ben nu echter tot de jaren van verstand gekomen:engeltje: :engeltje: en heb samen met totmbo beslist om de rollen eens om te keren.
    Heel de week dagdagelijks met een plezant scheurijzer en dan af en toe, als het niet anders kan,schoonouders wegdoen en met remorqske naar containerpark. Ok, Ok… Schoonmoeder moet dan niet persé mee:happy: :applaus:

    Wat is nu het plan…alles verkopen en en oud camionnetje aanschaffen, en dan op zoek naar een modern scheurijzer met een aannemelijk fiscaal te betalen bedrag aan vadertje staat.
    Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de PDK versie van de nieuwe 718 Boxster.
    Tot zover het plan.
    Er staan er ondertussen reeds zoveel te koop op de bekende autosites dat het moeilijk kiezen wordt.
    Waar ik echter geen kaas van gegeten heb is de massa aan afkortingen die tegenwoordig gebruikt wordt om de nodige en onnodige electronische hulpmiddelen aan te duiden die het autorijden wat aangenamer, zo niet makkelijker maken.
    Uiteindelijk heb ik de vertalingen ervan wel al gevonden, maar wat is nu noodzakelijk en wat niet.

    De vraag die ik mij nu stel is…welke afkortingen moet ik persé aan de optielijst toevoegen en welke niet.
    Ik weet dus echt wel wat ik wil, maar begrijp niet echt wat de knopjes die je op het dashboard vind dan werkelijk doen.

    Bv…Soms zie ik op de middenconsole een knopje met het opschrift ‘Sport’. Ik begrijp dat dat het knopje voor het PASM systeem is…maar wat doet het…
    En waarvoor diend dan het ronde knopje in het stuur met de verschillende sport standen.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 88)
    • Toch niet

        En waarschijnlijk is het zo dat die PASM knop automatisch mee geactiveerd wordt wanneer je op de sportknop drukt.

          Het dempertje he…

            Ik denk dat ik een mooie gevonden heb en ga er morgen naar kijken.
            Nu heb ik daar nog een vraag over.
            Op de middenconsole staan dus onder de PDK schakelhendel 6 knopjes.
            Langs de rechterkant staan er drie onder elkaar zijnde de spoilerknop, de dubbele uitlaat ( ik vermoed dus de sportuitlaat) en de Start-Stop.
            Langs de linkerkant staan er ook drie onder elkaar met volgende symbolen
            Sport
            Een schokdempertje
            Een Sliplent Autotheorie
            Wat bediend nu het PASM ….De sportknop of het dempertje

            123

              [quote=”Yellow Submarine” post=271830]
              PTV is ook te overwegen, staat voor Porsche Torque Vectoring. Remt selectief een wiel af om de auto sneller de bocht te laten maken, of toch met meer grip.
              .[/quote]

              PTV is echt wel een track item hoor, als je op de openbare weg al rondrijd met werkende PTV, ben je echt nie gezond bezig.
              Bovendien verslijt het remblokjes en schijven op sneltempo.. Op track is dat al een geaccepteerd feit.
              maar als je dat op je daily hebt, kun je maar beter zelf leren hoe je blokjes tijdig vervangt want de Porsche Tax is navenant duur.

                Bedankt Yellow, maar een cayman is geen boxster hé

                    718 – Spyder is nog mooier hé
                    Boxster Standaard wit met zwart leder interieur en zwarte lichten – [b]check
                    [/b] Sport plus stoelen 2 way – [b]check
                    [/b] 20 duim velgen – check
                    PDK – detail
                    POWER STEERING PLUS – mogelijks standaard op de Spyder, sowieso stuurt die retestrak
                    PASM – qua ophanging heb je hier net niet de GT3 ophanging, redelijk straf af geveerd doch veel beter wordt het niet
                    SPORT CRONOPAKKET – check
                    SPORTUITLAAT IN ZILVER –check, misschien in het zwart, maar sound van atmo 991 motor is niet te vergelijken met geblazen 2.0
                    64 L BENZINETANK
                    SNELHEIDSREGELAAR –check
                    PAS – ?
                    REGENSENSOR
                    GT SPORTSTUUR – check
                    MULTIFUNC STUUR – een druppel water
                    AIRCO 2 ZONES – [b]check
                    [/b] STOELVERWARMING – check
                    PCM – check
                    BOSE SOUND MET DIG RADIO – Burmester = grand cru wijn hé

                    Daarnaast heel wat extra troeven dacht ik zo
                    In mijn ogen, weinig water maar wel een kaasschotel voor erbij :driver:

                      Het moeten ook niet helemaal dezelfde specs zijn hé. Maar toch heel dichtbij.

                      @David
                      …das wel meer water dan wijn hé.

                          Als het zo nauw steekt heb je veel geluk nodig om er ééntje op de kop te tikken naar je wensen…

                            Als ik de documentatie hierboven van David zo lees vind ik die draaiknop toch wel interessant…in de stand personalisatie kan je alles aanvinken wat je wil dat de auto doet en bv. De ophanging niet harder maken terwijl de respons op het gaspedaal en de uitlaat wel aangepast wordt.
                            Enfin…de zoektocht is gestart. Bij onze oosterburen staan er een hoop te koop maar telkens en optie die je niet wil staat er dan op en een optie die je wel wil is er dan niet.
                            Uiteindelijk heb ik dan toch wel wat geëvolueerd en heb ik een en ander beslist.

                            Het zal dus moeten worden…
                            718 Boxster Standaard wit met zwart leder interieur en zwarte lichten
                            Sport plus stoelen 2 way
                            20 duim velgen
                            PDK
                            POWER STEERING PLUS
                            PASM
                            SPORT CRONOPAKKET
                            SPORTUITLAAT IN ZILVER
                            64 L BENZINETANK
                            SNELHEIDSREGELAAR
                            PAS
                            REGENSENSOR
                            GT SPORTSTUUR
                            MULTIFUNC STUUR
                            AIRCO 2 ZONES
                            STOELVERWARMING
                            PCM
                            BOSE SOUND MET DIG RADIO

                            Alles bij elkaar zo’n 25000 €
                            Bij de Duitse Porsche centers staan de 2017 modellen tussen de 50 tot 70000 euro volgens km aantal.
                            Waarschijnlijk ga ik volgende week die centers eens bezoeken.
                            Wat zouden jullie doen… Minder km of jonger…

                              [quote=”DST” post=271843]@ YS
                              Er is een verschil tussen “PASM” en “PASM met sportvering” welke je eerst aanraadde

                              Ik ben niet zeker of dit onderscheid wel duidelijk gemaakt wordt in uw aanbeveling
                              Mijn ervaring met de laatste is zodanig dat ik het niet meer zou nemen

                              PS: ik denk dat Jan hem privé zal inschrijven[/quote]

                              Juist, maar ik nam aan dat het duidelijk was. Op mijn 981 staat dus non-sport PASM (zoals je weet was het een demo-wagen dus te nemen of te laten) maar ik wil het dus best wel een stukje harder (halverwege richting GT4)…

                              PASM is dus ook 10 mm lager dan niet-PASM
                              Sport-PASM (hoewel pas verkrijgbaar vanaf de 982) 20 mm lager dan niet-PASM.
                              GT4 was 30 mm lager en heeft ook een lage “lip”…

                                De Jan is ne snelle he :happydance:

                                  zoekertje is blijkbaar verwijderd ..:coolness:

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 88)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.