hogedruk rempomp

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 hogedruk rempomp

• Maker
    Discussie
  • hallo,
    Ik heb sedert kort een probleem met mijn rempomp voorin in de kofferbak boven de batterij.Er lekt remvloeistof op mijn batterij eerts dacht ik dat het de druksensor was die olie lekte maar nu zie ik dat de olie onder uit de pomp lekt.Weet iemand of deze kan gereviseerd worden of de pomp op zijn geheel vervangen dient te worden?
    is die simpel te vervangen?alle tips(handleiding uit en inbouwen) welkom.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Ik zou zeker een nieuwe monteren en geen tweedehands, het gaat hier over u remmen en ook u leven.

Deze is redelijk makkelijk te vervangen. Gezien de kostprijs zou ik opteren voor een goed 2dehands exemplaar.
        Na vervangen moet het systeem ontlucht worden, hiervoor zou ik toch aanraden om de hulp in te roepen van iemand die dit al gedaan heeft.

Tip: Laat eerst de vloeistof af of plaats een klep op de leiding (ter hoogte van het reservoir). Remvloeistof is redelijk agressief en je wil er zo weinig mogelijk in de koffer terecht zien komen, het is namelijk niet zo leuk om na een maandje te merken dat de verf in je kofferruimte verdwenen is. Dit lijkt me ook een reden om het lek zo vlug mogelijk op te lossen.

Wat toch op de plaat terecht komt wegspoelen met véél water, kijk ook even onder de batterij, het kan zijn dat de verf daar al verdwenen is.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.