Hij ligt er uit

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Hij ligt er uit

  • Maker
    Discussie

  • XXX

      Eindelijk is’t zo ver, hij is er uit ❗
      Boitte en motor liggen op de vloer en mijn elfje staat achteraan flink wat hoger.
      ‘t zal niet zo vlug gaan als bij ‘morris52’ maar ne mens moet ooit eens beginnen en leren hé 😀
      Langzaam aan zal er af en toe een fotoke volgen. I’ll keep you posted, en de nodige vragen zal ik ook wel stellen 😕

      Er nog in:
       photo P1010005_zps40354ec9.jpg

      En nu leeg:
       photo P1010040_zps75d003d4.jpg

      Op de vloer:
      [IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Porsche%20reinigen%20motorruimte/P1010049_zps4e415258.jpg[/IMG]

    15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 117)
      • gebruik de [ img ] en [/ img] tags en zet de “Direct link” ertussen. Als je op photobucket bent is er rechts een kolom en als je gewoon naast “Direct link” klikt, copieerd die de directe link automatisch naar je knipbord. Gewoon pasten dus tussen de img-tags en voilà!

          fotoke1:

          fotoke2:

          XXX

            Dju, probleempje met Photobucket.. Mod, Help 😳

            ***Edit by Mushroom*** : Done! :engeltje: :salut: En rest van de thread opgekuist om het overzicht te bewaren…

            XXX

              Begonnen met de motorruimte op te kuisen, links lijkt alles nog vrij goed. Op twee plekjes onder de wat losse ‘kit’ zat een beetje oppervlakkige roest.
              Is al weggeschuurd, nu nog behandelen. Wat is’t beste? Basislaag en dan ‘broebbel’ spuiten (of dinitrol) of gebruik ik beter terug ‘kit’?

              Fotoke….

              Dan een ander paar mouwen. Waar hierboven op de foto de drie rubberen steuntjes zitten is een alu houder geplaatst met o.a. de achterruitverwarming op.
              Dan nog enkele andere zekeringen en zo. Er is echter één stekker die ik precies niet los krijg, heb op onderstaande foto’s er een pijltje bijgezet.
              Weet iemand hoe ik dit los krijg?

              [IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Porsche%20reinigen%20motorruimte/P1010102_zpsf270195d.jpg[/IMG]
              [IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Porsche%20reinigen%20motorruimte/P1010096_zps13976966.jpg[/IMG]

              En probleem drie. Ik merk dat er uit de oliedarmen van mijn oliereservoir een verdacht beige smurie uit loopt, niet veel maar genoeg om me ongerust te voelen.
              Heeft dit er iets mee te doen dat de wagen 10 jaar heeft stil gestaan en er condens ergens is ingekropen? Hij heeft al een volledige olieverversing gehad.
              Nu zal hij er weer eentje krijgen maar spoel ik beter eerst? Moet ik me zorgen?

              Fotoke:

              [IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Porsche%20reinigen%20motorruimte/P1010106_zps8bfbefd1.jpg[/IMG]

              Raad aub 😕

              Wim

                Ik zou terug gewoon de originele nemen, dus verzinkt staal, die zijn in elke ijzerwinkel zo te koop.

                XXX

                  Oh ja, dienen hevel, je ziet ‘m rechts op de foto. Dat had ik gehoord dat dit een ‘heikel’ punt was.
                  ‘k zal ‘m extra inspecteren. Bedankt voor de tips Wim.

                  XXX

                    Hey Wim, ja dat klopt wel, de galvanische werking hé. Dan maar mooi geschilderde stalen moertjes 🙂

                    Wim

                      Wim

                        [quote=”Peter_Targa_84″ post=121591]
                        In rvs en dito onderlegschijfjes,[/quote]

                        Ik zou de rivetten niet vervangen door RVS, je wilt niet weten wat voor werking dat geeft op het aluminium. 💡

                        Ik ben sowieso geen voorstander van RVS op andere materialen.

                        Vergeet ook je drukgroep hevel niet te controleren op haarscheurtjes nu alles eruit ligt.
                        Deze hebben de neiging dat er een vork durf af te breken, en zou zonde zijn van je werk als alles nadien er weer uit moet.

                        XXX

                          ‘Ja Pa, ‘k zal ze vervangen zenne’ 😀 😀 😀
                          In rvs en dito onderlegschijfjes, allemaal M8 dik 50 stuks.
                          Ik doe ze één voor één dan hoef ik geen nieuwe dichtingen te steken…
                          Nu nog drie kleine dichtingen vervangen van de as voor ‘t druklager te bedienen. Die hadden ze niet bij ROse Passion. Heb ze dan maar bij FVD besteld.
                          Op de foto zie je de versleten rubbertjes.
                          [IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Porsche%20reinigen%20motorruimte/P1010081_zps32893cb2.jpg[/IMG]

                            Vervangen he Peter . 😉 :applaus: :applaus:

                              [quote=”Peter_Targa_84″ post=121447]Merci mannen, De Guy zal zeggen ‘ge hebt al uw moeren mee gespoten’, ja dat klopt maar ik ga die nog allemaal vervangen hé :engeltje:[/quote]

                              Peter , ge hebt al uw moeren meegeschilderd 😀

                              Neen , neen prachtig resultaat maar vervang ze wel door roestvrij stalen

                              :first: :respekt: :drink:

                              Mvg, Guy

                                Zorg dat hij er ook weer snel op zijn oorspronkelijke plaats ligt, zeker voor de komende zomer.
                                Good luck !!!!

                                  [quote=”Chineeske” post=121448]…’k hem spijt dat ‘k mijn transmissie ook zo niet heb gedaan…[/quote]

                                  Opnieuw! :mrgreen: 😉

                                    wow, ik heb mijne zonnebril moeten opzetten zo “Sheini”, mooi resultaat, ‘k hem spijt dat ‘k mijn transmissie ook zo niet heb gedaan, goe bezig :hail:

                                  15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 117)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.