hoe het niet moet…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 hoe het niet moet…

  • Maker
    Discussie
  • knutselvrienden,

    vorig weekend onderhoud gedaan, verse motorolie en filter, “speciale” versnellingsbakolie om de 915 wat soepeler te doen schakelen, nieuw riempje…
    Maar toen ik een tijdje terug de vuldop van de versnellingsbak in de gaten kreeg moest ik nog eens goed kijken… Volgens de documentjes die ik heb (heb de P nog geen twee jaar) is er een paar jaar geleden een nieuwe (niet originele) koppeling in gegaan, dus denk ik dat er daar een poging is gedaan om de versnellingsbakolie te verversen… Daar de leiding van de oliekoeling vlak onder de vuldop doorloopt is deze niet zo toegankelijk, tenminste niet als je de stop reeds hebt verkloot! Het resultaat kan je onderaan bekijken. Het verschil van 9 (negen) eurokes uit te sparen… Sommige mensen zouden ze niet aan Porsches mogen laten sleutelen…

    Groetjes,

    Gijsbeer.
    DSC_4455.JPG

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
    • [quote=”911_NL” post=131930][quote=”TonyMontana” post=131916]maar heeft er iemand een goed adres in BE van een *porsche specialist? [/quote]

      Aan welke kant van BE zit je ❓

      Als je flink aan het Oosten zit, kan je wel even de grens over … en als je aan het Noorden zit ook ;)[/quote]

      Een beetje centraal 😉
      Op de grens van vlaams brabant / limburg omgeving sint-truiden

        [quote=”TonyMontana” post=131916]maar heeft er iemand een goed adres in BE van een *porsche specialist? [/quote]

        Aan welke kant van BE zit je ❓

        Als je flink aan het Oosten zit, kan je wel even de grens over … en als je aan het Noorden zit ook 😉

          Even op ‘t forum zoeken met keywords “ervaringen”, of “specialist”, oid en je zal vanzelf wel weten what’s hot and what’s not :up:

            [quote=”Mushroom” post=131924][quote=”TonyMontana” post=131920][quote=”Mushroom” post=131917]Voor wat is’t? :mrgreen:[/quote]

            996 😀 :driver:[/quote]

            Ik bedoelde eigenlijk: voor welk probleem? :respekt:[/quote]

            Niet echt een probleem, maar gewoon groot onderhoud en alles eens deftig nakijken 😉
            Zodat we fris aan de zomer kunnen beginnen :coolness: :driver:

              [quote=”Rsporsche13″ post=131922]Ik zou MB Power in Herentals eens proberen. Ik ben er voor mijn
              993 heel tevreden van tot hier toe. Steeds correct hun afspraken nagekomen.
              En hun uurtarief is ook schappelijk.[/quote]

              Bedankt Rsporsche13! 😉
              Ik zal deze zeker eens contacteren. 😀

                [quote=”TonyMontana” post=131920][quote=”Mushroom” post=131917]Voor wat is’t? :mrgreen:[/quote]

                996 😀 :driver:[/quote]

                Ik bedoelde eigenlijk: voor welk probleem? :respekt:

                  En wat is ‘t probleem? Wat zijn de symptomen? Of is’t gewoon voor een check up en een vidangke? 8)

                    Ik zou MB Power in Herentals eens proberen. Ik ben er voor mijn
                    993 heel tevreden van tot hier toe. Steeds correct hun afspraken nagekomen.
                    En hun uurtarief is ook schappelijk.

                      [quote=”Mushroom” post=131917]Voor wat is’t? :mrgreen:[/quote]

                      996 😀 :driver:

                        Voor wat is’t? :mrgreen:

                          Amaai ! Snel even topic doorgenomen,
                          Je komt precies wel wat tegen bij ” *porsche specialisten ”
                          Het is misschien niet het gepaste topic, maar heeft er iemand een goed adres in BE van een *porsche specialist?
                          Mag via PM .

                            [quote=”deburgemeester” post=131859]
                            maar als je hem binnenbrengt voor een reparatie heb je
                            meestal 5 dingen op de faktuur staan die je eigenlijk niet gevraagd hebt
                            omdat je het zelf kan ….. zeepje in het watereservoir , ruitenwisser ….
                            om noch maar te zwijgen van de remreiniger die bij iedereen op de faktuur staat
                            om wat gemorste olie af te kuisen gebruiken ze daar wat van maar rekenen je wel de prijs van 2 volle bussen…. [/quote]

                            Als ik zo’n remmenreiniger-rekening krijg … ga ik subiet op zoek naar een andere specialist/garage 😉

                            .. andere (niet noodzakelijke) werkzaamheden kan je op voorhand natuurlijk bespreken – en als het iets onverwachts is dat door de Specialist is tegen gekomen, kan hij er even een telefoontje aan wagen – om z’n klant tevreden te houden – en niet voor een verrassing te zetten 💡

                            [quote=”Ghost” post=131860]
                            terug een 2de keer olie aflaten en terug vullen was er misschien teveel aan voor de klant.[/quote]

                            Lijkt mij dat de specialist dat dan voor z’n rekening neemt … en als je een beetje handig bent, hoef je niet alle olie af te laten … en doe je dat wel, dan is dat toch ook geen wereldklus :coolness:

                            Zoals je aangeeft, kan het best wel eens vergeten zijn …

                              @911_NL
                              Die aftapplug is zeker kluswerk.
                              Maar als de garagist of de doe het zelver deze niet heeft liggen kan die het ook niet direct worden vervangen.
                              terug een 2de keer olie aflaten en terug vullen was er misschien teveel aan voor de klant.
                              Zo is mijn GT3 nu ook weer weg voor herstelling.
                              Hij is binnen gegaan voor onderhoud. Hierbij is door mij de opdracht gegeven extra te kijken naar de poli op de krukas omdat deze scheurtjes vertoonde bij de AAK vorig jaar.
                              Door de lange levertijd (Porsche motorsport) is die toen niet vervangen omdat graag enkele treffens deed.
                              Dus nu voor de 2de keer binnen en alweer even zonder P, als je dan denkt te gaan verkopen gebeurt het niet meer.

                                het probleem is dat er natuurlijk ook veel
                                werken aan prijzen dat het bijna onbetaalbaar word
                                onderdeel bv 10 € werk 250 € en meer
                                akkoord iedereen moet z’n boterham verdienen
                                maar als je hem binnenbrengt voor een reparatie heb je
                                meestal 5 dingen op de faktuur staan die je eigenlijk niet gevraagd hebt
                                omdat je het zelf kan ….. zeepje in het watereservoir , ruitenwisser ….
                                om noch maar te zwijgen van de remreiniger die bij iedereen op de faktuur staat
                                om wat gemorste olie af te kuisen gebruiken ze daar wat van maar rekenen je wel de prijs van 2 volle bussen…. bijkomend probleem is natuurlijk dat je aan de moderne wagens bijna niet anders kan dan
                                dan naar het oficieele circuit te gaan vanwege alle electronica
                                :bounce:

                                  Ziet er echt fris uit moet ik zeggen 🙄
                                  Er zijn idd nogal wat praktijken te vinden, maar ook zoals hierboven geschreven mensen die de kosten niet meer willen betalen om een degelijk voertuig aan te bieden op de markt, en dan krijg je dit natuurlijk en alle pannes tot gevolg.

                                  In mijn jonge tijd zag ik zelfs toevallig één der grootsten aan velgen import, veren verwarmen terwijl de wagen op de brug stond totdat deze op de juiste of gewenste (ongeveer) hoogte lag !! Heb mij dan ook zeer snel uit de voeten gemaakt, had genoeg gezien!

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.