Hopelijk niemand van het forum ?

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s Hopelijk niemand van het forum ?

• Maker
    Discussie
  • Hopelijk niemand van het forum ?

Dit is het verhaal:

[b]Op de Deurnsebaan in Merksem is vanvond omstreeks 18.00u een autobrand ontstaan.
    De bestuurder van de Porsche zag witte rook in zijn achteruitkijkspiegel op de brug en heeft zich dan even verderop aan de kant gezet.
    Daar heeft hij nog meer rook waargenomen en heeft bi jdeze de brandweer gebeld.
    Als deze terplaatse kwamen sloegen de vlammen al uit de wagen en is deze wagen dus totaal verlies.

Ter plaatse

Politie antwerpen

1ste Dokken
    Snelle Dokken
    1ste Deurne
    Snelle Deurne [/b]

Bron en foto’s Benjike 007 / hulpdienstenforum vlaanderen

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
    • [quote=”911-lover”:waup4m6j]Dat is erg jammer 😯

Zeg Dave , jij zit wel echt veel op die brandweerforums hé 💡 [/quote]

Als freelance cameraman en fotograaf (ik doe het nog zelden maar het gebeurd) plaats ik mijn foto’s ook steeds op die fora op vraag van de hulpdiensten… als je hen dit gunt mag je meestal ook meer wanneer er iets gebeurd is… 8)

[quote=”stefx911″:waup4m6j]In “100 Porsches and me” hadden ze het over Boxters die in brand vlogen doordat de bestuurder zijn sigaret weggooit en die dan in de luchtinlaten worden opgezogen…[/quote]

Klopt Stef, dit is soms ook één van de redenen bij Boxsters en bepaalde 996en, maar meestal betreft het een gebroken benzineleiding (verduurd) of door een backfire wanneer de wagen slecht of niet onderhouden wordt waarna eerst de luchtfilter vuur vat en daarna de rest…

Ik heb ook ooit een porsche verloren door slecht onderhoud, de wagen had al jaren een ernstig olielek, dit wist ik toen ik hem kocht, ik was van plan dat ooit eens aan te pakken als mijn budget het toeliet maar na een lange rit echter waren de aangekoekte resten van de olie op de uitlaat beginnen smeulen met al de gevolgen vandien… en ik zweer het u dan duren de 7 minuten dat je op de brandweer wacht lang hoor… hallucinant zicht trouwens als de magnesium begint te branden aan je porsche !! dat krijgt de brandweer zelfs moeilijk gedoofd.

Lang verhaal in t kort, ik heb toen ook mijn uitgebrande porsche kunnen verkopen… die had zowat dezelfde schade als deze 993, wel grappig toen ik onlangs… 7 jaar na de feiten bij FG porsche kwam en daar onderdelen van mijn uitgebrande 911 te koop zag liggen…

[quote=”cab ’88”:1huysqtx][quote=”Setakira”:1huysqtx]hmmm, dus met “recentere” wagens kan dit blijkbaar ook gebeuren…

wat is eigenlijk hier dikwijls de oorzaak van? Heb gehoord dat batterijen wel eens oorzaak kunnen zijn bij andere wagens…[/quote]

Ik zie dat hij startkabels liggen had dus dat zou er wel eens mee te maken kunnen hebben. Blijft vooral spijtige zaak. 😥 [/quote]

Brand situeerde zich vooral achteraan.
        Startkabels zullen gewoon in de koffer gelegen hebben denk ik.

ZONDE!

In “100 Porsches and me” hadden ze het over Boxters die in brand vlogen doordat de bestuurder zijn sigaret weggooit en die dan in de luchtinlaten worden opgezogen…

Anoniem

[quote=”Setakira”:3v9j3t57]hmmm, dus met “recentere” wagens kan dit blijkbaar ook gebeuren…

wat is eigenlijk hier dikwijls de oorzaak van? Heb gehoord dat batterijen wel eens oorzaak kunnen zijn bij andere wagens…[/quote]

Ik zie dat hij startkabels liggen had dus dat zou er wel eens mee te maken kunnen hebben. Blijft vooral spijtige zaak. 😥

hmmm, dus met “recentere” wagens kan dit blijkbaar ook gebeuren…

wat is eigenlijk hier dikwijls de oorzaak van? Heb gehoord dat batterijen wel eens oorzaak kunnen zijn bij andere wagens…

ze verplichten een brandblusser in de auto maar als de auto begint te fikken kom je der helaas niet mee toe 😕

zie je soms bij auto ongevallen dan ligt daar meestal een berg blussers en daar achter staat een volledig uitgefikte wagen 😳

ik heb het jammer genoeg ooit meegemaaakt in de garage en daar lagen gelukkig meerdere brandblussers waar het dan wel mee gelukt is buiten wat lichte brand schade heb ik de auto toen wel kunnen redden

was in dit geval een gesprongen benziene leiding tijdens werkzaamheden een webers snel de motorkap dicht gegooid om de vlammen te dempen en dan snel een paar blussers er bij en het is me toen gelukkig gelukt

[quote=”Bjorn”:2o4tjf3e]Jammer , kon de bestuurder niet zelf wat blussen ?? 😥 😥 🙁 [/quote]

Met die blandblussers die wij verplicht in de wagen hebben, moet je er al heel snel bijzijn.
                Daar komt nog bij, dat een brand blussen met zo’n ding niet evident is.

Dat is erg jammer 😯

Zeg Dave , jij zit wel echt veel op die brandweerforums hé 💡

4s

uitermate spijtige zaak, hoop dat de eigenaar goed verzekerd is

Anoniem

Een mens zou schrik krijgen om de brandweer te vragen als je de ravage ziet die ze maken

Jammer , kon de bestuurder niet zelf wat blussen ?? 😥 😥 🙁

Mijn hart bloed 😥

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.