Hopelijk niemand van het forum… alweer…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s Hopelijk niemand van het forum… alweer…

• Maker
    Discussie
  • Ik hoop dat dit niemand van het forum is… in alle geval sterkte aan de getroffen personen!

Vanavond om iets voor 7 uur brak er op de Mechelsesteenweg te Willebroek een woningbrand uit. Een man was in zijn garage aan’t werken toen hij per ongeluk tegen zijn motor liep. De motor viel en hierdoor lekte er benzine. Door de combinatie van de benzinedampen en aanwezigheid van een brander ontstond er brand. Een alerte buurtbewoner probeerde het vuur nog te lijf te gaan met een brandblusser, maar de brand was al te groot om zelf nog te kunnen blussen. De 2 bewoners die op dat ogenblik aanwezig waren konden tijdig het pand verlaten. In de woning zelf is zeer veel schade, in de woning ernaast is er rook en waterschade.

Bron, Hulpdienstenforum Vlaanderen-Stijn Hermans
    Foto’s Bram, Stijn Hermans

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Hey, da’s bij ons in Willebroek,
      wij zijn nog gaan kijken om dat witte huis te kopen 😀

Ik denk het ook Stef… ik ga hen nog es bellen.

Heb via mijn verzekering zonder probleem de twee gestalde voertuigen mee laten opnemen in de brandpolis. En dit voor een pak meer dan 12500€/voertuig en zonder taxatierapport.

Zal veelal van je verzekering en makelaar afhangen denk ik.

Ik heb dit bij mijn verzekering nagevraagd (voertuig in rust) en heb een taxatie rapport nodig voor de 964RS. Bedragen tot 12500 eur worden zonder probleem vergoed, maar als de bedragen veel hoger worden is taxatie echt wel een aanrader (om discussie en veel getouwtrek achteraf te vermijden)

…dus komende weken ergens zal ik mijne laten schatten.

Zonde van de mooie porsche …

Ivm brandverzekering

Bij sommige maatschappijen kan je volgend clausule laten
              inlassen in de polis ( tegen meerprijs natuurlijk )

– Voertuigen in rust

Het voertuig zal meestal vergoedt worden op basis van
              de “verkoopwaarde”. Dus een taxatierapport is in België
              niet expliciet nodig.

Voor de meerprijs die het maar kost zou ik dit iedereen aanraden

Daar dacht ik ook dadelijk aan toen ik de fotootjes zag 🙄

Memories 😕

Eeuwige zonde 😥

Idd een wagen dient apart verzekerd of expliciet in de brandverzekering opgenomen te worden tegen meerprijs, anders kan je naar je centen fluiten… Hier op het forum is er helaas nog een lid dat daarvan kan meespreken…

Ik heb de elfjes apart in mijn brandverzekering laten opnemen als ze in de garage staan.
                        Kost mij iets van een 20€ extra/jaar

Best altijd eens controleren want standaard zit een gestald voortuin NIET in de brandpolis…

[quote=”ppp 356″:3ehzz8yl]Als de wagen in de garage stond tijdens de brand is deze mee verzekerd door de brandpolis. Stond hij echter op de oprijlaan dan niet, is mij verteld door mijn makelaar.[/quote]

je moet wel de waarde van de wagens op de polis laten vermelden of eventueel waarde bewijzen via taxatie rapport. anders is het weer zoals altijd !!!! cataloguswaarde etc……..

Ik hoop het.

…wil lukken dat ik daar vorige week nog onder kameraden over bezig waren…we dachten hetzelfde als wat hier nu wordt bevestigd, maar toch…best interessant om es effe bij stil te staan.

Volgens mij wel, zie voor de verzekering niet het verschil tussen een wagen, of een gasketel die de brand veroorzaakt.

Wel maak ik elk jaar een nieuwe inventaris op van de goederen in de woning, ook de wagens die er eventueel kunnen gestald staan.

Zelfs als de wagen verzekerd is voor eigen schade, zal de brandpolis betalen als de wagen IN de woning stond en gemeld is aan de verzekering.

Wat als je huis afbrandt met je wagen als oorzaak (die in de garage stond)…dan is alles verzekerd via de verzekering van de auto? Ook indien dat een oude wagen is waarop je enkel BA verzekerd bent?

Als de wagen in de garage stond tijdens de brand is deze mee verzekerd door de brandpolis. Stond hij echter op de oprijlaan dan niet, is mij verteld door mijn makelaar.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.