Hoe interpreteer je deze gebruikshistoriek ???

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Hoe interpreteer je deze gebruikshistoriek ???

  • Maker
    Discussie
  • Een technisch vraagje:

    Toen ik mijn Boxster kocht, heb ik een print van de gebruikshistoriek aangevraagd bij RS Motors in Ingelmunster en die heb ik nu ook effectief gekregen.

    Ik snap echter niet hoe je die gegevens nu concreet moet interpreteren…
    :bounce:

    Wat betekenen deze gegevens en ziet het er een beetje goed uit in dit specifieke geval ? Kan iemand mij hierbij helpen ?

    Dit is wat er op staat:

    Mileage: 41590 km
    Operating hours counter 587.800h
    Number of ignitions at speed > maximum speed, range 1 7540
    Number of ignitions at speed > maximum speed, range 2 1412
    Number of ignitions at speed > maximum speed, range 3 985
    Number of ignitions at speed > maximum speed, range 4 545
    Number of ignitions at speed > maximum speed, range 5 95
    Number of ignitions at speed > maximum speed, range 6 0

    Operating hours counter reading at overspeed, range 1 585.400h
    Operating hours counter reading at overspeed, range 2 585.400h
    Operating hours counter reading at overspeed, range 3 275.600h
    Operating hours counter reading at overspeed, range 4 275.600h
    Operating hours counter reading at overspeed, range 5 75.400h
    Operating hours counter reading at overspeed, range 6 0.00h

    Alvast dank !

    :applaus:

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Genieten doe ik, van elke seconde achter het stuur !
      😀

      Ondertussen ben ik te weten gekomen wat de onderste lijnen uit de tabel betekenen:

      vb.
      “Operating hours counter reading at overspeed, range 1 585.400h”

      zou betekenen dat er één keer in het rood gegaan is in versnelling 1, meer bepaald op het moment dat de auto 585u en 4 min gedraaid had …

      en dus niet dat hij gedurende 585 draaiuren constant in overdrive gegaan is…
      dat valt dus al bij al best mee hé …
      :music:

      Ik heb me ook laten vertellen dat een gemiddelde snelheid van 70 km/u vrij snel is, maar ook weer niet uitzonderlijk snel (misschien veel kms. gebold op de autosnelweg), en dat zoiets overigens meer de regel is dan de uitzondering in P-world …
      8) 8) 8)

        [quote=”DucDirk” post=143318]

        [quote=”porsche” post=143317]Als de wagen inderdaad van RS motors komt kunnen ze je tevens ook de onderhoudshistoriek geven.[/quote][/quote]

        [quote=”DucDirk” post=143318]
        Die heb ik inderdaad gekregen en die ziet er ook 100% correct uit …[/quote]

        Dan zou ik me niet al teveel zorgen maken. Je mag ook niet paranoid worden hé 😉
        Gewoon genieten van je wagen en je geen zorgen maken over problemen die er niet zijn.

        Dehaene kon het destijds mooi verwoorden, “de problemen dienen maar opgelost te worden als ze zich stellen”

          [quote=”porsche” post=143317]Als de wagen inderdaad van RS motors komt kunnen ze je tevens ook de onderhoudshistoriek geven.[/quote]

          Die heb ik inderdaad gekregen en die ziet er ook 100% correct uit …

            RS Motors gaat je geen foute info geven hoor.

            Trek desnoods even met de motorhistoriek naar daar en laat het je even uitleggen.
            Het is een klassieke Piwis uitdraai die de motorhistoriek op papier zet. Zo krijg je een klein idee over hoe de wagenmotor behandeld is geweest en of km’s kloppen met de motoruren. Wagens die van Duitsland komen durven daar nogal eens op afwijken als je begrijpt wat ik bedoel.

            Als de wagen inderdaad van RS motors komt kunnen ze je tevens ook de onderhoudshistoriek geven.
            AAK wil gewoon diagnose zeggen maar die is al gebeurd bij RS motors las ik.

              [quote=”RODONDO” post=143314]No worries ! Als er echt str**t aan de knikker was zou Bavaria Motors hem wel verkopen “in opdracht klant”. Check zeker eens de garantievoorwaarden. Of laat een AAK doen elders dan bij RS Motors. (het zou kunnen dat Bavaria een vlotte afnemer is van RS….)[/quote]

              Euh, you lost me here: bedoel je met een ‘AAK’ een 111 punten-check ???
              Die heb ik laten uitvoeren bij RS en dat zag er allemaal piccobello uit …
              Ik mag er toch van uitgaan zeker dat een OPC te vertrouwen is, toch ??????

                No worries ! Als er echt str**t aan de knikker was zou Bavaria Motors hem wel verkopen “in opdracht klant”. Check zeker eens de garantievoorwaarden. Of laat een AAK doen elders dan bij RS Motors. (het zou kunnen dat Bavaria een vlotte afnemer is van RS….)

                  [quote=”Funny” post=143303]Met mijn daily zit ik ook vlot boven de 70km/uur .
                  Waarschijnlijk veel snelwegkilometers .Heb je een idee wie de vorige bezitter was ?[/quote]

                  Yep, volgens Bavaria Motors een dame, die altijd naar RS Motors in Ingelmunster ging voor onderhoud etc. Bij RS bevestigen ze dat verhaal, en zeggen ze dat er niets aan de hand is, maar die gebruikshistoriek vind ik wel raar, met zoveel revs boven het max. toegelaten aantal …
                  Moet ik mij nu zorgen maken of niet ???
                  😕

                    Met mijn daily zit ik ook vlot boven de 70km/uur .
                    Waarschijnlijk veel snelwegkilometers .Heb je een idee wie de vorige bezitter was ?

                      Inderdaad is 71 km/uur gemiddeld wel rap …

                      Ruikt naar circuit – of snelweg zonder files :coolness:

                        Die gaat één dezer in brand vliegen ! Wel een redelijk hoog gemiddelde (snelheid) voor een dagdagelijkse wagen.

                          Ik ken der niks van, maar als ik als leek probeer te interpreteren kom ik tot volgende conclusies, specialisten hier zullen me wel corrigeren.

                          Die “number ignitions at speed” zijn het aantal overrevs die geregistreerd zijn in een bepaalde overrev zone, daar ben ik zeker van.

                          De rest ?
                          Er zit precies niet gek veel logica in die data. Totaal aantal uur motor gebold is 587 ? Waarvan er 585 in overrev ? Dus hij heeft 2 uur normaal gebold en de rest heeft er iemand als een freak mee gereden of op een testbank gestaan ? 😉

                          Ook nog een grappige, deel de gereden km door het aantal uren, dan is er gemiddeld rond de 72,5 km/h gereden.

                          Ben benieuwd welke draai een kenner hier aan kan geven !

                          [quote=”DucDirk” post=143280]
                          Dit is wat er op staat:

                          Mileage: 41590 km
                          Operating hours counter 587.800h
                          Number of ignitions at speed > maximum speed, range 1 7540
                          Number of ignitions at speed > maximum speed, range 2 1412
                          Number of ignitions at speed > maximum speed, range 3 985
                          Number of ignitions at speed > maximum speed, range 4 545
                          Number of ignitions at speed > maximum speed, range 5 95
                          Number of ignitions at speed > maximum speed, range 6 0

                          Operating hours counter reading at overspeed, range 1 585.400h
                          Operating hours counter reading at overspeed, range 2 585.400h
                          Operating hours counter reading at overspeed, range 3 275.600h
                          Operating hours counter reading at overspeed, range 4 275.600h
                          Operating hours counter reading at overspeed, range 5 75.400h
                          Operating hours counter reading at overspeed, range 6 0.00h

                          [/quote]

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.